Основи біохімії

Спеціальність: Біомедична інженерія (інтернет речей)
Код дисципліни: 6.163.03.O.012
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: Доц. Марінцова Наталія Геннадіївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здобувач повинен оволодіти базовими знаннями з основ біохімії. У результаті вивчення дисципліни студенти отримають практичні знання та навики, необхідні майбутньому фахівцю у галузі біомедичної інженерії.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у біомедичній інженерії та інтернеті речей або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів хімічної, біологічної та медичної інженерії, і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Результати навчання: • Знати базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін. • Знати базові знання в галузі природничих наук та інженерії, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін. • Знати основи впровадження хімії природних, фармацевтичних, токсикоз-канцерогенних та інших біологічно активних речовин. структури і властивостей неорганічних, органічних та біоорганічних речовин, а також методи їх якісного та кількісного аналізу у біотехнологічних та фармацевтичних виробництвах • Знати структуру, морфологію, фізіологію, біохімію та генетику біооб’єктів та можливості експериментальних досліджень з мікробіології, біохімії, біотехнології тощо. • Знати фундаментальні закономірності будови та функціонування мікроорганізмів, рослинної і тваринної клітини та їх компонентів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Біологія клітини, Органічна хімія, Анатомія, фізіологія та діагностика людини кореквізити: Загальна мікробіологія і вірусологія, Генетика, Фармацевтична хімія, Основи ензимології та іммобілізації, Хімія природних біологічно активних сполук.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Основи біохімії» знайомить студентів із сучасним розумінням основних життєвих процесів на молекулярному рівні, складом і структурою клітинних мембран і самих клітин. Курс "Основи біохімії" є теоретичною основою, на базі якої вивчаються інші спеціальні дисципліни - біофізика. Відповідно до сучасних вимог цей навчальний курс містить лекції і практичні заняття, а також самостійну роботу студентів під контролем викладача.
Опис: Хімічний склад і структура клітинних стінок. Клітинні мембрани. Будова амінокислот. Білки, структура білків. Класифікація білків. Класифікація ліпідів. Жирні кислоти. Функції ліпідів. Класифікація вуглеводів. Біологічні функції вуглеводів. Нуклеозиди, нуклеотиди і нуклеїнові кислоти. Будова нуклеїнових кислот. Класифікація і номенклатура ферментів. Специфічність дії ферментів. Регуляція дії ферментів. Жиророзчинні і водорозчинні вітаміни, їх роль в живих організмах. Гормони людини і тварин.Метаболізм. Методи вивчення обміну речовин. Енергетичний обмін. Обмін і функції вуглеводів, ліпідів, амінокислот, нуклеотидів. Біосинтез та катаболізм стероїдних гормонів. Регуляція водно-сольового обміну, обміну кальцію і фосфатів, вуглеводів, жирів та амінокислот. Біохімія окремих органів і систем. Біохімія міжклітинного матріксу. Печінка. Знешкодження метаболітів і обмін сторонніх сполук. Кров. М’язи
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр. Поточний контроль здійснюється під час лекцій і лабораторних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі виконання контрольної роботи, письмово-усного контролю та захисту лабораторних робіт. • контроль на лекції, як вибіркове усне опитування студентів; • тестовий контроль та усне опитування на лабораторних заняттях за вивченими темами; • перевірка і оцінка письмових завдань на всіх лабораторних заняттях та робіт індивідуальних завдань (КР). Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку. Диференційований залік – це форма СК результатів навчання студента за всіма видами робіт, передбачених програмою навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, два індивідуальних завдань – 30 балів; • підсумковий контроль - 70 балів ( контрольний захід, іспит): письмово-усна форма
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вороніна Л.Н., Десенко В.Ф.,Мадієвская Н.Н. Біологична хімія. –Х.:Основа, 2000. –549 с. 2. С. Ангєльскі, М.Г. Домінічак, Зю Якубовскі. Клінічна біохімія. – Сопот, 2000. –451 с. 3. Н.Г.Марінцова Н.Г., Л.Р.Журахівська, І.І. Губицька, Л.Д.Болібрух, М.С.Курка, В.П.Новіков. Біологічна хімія. –Л.:НУ»Львівська політехніка», 2009. -324 с. 4. Н.Г. Марінцова, С.В. Половкович, В.П. Новіков. Біологічна хімія. –Л.:НУ»Львівська політехніка», 2013. -336 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).