Методи інтроскопії в біомедичних системах

Спеціальність: Біомедична інженерія (інтернет речей)
Код дисципліни: 6.163.03.E.052
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: д.т.н., проф. Сторчун Євген Володимирович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: В курсі „ Методи інтроскопії в біомедичних системах” (МІБС) викладаються основи ультразвукової ехоскопії, оптичної, рентгенівської, однофотонної, позітронної двофотонної томографії, магніторезонансної томографії. Мета викладання дисципліни: - дати студентам основні поняття про основи зазначених методів медичної інтроскопії; - вивчити основи моделювання біофізичних процесів, які відбуваються в процесі діагностування об’єкта
Завдання: 1.2. Завдання навчальної дисципліни Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним про-демонструвати такі результати навчання. - знати основні засади методів медичної інтроскопії; - розуміти основні фізичні процеси взаємодії фізичних факторів з біооб’єктом; - вміти аналізувати якісні характеристики технічних засобів медичної інтроскопії. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: - знання основних понять щодо методології медичної інтроскопії, - базові знання щодо основ моделювання фізичних процесів взаємодії випромінювання з біооб’єктом, - здатність до системного мислення, - розуміння необхідності та дотримання правил безпеки життєдіяльності, - здатність до письмової й усної комунікації рідною мовою, - навички роботи з комп'ютером, - дослідницькі навички. Фахових: - здатність орієнтуватися в основних проблемах і завданнях біоінженерії і використовувати ці знання в експериментальній і теоретичній діяльності, - знання методів і засобів вивчення та аналізу впливів фізич¬них полів на людський організм при експлуатації біотехнічних та медичних апаратів і систем, - знати засади методології методів медичної інтроскопії, - вміти аналізувати якісні характеристики технічних засобів методів медичної інтроскопії.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ЗН 4. Знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загальнопрофесійних дисциплін. ЗН 9. Знання методів і засобів вивчення та аналізу впливів фізичних полів на людський організм при експлуатації біотехнічних та медичних апаратів і систем. УМ 11. Уміння використовувати методи і засоби вивчення та аналізу впливів фізичних полів на людський організм під час експлуатації біомедичної апаратури. УМ 13. Уміння розроблення та експлуатації діагностичних та терапевтичних медичних виробів, електронних засобів інформаційно-комп’ютерних технологій, пристроїв телемедицини та інтернету речей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни СК18 Анатомія і фізіологія людини СК7-8 Вища математика СК10-11 Фізика Супутні і наступні навчальні дисципліни СК36-37 Методи обробки біомедичної інформації ВБ11-12 Медичні прилади та системи
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни “Методи інтроскопії в біомедичних системах” є вивчення фізичних основ сучасних неінвазивних методів візуалізації внутрішнього середовища біооб’єктів, що використовуються в сучасній медицині. Програма навчальної дисципліни охоплює знання з методологічних засад методів медичної діагностики, моделювання фізичних процесів в елементах технічних засобів зазначених методів та взаємодії випромінювання з біологічними тканинами. Однією з особливостей вивчення дисципліни є поєднання фундаментальних знань щодо біооб’єкта з подальшою спеціалізацією студентів у галузі розробки, виготовлення та експлуатації медичних виробів.
Опис: Програма навчальної дисципліни охоплює знання з методологічних засад методів медичної інтроскопії, моделювання фізичних процесів в елементах технічних засобів зазначених методів та взаємодії випромінювання з біологічним середовищем. Однією із особливостей вивчення дисципліни є поєднання фундамент¬тальних знань щодо біооб’єкта з подальшою спеціалізацією студентів у галузі розроблення, виготовлення та експлуатації медичних виробів.
Методи та критерії оцінювання: - письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%) - підсумковий контроль (залік); письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання практичних завдань – 15 балів Контрольне тестування- 20 балів Екзаменаційний контроль: - письмова компонента - 60 балів, - усна компонента - 5 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Сторчун Є.В., Матвійчук Я.М. Біофізичні та математичні основи інструментальних методів медичної діагностики:Навчальний посібник.-Львів: Видавництво «Растр-7».-2009.-215с. Федьків С.В. Магнітно-резонансна томографія в кардіології: інформаційно-методичний посібник / С.В.Федьків; під ред.: В.М.Коваленка, В.М.Корнацького.— К., 2013.— 60 с.: табл., іл. Злепко С. М., Коваль Л. Г., Гаврілова Н. М., Тимчик І.С. Медична апаратура спеціального призначення. Навчальний посібник. Вінниця, ВНТУ, 2010. 158 с. Злепко С.М., Павлов С.В., Коваль Л.Г., Тимчик І.С. Основи біомедичного радіоелектронного апаратобудування. Вінниця : УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2008. – 154 с. Стеценко Г.С., Пенішкевич Я.І та інш. «Медична техніка», -Луцьк: “Надстир’я , 2002, -320 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).