Дослідження впливу технологічних похибок виготовлення конструкції вентильного двигуна на пульсації електромагнітного моменту

Автор: Хоменко Павло Олегович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В даний час вентильні двигуни з постійними магнітами (ВДПМ) знаходять широке застосування у різних галузях промисловості та народного господарства. Серед інших можна відзначити машинобудування, верстатобудування, авіацію та космонавтику.Експлуатаційні характеристики та енергетичні показники вентильних двигунів значною мірою залежать від раціональності їхньої конструкції та способів регулювання. У першому розділі проведено огляд та аналіз варіантів конструкцій вентильного двигуна, описано принцип роботи вентильного двигуна, їх переваги та недоліки. Проведено аналіз числових методів які використовуються для розв’язування, аналіз програм. [1]. Був обраний програмний продукт Maxwell через його великі можливості, які характеризуються вигідним на тлі аналогів поєднанням широти можливостей та простоти освоєння. Інтерфейс повністю англійською мовою, однак, він більш простий у освоєнні та орієнтований на розрахунки електромагнітних полів. Це дозволяє моделювати не тільки найпростіші зовнішні електричні кола, але і роботу установки спільно з системами керування. У другому розділі проведено аналіз програм у сфері моделювання електромагнітних полів, на підставі якого було обрано програмний комплекс «AnsysMaxwell» для розробки математичної моделі вентильного двигуна «ДВМ-100»[2]. Було розроблено дві додаткові моделі, що мають такі технологічні похибки як еліпсність ротора і неспіввісність ротора і статора. Було зроблено моделювання роботи двигуна, а також отримано кутові моментні характеристики, залежність струму від часу, розрахували коефіцієнт пульсації. Проведено перевірку адекватності моделі. У третьому розділі приведено результати дослідження, різні характеристики, оцінку параметрів та їх вплив на роботу ВД.Розроблені математичні моделі дозволили визначити коефіцієнт пульсації моменту для моделі ідеального двигуна; для моделі з неспіввісністю ротора і статора та для моделі з еліптичності ротора, при відмінності малого та великого радіусів еліпса. Також було доведено лінійність залежності коефіцієнта пульсації моменту від величини неспіввісності ротора [3,4]. Об’єктом дослідження цієї кваліфікаційної роботи є вентильний двигун з постійними магнітами (ВД з ПМ). Предметом дослідженняпускові та перехідні процеси у ВД з ПМ. Мета роботи – розробити математичну модель для дослідження впливу технологічних похибок на характеристики ВД з ПМ. Перелік використаних літературних джерел: 1. Ткачук В. І. Електромеханотроніка : підруч. / В. І. Ткачук.– Л.: Вид. нац. ун–ту «Львівська політехніка», 2006. – 440 с. 2. Jin-Woo Ahn, Ph.D. Switched Reluctance Motor // Kyungsung University Korea. 3. ABB.https://www.smlgroup.ru/f/baldor_sinkhronnyye_dvigateli_nizkogo_napryazheniya.pdf Low voltage IE4 synchronous reluctance motor and drive package 4. Римша В. В. Вентильные электродвигатели и электроприводы производства николаевского завода «Электротехника» / Рымша В. В., Радимов И. Н., Гулый М. В. // Экология окружающей среды. – 2008. –матер. междунар. научн.–практ. конф. – Партенит : Информ.–изд. центр СПД «В. М. Бычковский», 2008. – С. 8–10.