Дослідження впливу параметрів поїздки на час доставки вантажів в напрямку Україна - Англія

Автор: Кравець Дмитро Олегович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В умовах зростаючої глобалізації суспільства, співпраці окремих країн в різних сферах – від економіки до культури та охорони здоров’я, транспорт, як необхідний зв’язуючий елемент, не тільки не втрачає своєї важливості, а навпаки, стає все більш актуальним. Міжнародні перевезення є важливою ланкою функціонування як окремих підприємців, так і держав та міждержавних об’єднань. Економічна співпраця України з Англією в останні роки значно активізувалася, що відображається і на обсягу вантажоперевезень між країнами: за останні 10 років обсяг експортно/імпортних операцій зріс на 25%. Тому дослідження чинників впливу на тривалість доставки вантажів в напрямку Україна – Англія є актуальною задачею, що дозволить запропонувати рішення для підвищення ефективності таких перевезень. Від ефективності організації та виконання перевезень у міжнародному сполученні напряму залежить конкурентоздатність українських перевізників на ринку. Згідно досліджень, проведених авторами О. Процик та С. Іордановою, транспортно-технологічна схема доставки вантажів у міжнародному сполученні структурно поділяється на окремі етапи [1]. Тривалість деяких етапів залежить від довжини маршруту, а деяких – ні [2]. При розгляді логістичного ланцюга доставки вантажів у міжнародному сполученні зазвичай виділяють дві підсистеми: окремо елементи ланцюга постачань однієї держави і елементи ланцюга постачань іншої держави [3]. Критерієм ефективності логістичної системи міжнародних вантажоперевезень автори [3] виділяють мінімізацію сумарних витрат на організацію процесу перевезення з врахуванням витрат на функціонування митних пунктів. За результатами дослідження виконано такі завдання: 1) проаналізовано дослідження українських та іноземних вчених щодо чинників впливу на ефективність міжнародних перевезень; 2) на основі опрацювання CMR, наданих ФОП Креховецький Олег Богданович, отримано інформацію щодо умов перевезень вантажів з України до Англії та статистичні дані, отримані шляхом опрацювання CMR, щодо тривалостей проходження окремих елементів маршрутів; 3) розраховано швидкості доставки окремо для ділянок маршрутів, які проходять територією України, ділянок маршрутів, які проходять територією ЄС, та які проходять територією Англії; 4) Для оцінки впливу параметрів шляху руху ділянок маршрутів, які проходять територією України, проведено аналіз цих ділянок за такими показниками: довжина ділянки маршруту; якими дорогами проходить маршрут; за яким режимом працювали водії на маршруті. Побудовано відповідні залежності. Найбільший діапазон зміни швидкостей доставки (від 10 до 44 км/год) спостерігається при русі територією України, що можна пояснити різною довжиною, станом дорожнього покриття та умовами руху цієї ділянки. Діапазон зміни швидкостей сполучення на ділянці руху територією ЄС коливається від 15 до 35 км/год, хоча основний набір значень знаходиться в межах 15 – 24 км/год. Діапазон зміни швидкостей сполучення на ділянці руху територією Англії коливається від 8 до 32 км/год (основний набір значень – 10-25 км/год). Тривалість перетину кордону є достатньо значною і займає від 18 до 30 % від всієї тривалості поїздки. Загалом на дорогах класу М/Е середні швидкості руху є більшими, ніж на дорогах національного значення. Малі середні швидкості руху на ділянках маршрутів з Гірного та Кольчино, які проходять автошляхами міжнародного значення, можна пояснити гірськими умовами руху. Побудовано також гістограми розподілу швидкостей руху при переміщенні територією Європи, тривалостей переміщення територією Європи та швидкостей руху при переміщенні територією Англії. Щільності розподілу швидкостей змінюються за степеневим розподілом, а розподілу тривалості переміщення – за нормальним розподілом. Ключові слова: міжнародні вантажні перевезення, швидкість доставки, тривалість перетину кордону, категорія дороги, умови руху. Перелік використаних літературних джерел. 1. Процик О. П., Іорданова С. С. (2016). Дослідження тривалості процесу доставки вантажів. Вісник Національного транспортного університету. 407-413. 2. Хабутдінов, Р. А., С. В. Ширяєва, Д. О. Свір. (2019). Моделювання часу доставки вантажів у міжнародному автомобільному сполученні. Вісник Національного транспортного університету. 1. 187-195. 3. Федотова, I. В. (2019). Формування багаторiвневої моделi логiстичної системи / Федотова I. В. // Економiка трансп. комплексу : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, ХНАДУ. Вип. 33. 5-30.