Цифрові технології в точному землеробстві

6.208.00.03 Цифрові технології в точному землеробстві
Кваліфікація: Цифрові технології в точному землеробстві
Рік вступу: 2024
Форма навчання: денна
Тривалість програми: 4 роки
Інститут: Інститут геодезії
Кількість кредитів: 240 кредитів
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя: Шостий рівень НРК (перший цикл РК ЄПВО, шостий рівень ЄРК)
Галузь знань: Аграрні науки та продовольство
Конкретні механізми визнання попереднього навчання: За умови, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація, яка проводиться Львівською політехнікою.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: Повне виконання навчальної програми та захист бакалаврської роботи
Характеристика освітньої програми: Галузь знань 20 «Аграрні науки та продовольство», спеціальність 208 «Агроінженерія». Освітньо-професійна програма базується на загальновідомих положеннях та результатах сучасних наукових досліджень з цифрових технологій у точному землеробстві та орієнтує на подальшу професійну і наукову кар’єру. У основі наукової концепції точного землеробства лежать уявлення про існування неоднорідностей в межах одного поля. Для оцінки і детектування цих неоднорідностей використовуються новітні технології, такі як системи глобального позиціонування GPS, спеціальні датчики, аерофотознімки і знімки з супутників, а також спеціальні програми для агроменеджменту на базі геоінформаційних систем. Зібрані дані використовуються для точнішої оцінки оптимуму густини висіву, розрахунку норм внесення добрив і засобів захисту рослин, точнішого прогнозу врожайності і фінансового планування. Ключові слова: геодезичні, фотограмметричні, геоінформаційні та картографічні методи, технології та системи; прилади та устаткування; агроменеджмент, ГІС-технології, цифрове лазерне сканування, безпілотні літальні апарати.
Програмні результати навчання: ПРН 1. Володіти гуманітарними, природничонауковими та професійними знаннями; формулювати ідеї, концепції з метою використання у професійній діяльності. ПРН 2. Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності. ПРН 3. Усвідомлювати цінність захисту незалежності, територіальної цілісності та демократичного устрою України. ПРН 4. Знати основні історичні етапи розвитку предметної області. ПРН 5. Знати роль і місце агроінженерії в агропромисловому виробництві. ПРН 6. Формулювати нові ідеї та концепції розвитку агропромислового виробництва. ПРН 7. Розв’язувати складні інженерно-технічні задачі, пов’язані з функціонуванням сільськогосподарської техніки та технологічними процесами виробництва, зберігання, обробки та транспортування сільськогосподарської продукції. ПРН 8. Оцінювати та аргументувати значимість отриманих результатів випробувань сільськогосподарської техніки. ПРН9. Виявляти, узагальнювати та вирішувати проблеми, що виникають у процесі професійної діяльності, та формувати у майбутнього фахівця почуття відповідальності за виконувану роботу. ПРН 10. Демонструвати повагу до етичних принципів, своєю поведінкою впроваджувати етичні норми взаємовідносин в колективі, які сприяють досягненню виробничої мети. Проявляти самостійність і відповідальність у роботі. ПРН 11. Виконувати експериментальні дослідження роботи сільськогосподарської техніки в конкретних умовах використання, здійснювати патентний пошук. ПРН 12. Вибирати машини і обладнання та режими їх роботи у механізованих технологічних процесах рослинництва, тваринництва, первинної обробки сільськогосподарської продукції. Проектувати технологічні процеси та обґрунтовувати комплекси машин для механізованого виробництва сільськогосподарської продукції. Розробляти операційні карти для виконання механізованих технологічних процесів. ПРН 13. Описувати будову та пояснювати принцип дії сільськогосподарської техніки. Вибирати робочі органи машин відповідно до ґрунтово-кліматичних умов та особливостей сільськогосподарських матеріалів. ПРН 14. Відтворювати деталі машин у графічному вигляді згідно з вимогами системи конструкторської документації. Застосовувати вимірювальний інструмент для визначення параметрів деталей машин ПРН 15. Визначати показники якості технологічних процесів, машин та обладнання і вибирати методи їх визначення згідно з нормативною документацією. ПРН 16. Розуміти принцип дії машин та систем, теплові режими машин та обладнання аграрного виробництва. Визначати параметри