Дослідження тривалості проїзду регульованих ділянок ВДМ автобусами великої вмістимості

Автор: Калин Степан Андрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сьогодні усі великі міста відчувають проблеми, пов’язані зі зростанням рівня автомобілізації, що часто не відповідає потребам міського співтовариства (нейборгудам) та сучасним вимогам економіки. Через це актуальними завданнями сталого розвитку міст є вдосконалення методів та технологій транспортного планування. Формування комфортних умов для міського середовища у найбільших містах багато в чому залежить від якості пасажирського обслуговування населення, зокрема, громадським транспортом. Одним із основних параметрів роботи пасажирського транспорту є тривалість перевезення пасажирів до точок притягання [1]. В останні роки активно розробляються проекти з розвитку у містах громадського пасажирського транспорту та інтелектуальних транспортних систем. Розвиток цих напрямків у комплексі із заходами концепції «Мобільність як послуга» (MааS) спрямоване на забезпечення сталої мобільності у містах. Успішний розвиток концепції MaaS залежить від якісної роботи та рівня розвитку громадського транспорту [2]. Висока якість пасажирських перевезень у міському громадському транспорті є необхідною для зменшення частки використання особистого транспорту у структурі рухомості населення. Ефективність роботи громадського транспорту залежить від зв’язності територій, щільності вулично-дорожньої мережі та маршрутної мережі. Значне покращення таких параметрів потребує великих фінансових витрат та організаційно-управлінських зусиль. Іншим засобом підвищення ефективності організації дорожнього руху, зокрема громадського транспорту, є розвиток Інтелектуальних транспортних систем [3]. Одним із можливих шляхів вирішення вищевказаної проблеми є організація безперервного проїзду громадського транспорту через регульовані перехрестях, тому теоретичне обґрунтування швидкісного режиму громадського транспорту для безперервного проїзду регульованого перехрестя є актуальним завданням [4]. За результатами дослідження виконано такі завдання: 1) проаналізовано ряд іноземних публікацій в яких описано чинники, що впливають на утворення затримок автобусів перед перехрестями; 2) обрано маршрут громадського транспорту №9, враховуючи, що вздовж нього є багато регульованих перехресть та місць притягання населення; 3) описано методику виконання досліджень, яка лягла в основу роботи; 4) для двох пікових періодів протягом одного місяця досліджень було отримано 790 значень тривалостей руху автобусів великої вмістимості; 5) методів математичної статистики було пораховано числові характеристики розподілів тривалості руху автобусів між зупинками; 6) розроблено рекомендацій щодо можливого практичного застосування отриманих результатів. Ключові слова: тривалість руху, автобус, маршрутна мережа, зупинка громадського транспорту, закон розподілу. Перелік використаних літературних джерел. 1. Dong X. A kind of adaptive dynamic transit signal priority control method. 2016 12th World Congress on Intelligent Control and Automation (WCICA). IEEE, 2016, pp. 999-1004. 2. Furth P.G., Muller T.H.J. Conditional bus priority at signalized intersections: better service with less traffic disruption. Transportation research record, 2000, vol. 1731, no. 1, pp. 23-30. 3. Ghasemlou K., Aydi M.M., Yildirim M.S. Prediction of pedal cyclists and pedestrian fatalities from total monthly accidents and registered private car numbers. Archives of Transport, 2015, vol. 34, no. 2, pp. 29-35. 4. Liang H., Wei J. Speed guidance and transit signal control method for advanced public transportation system. 2017 4th International Conference on Transportation Information and Safety (ICTIS). IEEE, 2017, pp. 626-630.