Дослідження ринку туристичних послуг України та удосконалення маркетингової діяльності ТОВ Туристична фірма «Супутник» на ньому з використанням інструментів Інтернет-маркетингу

Автор: Виноградська Юлія Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сьогодні діяльність успішного підприємства практично неможлива без використання мережі Інтернет. У зв’язку з цим особливої актуальності набуває вивчення нових можливостей інтернаціоналізації маркетингової діяльності з використанням мережі Інтернет[1]. Тобто вивчення інструментарію маркетингової діяльності з використанням Інтернету набуває особливої необхідності. Це зумовлено, по-перше, великою зацікавленістю до теми в реаліях сьогодення, а, по-друге, недостатнім розкриттям впливу деяких інструментів сучасного інтернет-маркетингу на ділову активність. Тому для ефективного використання інтернет-маркетингу необхідно дослідити його сучасні та актуальні особливості[2]. Інтернет-маркетинг дає змогу інтенсифікувати процес обслуговування потенційних клієнтів, без зайвих витрат надаючи їм необхідний сервіс. Більше того, він не тільки відкриває перед підприємством можливість ефективно організувати зворотний зв’язок зі споживачем і оперативно вивчити поточний попит, але і гнучко змінювати власні маркетингові плани та рекламні проекти відповідно до ситуації зовні підприємства, в чому проявляється його велика важливість на особливість для бізнес-діяльності [3]. Сьогодні, у час діджиталізації, практично усі сфери нашого життя перенеслись в онлайн-площину, керувати якою можна через будь-який сучасний девайс. Звичайно, така онлайн-видозміна не оминула і бізнес-середовище, в якому компанії борються за своє «місце під сонцем» зісвоїмичисленними конкурентами. З однієї сторони це добре, оскільки онлайн-конкуренція породжує якісний сервіс з привабливими пропозиціями, проте з іншої – компаніям важче вирватись у лідери, адже товарний асортимент усіх фірм знаходиться приблизно на одному рівні [4]. Тоді бізнеси стикаються з суровою реальністю, де перемагає той, у кого найменше слабких сторін і недоліків у маркетинговій діяльності. Онлайн-модернізація бізнесу є невід’ємною складовою кожної успішної туристичної фірми, яка володіє потужними конкурентними перевагами на ринку туристичних послуг [5]. Розвиток інформаційних технологій та тотальна діджиталізація світу змінили споживчі потреби та їх ставлення до процесу купівлі туристичних продуктів [6]. Практично ніхто вже не відвідує офлайн-офіси туристичних агенцій так само, як і не акцентує увагу на зовнішню рекламу. Усі перейшли до онлайн-площини, де процес пошуку і вибору майбутньої мандрівки відбувається більш легко, спонтанно та швидко. Це розуміють туристичні фірмі, які в погоні за мінімізацією ризиків та максимізацією доходів, старанно працюють над покращенням своєї маркетингової діяльності в інтернеті та ліквідацією недоліків, які з’являються з плином часу і розвитком компаній-конкурентів. Варіант залишатись на плаву більше не працює, оскільки той, хто не удосконалюється – опускається до неминучого бізнес-занепаду [4]. Об’єктом дослідження є ринок туристичних послуг України і маркетингова діяльність ТОВ Туристична фірма «Супутник». Предметом дослідження є дослідження ринку туристичних послуг України та удосконалення маркетингової діяльності ТОВ Туристична фірма Супутник» на ньому з використанням інструментів інтернет-маркетингу. Метою роботи є проведення аналізу маркетингової діяльності ТОВ Туристична фірма «Супутник» з ціллю забезпечення найбільш ефективного застосування інструментів інтернет-маркетингу задля удосконалення конкурентоспроможності на ринку туристичних послуг України. Результати дослідження У роботі досліджено сутність інтернет-маркетингу, засади маркетингової діяльності сфери послуг, а також особливості використання інтернет-маркетингу в діяльності туристичних фірм, проаналізовано маркетингову діяльність, фінансові показники, продуктову, цінову, збутову та комунікаційну політику ТОВ Туристична фірма «Супутник», досліджено діяльності основних конкурентів, потреб споживачів та ефективності маркетингової діяльності ТОВ Туристична фірма «Супутник» та розроблено рекомендації щодо підвищення рівня її конкурентоспроможності на ринку туристичних послуг України. Також розроблено макет дизайну для корпоративного веб-сайту компанії і надано низку рекомендацій щодо удосконалення маркетингової діяльності ТОВ Туристична фірма «Супутник» в Інтернеті з використанням інструментів інтернет-маркетингу. Ключові слова: інтернет-маркетинг, маркетингова діяльність, туристична фірма, конкурентоспроможність, український туристичний ринок. Перелік використаних літературних джерел: 1. Тертичний О.О. Особливості маркетингу в мережі Інтернет. Вісник Мукачевського державного університету. Мукачево, 2017. С. 382-385. 2. Амєров Д.О., Птащенко О.В. Використання інтернет-маркетингу для підвищення ділової активності підприємства. Вісник Харківського національного економічного університету ім. Семена Кузнеця. Харків, 2019, С. 113-116. 3. Івашова Н.В., Іванова Т.Є. Застосування Internet-технологій у маркетингу: міжнародний досвід. Вісник Ужгородського національного університету. Ужгород, 2020, С. 55-68. 4. Грубор О.Р., Якша О.Н. Інтернет-маркетинг як необхідність бізнесу. Вісник національного економічного університету Нового Саду. Суботиця, Республіка Сербія, 2018. С. 265-274. 5. Турчин Л.С., Островерхов В.А. Сучасні тренди інтернет-маркетингу. Вісник Тернопільського національного економічного університету. Тернопіль, 2019. С. 75-85. 6. Гузій С.Л. Формування поняття інтернет-маркетингу. Вісник університету "Україна". 2012. С. 108-113.