режимів роботи гідравлічних систем та теплоенергетичних установок сільськогосподарського призначення. ПРН 17. Вибирати та застосовувати механізовані технології відповідно до агрокліматичних умов та обґрунтовувати технології за економічними та якісними критеріями. ПРН 18. Застосовувати закони електротехніки для пояснення будови і принципу дії електричних машин. Визначати параметри електроприводу машин і обладнання сільськогосподарського призначення. Вибирати і використовувати системи автоматизації та контролю технологічних процесів в аграрному виробництві. ПРН 19. Застосовувати стратегії та системи відновлення працездатності тракторів, комбайнів, автомобілів, сільськогосподарських машин та обладнання. Складати плани-графіки виконання ремонтно-обслуговуючих робіт. Виконувати операції діагностування, технічного обслуговування та ремонту сільськогосподарської техніки. ПРН 20. Оцінювати роботу машин і засобів механізації аграрного виробництва за критеріями екологічності та ефективності природокористування. Розробляти заходи зі зниження негативного впливу сільськогосподарської техніки на екосистему. ПРН 21. Визначати склад та обсяги механізованих робіт, потребу в пально-мастильних матеріалах та запасних частинах. ПРН 22. Визначати чисельні значення показників оцінювання стану охорони праці в галузях сільського господарства. Розробляти заходи з охорони праці і безпеки життєдіяльності відповідно до правових вимог законодавства. ПРН 23. Аналізувати ринок продукції та сільськогосподарської техніки. Складати бізнес-плани виробництва сільськогосподарської продукції. Виконувати економічне обґрунтування технологічних процесів, технологій, матеріально-технічного забезпечення аграрного виробництва. Застосовувати методи управління проектами виробництва продукції рослинництва та тваринництва. ПРН 24. Організовувати виробничий процес підрозділів з технічного забезпечення агропромислових виробництв. ПРН 25. Здатність продемонструвати базові знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі точного землеробства із розумінням наукових і математичних принципів, що лежать в основі системи точного землеробства; ПРН 26. Володіти методами організації системи точного землеробства та реалізації різноманітної продукції на основі використання знань.
Академічна мобільність: На основі двосторонніх договорів між Національним університетом «Львівська політехніка» та технічними університетами України.
Практика/стажування: Важливим аспектом підготовки бакалаврів з Агроінженерії є практика за темою бакалаврської роботи, яка проходить в лабораторіях Інституту геодезії, топографо-геодезичних підприємствах та відомчих установах інженерного профілю
Керівник освітньої програми, контактна особа: Глотов Володимир Миколайович
Професійні профілі випускників: Професійний профіль Точне землеробство для раціонального використання та організації виробничого процесу застосовує оптимальні методи механізованого виробництва у землеробстві із використанням сучасних інформаційних технологій. Виконує аналіз, прогнозування і прийняття рішень при використанні прецизійних сільськогосподарських технологій точного землеробства, як комплексного засобу управління природно-техногенними системами , а також картографування природно-територіальних комплексів на основі матеріалів космічного знімання та розробляє технології і системи для вивчення і управління процесами та явищами навколишнього природного середовища. Професійний профіль Безпілотні літальні апарати застосовує БПЛА, технології лазерного сканування місцевості для отримання дистанційних даних про земну поверхню;використовує електронні топографо-геодезичні прилади, системи глобального позиціонування GPS, методи і технології дистанційного зондування, цифрові моделі для геоінформаційного картографування, підвищення продуктивності агросистем, забезпечення зростання виробництва, його ресурсо- та енергоекономічності, природоохоронності.
Доступ до подальшого навчання: Здобуття другого (магістерського) рівня
Інші особливості програми: Окремі змістові модулі можуть викладатись англійською мовою; можлива академічна мобільність та обмін студентами в рамках міжнародних проектів/грантів, на основі двосторонніх договорів між Національним університетом «Львівська політехніка» та навчальними закладами країн-партнерів; є можливість навчання закордоном для підготовки баклаврської роботи (отримання диплому ).