Дослідження ринку Інтернет-реклами в Україні та обґрунтування напрямів удосконалення маркетингової діяльності на ньому Агентства інтернет-реклами AG.Marketing
Автор: Бандалет Юлія Сергіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сутність маркетингу відображає та концепція маркетингу, яку у певний період часу використовує підприємство [1]. Прагнення об’єднати основні положення найбільш сучасних концепцій маркетингу в одну обумовило виникнення концепції холістичного маркетингу [2]. Реалізацію усіх видів взаємодії між комерційними структурами та клієнтами за допомогою Інтернету забезпечує цифровий маркетинг, актуальність якого зростає в умовах війни. Загалом при формуванні своєї маркетингової діяльності у таких складних умовах вітчизняні підприємства повинні враховувати низку факторів [3]. Основними складовими маркетингової діяльності підприємства є маркетингові дослідження, розроблення стратегії маркетингу, формування комплексу маркетингу, контроль маркетингу. Для утримання своїх ринкових позицій та їх покращання підприємства повинні проводити маркетингові дослідження [4]. У процесі маркетингової діяльності підприємствам необхідно забезпечити балансування усіх складових комплексу маркетингу та рішень, які приймаються по них [5]. Об’єкт дослідження – маркетингова діяльність Агентства інтернет-реклами AG.Marketing. Предмет дослідження – теоретико-методичні засади формування маркетингової діяльності підприємства на ринку та розроблення напрямів її вдосконалення. Мета дослідження: аналіз маркетингової діяльності Агентства інтернет-реклами AG.Marketing та обґрунтування напрямів її вдосконалення. Результати дослідження. Агентство інтернет-реклами AG.Marketing пропонує клієнтам послуги за такими напрямами як Google Ads, SEO, Landing Page та SMM. Найбільшу частку у структурі його асортименту займає послуга Google Ads (46 %), зокрема контекстна реклама. Високий рівень кваліфікації працівників Агентства інтернет-реклами AG.Marketing та відповідно наданих ним послуг для клієнтів забезпечується вимогливим їх відбором, постійним підвищенням ними кваліфікації. Кожен проект агентства створюється під індивідуальне замовлення клієнта. При формуванні цін на пропоновані послуги Агентство інтернет-реклами AG.Marketing орієнтується передусім на власні витрати та ціни конкурентів. Його послуги є конкурентоспроможними на ринку порівняно із аналогічними послугами основних конкурентів. Для збуту послуг Агентство інтернет-реклами AG.Marketing використовує прямий канал розподілу, а для просування - передусім Інтернет-рекламу, яку розташовує на сторінках свого сайту, проводячи заходи SEO-оптимізації сайту та у соціальних мережах, спонсорство у соціальній сфері, заходи паблісіті та персональний продаж, обмежено – заходи стимулювання збуту. Постійне збільшення кількості користувачів Інтернету, частоти його використання, існування зручних у подальшому користуванні та управлінні інструментів маркетингових комунікацій у мережі обумовили постійне зростання місткості ринку Інтернет-реклами протягом останніх років. Проте внаслідок введення воєнного стану в Україні ця тенденція була порушена. Щоб отримати конкурентні переваги на ринку, рекламна агенція повинна постійно вдосконалювати свою маркетингову діяльність у напрямі максимального задоволення потреб споживачів. За результатами зібраної первинної маркетингової інформації можна зробити висновки, що понад 10 год. щодня проводять в Інтернеті 24,1% респондентів, від 5 до 10 год. щодня - 43,4% респондентів, тобто Інтернет є важливим джерелом інформації для населення України. Для пошуку необхідної інформації 42,2 % респондентів переглядають 3-7 сайтів. Респонденти не досить довіряють інформації, що розміщена в рекламі, проте довіряють інформації, яка розміщена на офіційному сайті підприємства, переважно довіряють інформації, розміщеній на інформаційних ресурсах, в соціальних мережах та блогах. Найбільший вплив на респондентів має реклама в соціальних мережах та контекстна реклама, дещо менше впливає відео-реклама, банерна реклама та тизерна реклама. SWOT-аналіз діяльності Агентства інтернет-реклами AG.Marketing дозволив обґрунтувати напрями вдосконалення його маркетингової діяльності по окремих складових його комплексу маркетингу. Одним із напрямків покращення конкурентних позицій Агентства інтернет-реклами AG.Marketing, збільшення його клієнтської бази є розширення асортименту даного підприємства за рахунок проведення тренінгів у сфері Інтернет-реклами (SEO-просування сайтів). Проведені розрахунки з урахуванням думок потенційних клієнтів, представників агентства та органів державної влади засвідчили, що агентству доцільно розробити та впровадити цю послугу. Враховуючи сучасні тенденції розвитку ринку реклами в Україні, досліджуваному агентству необхідно використовувати концепцію маркетингу відносин. У роботі подано рекомендовані способи залучення клієнтів із сторони Агентства інтернет-реклами AG.Marketing та встановлено ключові фактори залучення та втрати лояльних клієнтів рекламних агенцій. Ключові слова: ринок Інтернет-реклами України, рекламна агенція, маркетингова діяльність, комплекс маркетингу, відносини з клієнтами, лояльність клієнтів. Перелік використаних літературних джерел. 1. Луцій К.М. Еволюція концепцій маркетингу як відображення тенденцій розвитку ринкової економіки. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2015. Вип. 5. С. 90-93. 2. Косар Н.С., Сарапін Т.В., Кузьо Н.Є. Концепція холістичного маркетингу у діяльності вітчизняних підприємств. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія "Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку". 2013. №769. С. 47-53. 3. Витвицька О.М., Суворова С.Г., Корюгін А.В. Вплив цифрового маркетингу на розвиток підприємництва в умовах війни. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 40. URL: https://economyandsociety.in.ua (дата звернення 27.10.2022). DOI: 10.32782/2524-0072/2022-40-66. 4. Косар Н.С., Мних О.Б., Крикавський Є.В., Леонова С.В. Маркетингові дослідження: підручник. Львів, 2018. 460 с. 5. Бойчук І. Вплив комплексу маркетингу на діяльність підприємства в умовах конкуренції. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Серія Економічні науки. 2020. № 60. С. 68-74.