Проєкт інформаційної системи бронювання транспорту та готелів для туризму

Автор: Мальон Василь Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління ІТ проектами
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Останнім часом спостерігається стрімкий розвиток туризму, що відображається на комунікаційній та транспортній сферах. Такий результатам слід пов’язувати з ростом потреб людей та розвитком інфраструктури. Клієнт може звернутись до туроператорів для отримання бажаних умов подорожі. Це можна зробити безпосередньою присутністю в офісі компанії або телефонним дзвінком. Проте це є не найефективніший спосіб. Він вже є дещо застарілим, не дозволяє здійснити бронювання та інші аспекти подорожі швидкими, вигідними та прозорими. Проте розвиток інформаційних технологій не оминув і туризм, сфери комунікації та транспорту. Зазначені сфери стали основними споживачами продуктів та інновацій в інформаційних технологіях через стрімке зростання попиту на подорожування. Найчастіше це є створення електронних та онлайн систем бронювання, інформування та комунікації. Онлайн системи бронювання квитків дозволяють змінити якість обслуговування клієнтів, дозволивши їм значно простіше та швидше здійснити бронювання. Адже тепер для здійснення бронювання потрібно лише мати доступ до мережі Інтернет. Після цього клієнт зможе отримати широкий спектр пропозицій, порівняти ціни та умови, що надають різні компанії та здійснити вибір без жодного тиску. Також системи бронювання дозволяють підвищити ефективність та якість обслуговування клієнтів персоналом туристичних компаній, автоматизувати отримання статистики та інформації щодо замовлень, що веде до покращення та розвитку компаній. Для того, щоб здійснити бронювання, раніше потрібно було бути фізично присутнім в готелі або представництві. Також бронювання можна було здійснити по телефону, проте в цьому випадку людина мала певну обмеженість, адже могла тільки здогадуватись про те як виглядає готельний номер. Але з плином часу та розвитком технологій все змінилось. Після розвитку технологій туристична сфери зазнала значних змін. Перш за все, готельний бізнес почав автоматизувати всі процеси функціонування готелю та взаємодію з гостями. Донедавна більшість готелів України уникала світових тенденцій, проте зараз переживає один з найбільших етапів масової переорієнтації з паперово-ручного підходу до застосування автоматизованого управління готелем. То ж сьогодні автоматизовані системи управління стали необхідним елементом для розвитку бізнесу [1]. Також через стрімкий ріст мережі Інтернет збільшилась кількість онлайн туристичних агенцій. Онлайн туристичні агенції (ОТА) – це місце, де розміщенні оголошення постачальників послуг для бронювання готелів та інших додаткових послуг, що покращують та полегшують процес подорожі. Іншими словами, ОТА є посередником, що поєднує туристів, що потребують бронювання в готелях та, власне, готелі, що надають відповідні послуги. В процесі цього ОТА отримує комісію за здійсненні послуги. Онлайн туристичні агенції фіксували як падіння, так і зростанні кількості вибору для бронювання саме чим способом. Проте багато представників готельного бізнесу припинили звертати увагу онлайн туристичним агенціям, а почали просувати прямі бронювання. ОТА почали набирати великої популярності потужності при здійснені бронювань останнім часом. Тому їх все частіше стали використовувати для планування та здійснення подорожей [2]. Окрім того, онлайн туристичні агенції пропонують не лише бронювання готелів, але й ряд інших переваг: • великий вибір пропозицій; • здійснити оплату за бронювання після приїзду в готель; • моментальне підтвердження бронювання; • наявність особистого кабінету; • відповідність ціни та якості; • допомагають аналітикам з готельного бізнесу отримати багато корисної інформації, надаючи для цього зручні та зрозумілі інструменти; • надають більшої помітності в мережі Інтернет, що допомагає привернути увагу більшої кількості потенційних клієнтів [3]. Об’єктом дослідження є процеси автоматизації пошуку та бронювання готелів та транспорту для туризму. Предметом дослідження є методи та засоби створення проекту інформаційної системи бронювання транспорту та готелів для туризму на основі вебтехнологій. Метою роботи є створення проєкту інформаційної системи бронювання транспорту та готелів для туризму, яка стане конкурентоспроможною на ринку. Результатом дослідження стало створення проєкту інформаційної системи бронювання транспорту та готелів для туризму, що дозволяє користувачу забронювати кімнати, транспорт та тури. Також наведено методологічні засади дослідження, порівняно систему з аналогами, побудовано дерево цілей, конкретизовано функціонування системи, створено вимоги до системи, визначено та проаналізувати проектні вимоги, здійснено планування виконання проекту, здійснено реалізацію проектного завдання, наведено опис реалізації, проаналізовано результати виконання проекту, проаналізовано відповідність системи проектним вимогам. Ключові слова – готель, транспорт, тур, туризм, агенції. Перелік використаних літературних джерел. 1. Сучасні інформаційні технології в управлінні готелем [Електронний ресурс] / Режим доступу: https://tourlib.net/books_ukr/roglev07-2.htm. 2. Хто переможе у двобої між OTA та Прямими бронюванням? [Електронний ресурс] / Режим доступу: https://www.smart-planet.com.ua/ota-vs-direct-booking. 3. Онлайн бронювання, всі “за” та “проти” [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://gloriaproperties.eu/online-booking-advantages-and-disadvantages-553.