Teaching Practice

Major: Software Engineering
Code of subject: 8.121.00.O.013
Credits: 3.00
Department: Social Communication and Information Activities
Lecturer: Oleksandr Markovets
Semester: 3 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: know the psychological and pedagogical foundations of the educational process in modern higher education, methodology of the subjects of the educational process, psychological and pedagogical training of future professionals in terms of higher education, are teaching learning models, means the optimal organization of educational activities and management, new technology training
Required prior and related subjects: Professional Pedagogy
Summary of the subject: Psycho-pedagogical foundations of the educational process in modern higher education. Methodical principles of activity of the educational process, psychological and pedagogical training of future professionals in terms of higher education. The scientific part of the professional training of students and the teacher in terms of higher education.
Assessment methods and criteria: written-oral form (100%)
Recommended books: 1. Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України: Історія. Теорія/ А.М.Алексюк. - К.,1998. – 558 с. 2. Вихрущ В.О. Психодидактика вищої школи: інноваційні методи навчання/ В.О.Вихрущ, С.В.Гуменюк, О.А.Вихрущ-Олексюк. - Тернопіль: Крок, 2014. - 280 c. 3. Дидактичні системи у вищій освіті/[авт. - упорядник В.В.Бойченко]. - Умань: ПП Жовтий О.О., 2013. - 121 с. 4. Педагогічний практикум для аспірантів вищих навчальних закладів. - Хмельницький, 2015. - 62 с.

Teaching Practice

Major: Software Engineering
Code of subject: 8.121.00.O.010
Credits: 3.00
Department: Publishing Information Technologies
Lecturer: lecturer of PIT department
Semester: 3 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: • Ability to produce innovative scientific ideas, master the methodology of scientific and pedagogical activities, solve complex problems in the process of innovation, research and professional activities, conduct original research in the field of information technology at the international and national levels. • Ability to present and discuss the results of research in English in oral and written form, fluent in reading and fully understanding English-language scientific texts. • The ability to integrate knowledge from other disciplines, apply a systematic approach and take into account non-technical aspects in solving engineering problems and conducting research.
Required prior and related subjects: Prerequisites: • Professional pedagogy. • Foreign language for academic purposes.
Summary of the subject: Types of educational process. Lecture. Didactic techniques. Practical training in the specialist training system. Methodology of laboratory work. Methods of controlling the knowledge and skills of students in higher education.
Assessment methods and criteria: performing tasks in practical classes (40%) final control (exam): written-oral form (60%)
Recommended books: 1. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: Підручник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко. – К.: Знання-Прес, 2003. – С.45-49. 2. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка у запитаннях та відповідях: Навчальний посібник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко – К.: Знання, 2006. – С.9-13. 3. Лозова В. І., Троцко Г. В. Теоретичні основи виховання і навчання. / В.І. Лозова, Г.В. Троцко. – Xарків: “ОВС”, 2012. – 287с. 4. Мойсеюк Н. Є Педагогіка : навчальний посібник / Н. Є. Мойсеюк. – 5-те вид., доп. і перероб. – Київ : [б. в.], 2009. – 656 с. 5. Пальчевський С.С. Педагогіка: навч. посіб. /С.С. Пальчевський. -К.: Каравела, 2007. - 576 с. 6. Педагогіка: навч. посіб./Н.П.Волкова. – 4-те вид., стереотип. – К. :Академвидав, 2012. – 616 с. – (Серія «Альма-матер») 7.Педагогіка: Навчальний посібник / Галузяк В.М., Сметанський М.І., Шахов В.І. - Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2012. – С. 8-24. 8. Євдокимов В.І., Агапова Т.П., Гавриш І.В., Олійник Т.О. Педагогічний експеримент.Харків:”ОВС”, 2001.-148с. 9. Щербань П.М. Прикладна педагогіка: Навч.-метод. посіб.- К.: Вища школа, 2002.- 215 с.

Teaching Practice

Major: Software Engineering
Code of subject: 8.121.00.O.009
Credits: 3.00
Department: Information Systems and Networks
Semester: 3 семестр
Mode of study: денна

Teaching Practice

Major: Software Engineering
Code of subject: 8.121.00.O.011
Credits: 3.00
Department: Software
Lecturer: Dr.Sc., Prof. Dmytro Fedasyuk
Semester: 3 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: 1. In-depth knowledge of classical and modern principles of organization of educational process at the university. 2. In-depth knowledge of key forms of organization of study at the university. 3. In-depth knowledge of key principles of controlling student learning outcomes at university. 4. Ability to hold lectures. 5. Ability to conduct practical classes. 6. Ability to conduct laboratory classes.
Required prior and related subjects: prerequisites: • Philosophy and methodology of science; • Professional pedagogy. details: • Research methods and management of research projects; • Grant application technology and patent rights.
Summary of the subject: Within the discipline are considered: key principles of organization of educational process at the university; basic forms of organization of study at university; the key principles of controlling student learning outcomes at the university; basic principles of carrying out of educational sessions (lectures, practical, laboratory classes).
Assessment methods and criteria: Oral express interviewing, performing individual research assignment, evaluating lectures, practicals and laboratory classes according to the primary disciplines determined by the head of the pedagogical practicum • current control - oral examination (70%) • final control (30%)
Recommended books: 1. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: Підручник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко. – К.: Знання-Прес, 2003. – С.45-49. 2. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка у запитаннях та відповідях: Навчальний посібник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко – К.: Знання, 2006. – С.9-13. 3.Лозова В. І., Троцко Г. В. Теоретичні основи виховання і навчання. / В.І. Лозова, Г.В. Троцко. – Xарків: “ОВС”, 2012. – 287 с. 4.Мойсеюк Н. Є Педагогіка : навчальний посібник / Н. Є. Мойсеюк. – 5-те вид., доп. і перероб. – Київ : [б. в.], 2009. – 656 с. 5.Пальчевський С.С. Педагогіка: навч. посіб. /С.С. Пальчевський. -К.: Каравела, 2007. - 576 с. 6.Педагогіка: навч. посіб./Н.П.Волкова. – 4-те вид., стереотип. – К. :Академвидав, 2012. – 616 с. – (Серія «Альма-матер») 7.Педагогіка: Навчальний посібник / Галузяк В.М., Сметанський М.І., Шахов В.І. - Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2012. – С. 8-24.

Teaching Practice

Major: Software Engineering
Code of subject: 8.121.00.O.012
Credits: 3.00
Department: Computer-Aided Design
Semester: 3 семестр
Mode of study: денна