Сучасні тенденції розвитку архітектури духовно-гуманітарних освітніх закладів у світі. З розробкою проекту нових корпусів ВПБА.

Автор: Хижнюк Наталія Сергіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн архітектурного середовища
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Питання духовності завжди було актуальне і займає важливе місце серед різних наук і гуманітарних галузей. З інтенсивним розвитком релігійного пробудження, зростає потреба в духовних навчальних закладах, які готуватимуть священнослужителів та підійматимуть духовний розвиток на вищий новітній рівень. Проектування сучасного духовно-гуманітарного закладу є складним та багато-факторним завданням, що потребує вдосконалення концепції аналогічних комплексів, та вивчення історичних здобутків, аби повною мірою, застосовуючи нові технології та зберігаючи історичні пам’ятки створити комфортний і адаптований до навчання простір. Це допоможе у висвітлені релігійного бачення і зіграє роль у формуванні суспільства. Проект спрямований на створення будівель, що з’єднають історичний квартал центу Луцька і сучасну загальну територію академії. А також на формування культового і надихаючого освітнього простору, для обслуговування та залучення більшої кількості студентів. Створення оптимальної композиції приміщень і функціонування будівлі необхідних для утворення єдиної системи простору. Архітектура та її середовище допоможе стимулювати, заохочувати та підтримувати релігійний, соціальний і освітній розвиток. Перший розділ дослідження включає дослідження вітчизняних зразків духовних закладів, історичний вплив та ряд класифікаційних ознак. Другий розділ розкриває тему сучасних тенденцій розвитку гуманітарно-духовних закладів освіти, особливості архітектурного планування та архітектурно композиційних вирішень. На основі аналізу зразків, сформовано низку чинників, що впливають на формування розвитку сучасних освітніх закладів. Третій та наступні розділи описують характеристику проектованого об’єкту, архітектурно-планувальні вирішення об’єкту, конструктивне вирішення, основи економіки та охорону праці. Об’єкт дослідження: духовно гуманітарні освітні заклади, семінарії, академії, теологічні університети, їх особливості проектування та архітектурно-композиційне вирішення. Предмет дослідження: архітектурно-композиційний та функціонально-планувальний розвиток духовно-гуманітарних освітніх закладів, та дизайну архітектурного середовища. Мета дослідження: Дослідити тенденції проектування духовно гуманітарних закладів освіти на сучасному етапі та їх розвиток у світі. Розробити архітектурно-планувальне рішення нових навчальних корпусів Волинської Православної Богословської Академії у м. Луцьк. Результат дослідження: Здобутий досвід під час вивчення та дослідження архітектурних особливостей проектування закордонного та вітчизняного досвіду проектування був інтегрований при формуванні навчального простору та проектуванні нових корпусів духовної освіти ВПБА. Зокрема було передбачено виконання функцій: навчання, відпочинку та спілкування. Створення нових сполучених просторів, які відповідатимуть найсучаснішим вимогам духовної освіти та новітнім архітектурно-естетичним тенденціям. В процесі роботи було визначено сучасні тенденції розвитку духовно-гуманітарних закладів освіти та пропозиції щодо організації навчального простору. Ключові слова: духовна семінарія, духовно-гуманітарний заклад, навчальний простір, теологія, кампус, академія.