Дослідження можливостей розвитку краудшипінгу у м. Львові на основі досліджень купівельної поведінки мешканців
Автор: Булишин Надія Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Міська логістика – це комплекс логістичних структур і процесів, націлених на оптимізацію матеріальних і товарних потоків, а також потоків транспортних засобів, людських потоків, енергії, фінансів, інформації в рамках підсистем міста та його інфраструктури.[1] Для детального розгляду цієї теми проведено онлайн-опитування. Опитувальник складався з трьох частин – запитань щодо демографічного профілю респондента (вік, вид зайнятості, наявність власного автомобіля), запитань щодо поведінки при здійсненні покупок. Результати опитувань свідчать про готовність респондентів вікової категорії 17 – 30 років до краудшипінгу: 23% відповіли, що однозначно розглядали б можливість краудшипінгової доставки, а 48% - що скоріше б розглядали, ніж не розглядали. 61% готові самі виконувати таку. [2] Для моделювання можливостей краудшипінгової доставки обрано три ТЦ (Ашан на вул. Стрийська, Метро на вул. Городоцька та Епіцентр №2). В програмному середовищі PTV Visum змодельовано пасажиропотоки на маршрутах, що проходять повз досліджувані ТЦ, та пасажирообміни на зупинках біля цих торгових центрів.[3] Враховуючи структуру населення, розподіл пасажиропотоку по зупинках, просторовий розподіл маршрутів та результати опитування, змодельовано можливу кількість краудшипінгових доставок при різних сценаріях розвитку ситуації: базовому, оптимістичному та песимістичному. [4] Об’єкт дослідження - міська маршрутна мережа Львова та результати опитування резидентів. Предметом дослідження –краудшипінг у Львові. За результатами роботи зроблено висновки та пропозиції. Впровадження краудшипінгу у місті має свої обмеження та вимоги, а саме: необхідність розробки окремого додатку або розширення існуючих додатків (зокрема, тих, які вже мають торгові мережі) для можливості пошуку кур’єра та відстеження доставки; обмеження щодо ваги та об’єму доставки, наявність кооперації та довіри між усіма учасниками процесу. Ключові слова – : купівельна поведінка, доставка останньої милі, міська логістика, краудшипінг, торгівельна мережа Перелік використаних літературних джерел. 1. Оцінювання заходів міської логістики: моделювання потоку вантажних транспортних засобів : монографія / М. В. Ольхова, Д. М. Рославцев ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2021. 2. Півторак Г. В. ОЦІНКА МОЖЛИВОСТЕЙ РОЗВИТКУ КРАУДШИПІНГУ У ЛЬВОВІ / Г. В. Півторак, Н. А. Булишин. // ВЧЕНІ ЗАПИСКИ Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. – 2023. – С. 281–287. 3. Матеріали ХІІІ Всеукраїнської студентської науково-технічної М 34 конференції «Сталий розвиток міст» (86-ї студентської науково-технічної конференції ХНУМГ ім. О. М. Бекетова) : в 4-х ч. / Ч. 1. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2021. – 95 с. 4. Public Transport-Based Crowdshipping for Sustainable City Logistics: Assessing Economic and Environmental Impacts [Електронний ресурс]. – 2019. – Режим доступу до ресурсу: Sustainability 2019, 11, 145; doi:10.3390/su11010145.