Designing Banking Products and Services

Major: Finance, Banking and Insurance
Code of subject: 7.072.03.E.050
Credits: 6.00
Department: Finance
Lecturer: Professor Vitalii Rysin
Semester: 3 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: Carry out adaptation and modification of existing scientific approaches and methods to specific situations of professional activity. Be able to apply and manage innovative approaches in the field of finance, banking, and insurance. Apply in-depth knowledge in the field of financial, banking, and insurance management for decision making.
Required prior and related subjects: prerequisites: market of financial services, financial innovations
Summary of the subject: Market of banking products and services, its segmentation and analysis. Competitive environment of the bank. Design of banking products as a component of the bank's marketing strategy. Formation of the bank's product policy. Pricing of banking products (services). Bringing banking products (services) to market. Bank communication policy as a factor in the effective promotion of banking products
Assessment methods and criteria: current control (the methods of oral control, practical cases, the frontal questioning, the test questionnaire, the written control and self-control (40%) final control (exam): written-verbal form (60%)
Recommended books: 1. ЕНМК «Проектування банківських продуктів та послуг», сертифікат Е41-231-791/2019 від 12.11.2019 р. №02986. 2. Рисін В.В. Перспективи розвитку цифрового банкінгу на фінансовому ринку України / В.В.Рисін, М.В.Рисін // // Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України. – 2017. – Вип. 2 (124). – С. 123-127. 3. Рисін В.В., Борик І.Р. Переваги та ризики розвитку новітніх технологій у банківській діяльності. Науковий Вісник ХДУ. Серія «Економічні науки». 2020. №38. С. 69-73. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2020-38-12 \ 5. Гірняк В. В. Зарубіжний досвід організації маркетингової діяльності у процесі продажу банківських продуктів / В. В. Гірняк, Л. Б. Євтух // Інфраструктура ринку. - Випуск 23.- 2018. - С. 273-277.