Дослідження і обґрунтування напрямів вдосконалення маркетингової товарної політики готелю "Green Park Hotel & Spa" на ринку готельних послуг України

Автор: Кобик Олена Романівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В кризових умовах господарювання для ефективної організації маркетингової діяльності підприємства важливо раціонально будувати товарну політику, а при її реалізації слід розуміти, що товар займає ключове місце в комплексі маркетингу [1]. У сучасних умовах кризи підприємства змушені перейти на нові відносини зі споживачами, адаптуючись до тенденцій споживчого ринку та розробляючи товарну політику, спрямовану на формування мотиву покупки у споживачів та досягнення плану продаж товарів, тому важливо досліджувати вплив маркетингової товарної політики на поведінку споживачів та вчасно реагувати на зміни в маркетинговому середовищі [2, с. 97]. Маркетингова товарна політика являє собою цілеспрямований комплекс дій з метою максимального задоволення створеними або залученими споживчими цінностями визначених ринкових потреб [3, с. 76]. Управління маркетинговою товарною політикою підприємства є безперервним процесом. Планування, оцінка та перегляд товарного асортименту необхідні на будь-якому етапі розвитку підприємства [4]. Також варто зазначити, що на формування маркетингової товарної політики значний вплив чинять зовнішнє та внутрішнє середовище підприємства. Врахування факторів впливу є обов’язковою умовою при формуванні товарної політики, адже у зворотному випадку вона може бути не ефективною на обраному підприємстві [5]. Об’єкт дослідження - маркетингова товарна політика готелю «Green Park Hotel & Spa». Предмет дослідження - теоретико-методичні засади щодо формування маркетингової товарної політики підприємств на ринку. Мета дослідження: дослідження ринку готельних послуг України, формування маркетингової товарної політики на ньому готелю «Green Park Hotel & Spa» та обґрунтування напрямів щодо її вдосконалення. Результати дослідження. Готель «Green Park Hotel & Spa» належить до готелів преміум-класу, знаходиться у м. Трускавець Львівської області і має досвід роботи з 2017 року. У готелі пропонуються номери п’яти категорій, працює ресторан, SPA комплекс, а також споживачі можуть скористатися досить розвиненою інфраструктурою готелю, а саме конференц-залом, дитячою кімнатою та ін. Загалом, у готелі працює 47 осіб, а організаційна структура побудована згідно функціонального типу. У готелі є 35 номерів, в ресторані пропонується шведська лінія сніданків, страви українсько-галицької кухні та європейської кухні, комплексні обіди та вечері. У SPA-комплексі пропонуються процедури озокеритопарафінотерапії, обгортання, масажі, фізіотерапевтичні процедури, ванни. Для ринку готельних послуг в Україні властивою є регіональна конкуренція. Кризові ситуації призвели до зменшення кількості підприємств готельного бізнесу в Україні. У 2019 році кількість готелів і подібних засобів тимчасового розміщування зросла на 33,57% відносно 2014 року. У 2020 та 2021 роках маємо спадну тенденцію, тобто кількість готелів і подібних засобів тимчасового розміщування зменшилась на 548 одиниць. Важливо для готелів бути присутніми у соціальних мережах. Протягом вересня було пропедено опитування споживачів. Серед опитаних респондентів 58% обирають для поселення малі готелі. Найбільшою популярністю SPA комплексу користуються такі послуги як масаж (54%). Відповіді цілком згоден та згоден платити більше за страви від шеф-кухаря ресторану готелю сумарно дало 71% респондентів. В результаті досліджень було запропоновано виконати SWOT-аналіз готелю «Green Park Hotel & Spa». Відповідно до матриці SWOT- аналізу обрано стратегію, яка використовує внутрішні сильні сторони підприємства для захисту від зовнішніх загроз, тобто підприємство повинно підтримувати і розвивати сильні сторони. Такими сильними сторонами є широкий асортимент послуг SPA комплексу, розвинена інфраструктура готелю та ін. Згідно побудованої матриці Бостонської консультативної групи номери потрапили у поле «дійних корів», було запропоновано стпратегію підтримання конкурентних переваг. Ресторан потрапив у поле «зірок», тому запропоновано стратегію інтенсифікації зусиль. SPA комплекс потрапив у поле «Знаки питання», тому запропоновано стратегію інтенсифікації зусиль. Згідно АВС-аналізу асортименту послуг SPA комплексу готелю, то до групи А належать 19 найменувань послуг. До групи В належить 31 найменування послуг. Варто послуги групи В більше рекламувати серед гостей готелю, щоб в подальшому ця група більше тяжіла до групи А. Група С складається з 46 найменувань послуг. Також було виконано АВС-XYZ-аналіз ресторанних страв. Ключові слова: маркетингова товарна політика, ринок готельних послуг, оптимальний асортимент послуг, АВС-аналіз, онлайн-продажі. Перелік використаних літературних джерел. 1. Абрамович І.А., Квасова М.С. Маркетингова товарна політика та її особливості в кризових умовах господарювання. Економіка та суспільство. 2022. Випуск № 39. 2. Хурдей В. Д., Даценко В. В., Семенова Л. Ю., Вплив маркетингової товарної політики на поведінку споживачів в умовах кризи. Економічний простір. 2021. № 165. С. 96-100. 3. Громова О.Є., Шевчук Ю.В. Товарна політика в системі маркетингу. Молодий вчений. 2022. № 4 (104). С. 75-79. 4. Гонтарева І.В., Мангушев Д.В., Жденовська А.О. Оцінка ефективності маркетингової товарної політики підприємства. Соціальна економіка. 2020. Випуск 60. С. 149-158. 5. Бочко О.Ю., Якимишин Л.Я., Подвальна Г.В. Продуктова політика підприємства: між ЖЦТ та відносинами з клієнтами. Фінансово-облікове забезпечення сталого розвитку аграрного сектора України: колективна монографія / за заг. ред. Л.І. Катан та Н.І. Демчук, Дніпро, 2017. С. 193-205.