Формування стратегії розвитку ПП “Монремо”

Автор: Дяків Юлія Олександрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дяків Ю. О., Бондаренко Ю. Г. (керівник). Розроблення стратегії розвитку ПП «Монремо». Магістерська кваліфікаційна робота. — Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Сучасні реалії унеможливлюють максимально ефективне проведення своєї операційної діяльності суб’єктами малого та середнього бізнесу: через неспроможність виконувати свої зобов’язання перед контрагентами; через нездатність реалізувати товари чи надавати послуги, обмежується час роботи підприємств та установ від чого суб’єкти господарювання несуть збитки, а це велика ймовірність настання ризику втрати частини або всього майна підприємствами [1]. Саме, наслідки, спричинені пандемією негативно вплинули і надалі впливають на світову економіку, це не оминуло й економіку України. Весняний локдаун дуже негативно вплинув на діяльність багатьох підприємств, а велика ймовірність ще одного локдауну створить умови для закриття підприємств через їх банкрутство. Таким чином, тема магістерської роботи є надзвичайно актуальною, оскільки в сьогоднішніх умовах дозволить провести глибокий аналіз діяльності підприємства на прикладі ПП «Монремо» і виявить нові можливості для подолання наслідків кризи на цьому підприємстві. Проблематикою класифікації та визначення інструментарію формування стратегії підприємства займалося чимало науковців: Г. В. Рачинська, Г. Р. Копець, О. І. Карий [2], О. Є. Кузьмін [3], Й. М. Петрович [4], Н. І. Кара [5]. Так, О. Є. Кузьмін розуміє поняття «стратегія» як визначення основних довготривалих цілей разом з відповідним планом дій та розподілом ресурсів для досягнення цих цілей [3, c. 92]. Поняття «стратегія» в монографії за ред. проф. Й. М. Петровича узагальнює підходи різних вчених за такими ознаками, як визначення стратегії з погляду цілей і визначення стратегії з погляду конкуренції [4, c. 44]. Сценарії поведінки підприємства на зміни, які відбуваються у зовнішньому середовищі і аналіз можливих стратегій реагування підприємства на ці зміни забезпечать довготерміновий успіх [5]. Загалом, дослідниками було визначено проблематику відсутності єдності в підходах до класифікації стратегій підприємства, а також інструментів її вибору, що призводить до розрізненості в методичній базі формування та визначення стратегії розвитку на підприємстві. Об’єкт дослідження - напрямки стратегічного розвитку ПП «Монремо» на основі його ресурних можливостей. Предметом дослідження - оцінка забезпеченості фінансовими ресурсами для стратегічного розвитку та оцінка ступеня впливу факторів зовнішнього та внутрішнього середовища ПП «Монремо». Мета дослідження: аналіз теоретичних і практичних аспектів стратегії розвитку підприємства, її вибір і обґрунтування, а також пошук на цій підставі шляхів удосконалення діяльності підприємства на основі стратегічного аналізу зовнішнього та внутрішнього середовища. Результати дослідження: проведено аналіз основних економічних показників діяльності підприємства з надання електромонтажних послуг – ПП «Монремо» за період 2017-2019 рр. В результаті аналізу виявлено незадовільний фінансовий стан, низьку платоспроможність підприємства, визначено ступінь кризового стану підприємства, застосовуючи моделі прогнозування банкрутства, визначено напрями стратегічного розвитку та проведено SWOT-аналіз, визначено ступінь впливу факторів внутрішнього та зовнішнього середовища, запропоновано інвестиційний проект і проведено оцінку його ефективності. Розроблено механізм удосконалення системи стратегічного управління та визначено шляхи для виходу ПП «Монремо» із кризи та зміцнення його позицій на ринку. Ключові слова: стратегія, стратегічне управління, асортиментна політика, мінімізація ризику банкрутства, економічна ефективність, розвиток. Перелік використаних літературних джерел. 1. Рачинська Г. В., Копець Г. Р. Актуальні аспекти управління малим і середнім бізнесом в Україні. Проблеми економіки та управління: Вісник НУ «Львівська політехніка», м. Львів, Випуск 2, Номер 815 (3), 2015. С. 240-247. 2. Карий О. І. Стратегічне планування розвитку міста. Вісник НУ «Львівська політехніка». Львів.: ЗУКЦ, 2007. 317 с. 3. Кузьмін. О. Є., Петришин Н. Я., Дорошкевич К. О. Стратегічна діяльність підприємств: технології планування та побудова карт: монографія. Львів: Міські інформаційні системи, 2011. 320 с. 4. Петрович Й. М., Кривешко О. В., Ступак І. О. Стратегічне управління конкурентоспроможністю промислового підприємства: монографія. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 228 с. 5. Кара Н. І. Види стратегій та оцінювання впливу факторів зовнішнього середовища на діяльність підприємства. Проблеми економіки та управління: Вісник НУ «Львівська політехніка», м. Львів, Випуск 3, Номер 847 (4), 2016. С. 97-102