Проєкт інформаційної системи бронювання місць в закладах громадського харчування

Автор: Анісімов Назар Михайлович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління ІТ проектами
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Система бронювання ресторанів допомагає зменшити одну з найсерйозніших проблем галузі - неявку клієнтів. Ось чому більше 80% ресторанів звертаються до таких технологій, як програмне забезпечення для онлайн-замовлення і бронювання, щоб оптимізувати свої бізнес-процеси. [1]. Наявність системи бронювання в ресторані зробить відвідування ресторану зручнішим, особливо з додатковою функціональністю онлайн-бронювання через сайт або додаток. Як згадувалось раніше, 36% клієнтів вважають, що онлайн-бронювання - це найважливіша технологічна функція, яку ресторан може запропонувати гостям. Ці функції також дозволяють клієнтам бронювати столики заздалегідь [2]. Бронювання столиків в ресторані не тільки вигідно власникам і кухонного персоналу, але і допомагає зробити обід для клієнтів більш приємним. Коли відвідувачі замовляють столик на 18:00 в п’ятницю, вони можуть розраховувати на те, що їх посадять ближче до цього часу, що скоротить їх очікування [3].Тому розробка інформаційної системи бронювання столиків в закладах громадського харчування є неабияк актуальною задачею. В еру онлайн-спілкування, як ніколи цінним є жива взаємодія. Побачення у ресторані, зустріч із друзями у пабі, чи бесіда із подругою за чашкою кави у кафе. Все це допомагає відволіктись від роботи, перегляду новин, проте може стати легеньким розчарування у випадках, коли улюблений заклад немає вільних місць або ж доводиться витрачати бодай не годину на пошук підходящого місця для зустрічі. Задля цього вже давно винайшли послугу бронювання. Для того, щоб уникнути прикрих помилок, як і більшість процесів у ресторанній справі, послугу резервування можна і потрібно автоматизовувати. Це зменшить навантаження на адміністратора закладу, підвищить лояльність постійних клієнтів та привабить нових. Тому, головною задачею даної роботи є створення такої системи, що надала б користувачам змогу обирати заклад недалеко від місця їхнього знаходження, відображала б вільні місця у обраному закладі на вказану кількість гостей та допомагала б здійснювати бронювання. Після проведено аналізу літературних джерел було доведено наявності потреби у розробці системи бронювання, виявлено, що подібного роду системи є широко популярними. Розроблений застосунок допоможе не тільки клієнтам ресторанного бізнесу зекономити час, а й власникам кафе та ресторанів збільшити відвідуваність та мінімізувати виникнення помилок. Для коректного формулювання вимог до проєктованої системи були розглянуті існуючі системи-аналоги. На основі цього, було визначено технічні та програмні вимоги, що повинні бути задоволені для успішного проєктування системи. У ході виконання першого розділу було описано підґрунтя для проєктування та реалізації, а також розвитку у майбутньому системи бронювання місць громадського харчування. Обґрунтовано актуальність роботи, описано предмет та об’єкт дослідження та визначено практичне застосування отриманих результатів. Також, проаналізовано системи-аналоги спираючись на функціонал та призначення, а також наведено порівняння з проєктованою системою. За результатами проведеного аналізу визначено головний функціонал проєктованої системи. Головне завдання даної роботи полягало у створенні високоякісного програмного забезпечення з передбачуваними часовими рамками та бюджетом відповідно до обраної предметної області. Другий розділ даної роботи містить розгорнутий опис системного аналізу, що є запорукою успішного проєктування системи. Наступний розділ містить інформацію про вибір інструментів проєктування, реалізації та впровадження системи. Для досягнення цієї мети описано логічну архітектуру програми та зазначено вимоги до технічних характеристик програмного забезпечення, що забезпечувало б підтримку роботи з мовами розмітки сторінок CSS та HTML. У процесі розробки даної системи було застосовано технології програмування, які забезпечують коректне функціонування спроєктованої системи. У якості підтвердження правильності роботи розроблено інформаційної системи наведено аналіз контрольного прикладу, що продемонстрував готовність системи до виконання завдань. У майбутньому планується розширення функціоналу системи завдяки додаванню нових можливостей для користувача. Серед варіантів реалізації цієї функціональності були проаналізовані програмні можливості ряду платформ. Розроблений проєкт інформаційної системи було успішно протестовано, що свідчить про коректність її роботи та вдале закінчення проєкту. Об’єкт дослідження – системи бронювання у закладах харчування. Предмет дослідження - методи та засоби для створення системи бронювання. Мета дослідження – дослідити існуючі системи бронювання та спроєктувати власну систему бронювання в закладах громадського харчування. Результати досліджень полягають в аналізі наявних систем онлайн бронювання, формуванні функціональності власної системи і визначенні методів та засобів побудови програми, було реалізовано інформаційно-консультаційну систему «FoodSearch», яка пропонує обрати серед найближчих до місця знаходження користувача заклад, дає можливість обрати кількість людей, що будуть та бажану дату, оформивши бронювання дає користувачу номер телефона закладу для зворотного зв’язку. Ключові слова: заклади громадського харчування, їжа, онлайн бронювання, інформаційна система, інформаційні технології. Перелік використаних літературних джерел. 1. Blog UpMenu. Restaurant reservation system know-how in 2020. URL: https://www.upmenu.com/blog/the-ultimate-guide-to-a-restaurant-reservation-system/ (Дата звернення: 10.05.2021). 2. Emily Wimpsett. The Benefits of a Restaurant Reservation System. URL: https://www.qsrautomations.com/blog/guest-management/restaurant-reservation-system-benefits/ (Дата звернення: 10.05.2021) 3. Restaurant Management. Restaurant Reservation Systems. URL: https://www.webstaurantstore.com/article/123/restaurant-reservations-system.html? (Дата звернення: 10.05.2021)