Дослідження впливу теплового стану ДВС на мікроклімат салону автобуса

Автор: Пісцо Яна Василівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Пісцо Я.В., Горбай О.З. (керівник). Дослідження впливу теплового стану ДВЗ на мікроклімат салону автобуса. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2022. Проблематика пошуку шляхів енергоощадності транспортних засобів (ТЗ) завжди є актуальним. Перевезення пасажирів вимагає забезпечення належного теплового стану салонів, зокрема автобусів, тролейбусів, електробусів, трамваїв і т.п.. В основному температура, вологість, швидкість повітря забезпечують комфортні умови в салоні під час перевезення пасажирів. На сьогоднішній день існує ряд методик для розрахунків тих чи інших параметрів мікроклімату. В даній роботі проведено аналіз параметрів мікроклімату, які впливають на комфортність поїздки в автобусах за існуючих на європейському ринку варіантах розміщення силового агрегату. Розглянуто варіанти розміщення силового агрегату для передньо-, середньо- та задньомотрних компоновок автобусів. На сьогодні існує ряд методик розрахунків систем опалення, вентиляції та кондиціонування ТЗ. В даній роботі виконано класичний розрахунок продуктивності термодинамічної системи через ексергетичний ККД з через складання рівняння теплового балансу із врахування інтенсивності сонячної енергії. Проаналізовані методики розрахунків можуть бути застосовані не тільки для розрахунку мікроклімату в салонах автобусів, але і для інших ТЗ, призначених для перевезення людей. За допомогою комп’ютерного моделювання було промодельовано циркуляцію повітря в салонах автобусів з різними компоновками розміщення мотовідсіку спереду, два варіанти розміщення посередині та два в задній частині кузова, а також були зафіксовані температурні карти в різних площинах та проведено аналіз цих температурних полів у різних перерізах кузова автобуса.