Дослідження конкурентоспроможності ТОВ "РД-ТЕХ" на ринку будівельної продукції та обгрунтування напрямів її підвищення

Автор: Хом'як Марта Юріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Вивчення поняття конкурентоспроможності є однією з найважливіших складових дослідження ринку, яка закладає основу для формулювання стратегії і тактики діяльності суб’єкта на ньому, вибір ефективних методів підвищення технічного рівня і якості [4]. У сучасній науковій літературі з економіки достатньо уваги приділяється визначенню поняття конкурентоспроможності. Наприклад «rонкурентоспроможність — це якісні характеристики (рівень пропозиції) послуг, продукції, ринкових відносин, наявних на ринку на функціональний рівень або аналогічні товари та послуги з ринковими відносинами конкурентів [3]. Водночас наголошується, що конкурентоспроможність фірм можлива за наявності конкурентоспроможних товарів чи послуг, оскільки саме останні створюють передумови для зайняття ринку [2, С. 54]. Зокрема, оцінка конкурентоспроможності суб’єкта господарювання повинна проводитися цілеспрямовано [2, с.51]: формування заходів щодо підвищення конкурентоспроможності; вибір партнерів для спільної діяльності; розробка програм виходу компаній на нові ринки збуту; розвиток інвестиційної діяльності тощо. Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є конкурентоспроможність ТОВ «РД-ТЕХ» на ринку будівельної продукції. Предметом дослідження є теоретичні та методичні засади формування конкурентоспроможність ТОВ «РД-ТЕХ» на ринку будівельної продукції в сучасних умовах воєнного стану. Мета дослідження: обґрунтувати теоретико-методичні аспекти рівня конкурентоспроможності ТОВ "РД-ТЕХ" на ринку будівельної продукції та обґрунтувати напрями її підвищення. Результати дослідження: розкрито сутність і значення конкурентоспроможності підприємства; обґрунтовано методи оцінки конкурентоспроможності підприємства;досліджено фактори, які впливають на конкурентоспроможність підприємства;проведено аналіз діяльності ТОВ «РД-ТЕХ»;здійснено аналізування маркетингової діяльності ТОВ «РД-ТЕХ»;досліджено рівень конкурентоспроможності ТОВ «РД-ТЕХ» на ринку будівельної продукції;проведено аналізування ринку будівельної продукції;обґрунтовано процес стратегічного планування діяльності ТОВ «РД-ТЕХ» на основі аналізу господарського портфелю;досліджено вподобання та потреби споживачів ТОВ «РД-ТЕХ»;здійснено прогнозування показників розвитку будівельного ринку;здійснено прогнозування впливу чинників на розвиток будівельного ринку;внесено пропозиції щодо підвищення рівня конкурентоспроможності ТОВ «РД-ТЕХ». Наукова новизна магістерської кваліфікаційної роботи полягає в теоретико-практичних аспектах розробки та формуванню пропозицій щодо підвищення рівня конкурентоспроможності ТОВ «РД-ТЕХ» на ринку будівельної продукції. Поставлені у магістерській кваліфікаційній роботі завдання виконувались зі застосуванням методів: спостереження – за допомогою якого був здійснений моніторинг стану будівельної галузі та потреб споживачів на будівельному ринку; графічно-аналітичний метод – для наочної ілюстрації досліджуваних явищ та процесів за допомогою рисунків та діаграм; порівняння – для зіставлення даних звітнього року з даними за попередній період; аналіз і синтез – для обґрунтування теоретичних положень та практичних рекомендацій; узагальнення – за допомогою якого було зроблено загальнівисновки. Інформаційна база досліджень включає теоретичні джерела, зокрема наукові публікації вітчизняних і зарубіжних вчених, нормативні та законодавчі акти України, статистичні дані Державного комітету статистики України, результати власних досліджень, результати маркетингових досліджень підприємства, фінансову звітність підприємства. Практична значимість даної роботи полягає в тому, що рекомендації, заходи, пропозиції, які було запропоновано для підвищення рівня конкурентоспроможності ТОВ «РД-ТЕХ» у цій роботі, було успішно впроваджено безпосередньо на підприємстві. Ключові слова:конкурентоспроможність, фактори конкурентоспроможності, маркетингова діяльність, будівельна продукція, ринок будівельної продукції. Перелік використаних літературних джерел: 1. Бочко О.Ю., Бугаєць А.К. Тенденції інвестиційної привабливості будівельної галузі: до та в період пандемії COVID-19. Східна європа: економіка, бізнес та управління, 2021. Випуск 6 (33). С.76-83 2. Бочко О.Ю., Подвальна Г.В Управління персоналом будівельних підприємств в умовах цифровізації: основні підходи та проблеми. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія: Економіка. Серія: Право. 2020. Випуск 24 С. 50-55. 3. Кузьмін О.Є., Горбаль Н.І. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства : підручник. Львів : Компакт-ЛВ, 2019. 403с. 4. Крикавський Є. В., Кузьо Н. Є., Косар Н. С. Дослідження конкурентоспроможності мережних підприємств роздрібної торгівлі України. Вісник Хмельницького національного університету 2019, № 5. С. 151-156/ 5. Мельникова О. О. Комплексний метод оцінки конкурентоспроможності продукції підприємства. Ефективна економіка. 2014. №5. С.24-29.