Професійний розвиток і мобільність сучасного викладача закладу професійної освіти

Спеціальність: Професійна освіта (за спеціалізаціями)
Код дисципліни: 8.015.00.M.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: доцент Ієвлєв Олександр Миколайович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є опанування здобувачами теорією професійної (професійно-педагогічної мобільності) та практикою її формування у викладач закладу професійної освіти,а в процесі його професійного розвитку.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: - загальних: Здатність до неперервного професійного розвитку на основі критичного самооцінювання з метою самовдосконалення та забезпечення якості освіти. - фахових (спеціальних): Здатність планувати і вирішувати завдання власного професійного та особистісного розвитку, адаптуватись до нових ситуацій, і приймати обґрунтовані рішення відповідно до вимог, реалізуючи можливості професійної мобільності.
Результати навчання: Знання про організацію та управління освітніми проектами, розвиток творчих здібностей здобувачів освіти, а також професійний розвиток та мобільність науково-педагогічних працівників. Демонструвати навички самостійного планування, організації та виконання наукового дослідження, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, критично оцінювати результати власної діяльності і нести відповідальність за особистий професійний розвиток та навчання інших.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: Мобільність: поняття та історія дослідження. Професійна мобільність як провідний вид мобільності у ХХІ ст.. Види мобільності та їх роль у професійній діяльності та для професійного розвитку викладача. Професійна мобільність (професійно-педагогічна) у викладача закладу професійної освіти: поняття, формування, розвиток. Адаптивність, рефлективність творчість, вмотивованість професійно-педагогічно мобільного викладача. Професійний розвиток викладача: поняття, етапи, неперервність. Власний професійний та особистісний розвиток викладача закладу професійної освіти, його карєрна та професійна мобільність.
Опис: Тема. Професійна мобільність у професійній діяльності викладача. Тема. Професійно-педагогічна мобільність викладача професійного закладу освіти в умовах інформаційного суспільства. Тема. Професійний розвиток викладача: поняття, етапи, неперервність. Тема. Адаптивність, рефлективність творчість, вмотивованість професійно-педагогічно мобільного викладача Тема. Міжнародна академічна мобільність викладача Тема. Власний професійний та особистісний розвиток викладача закладу професійної освіти
Методи та критерії оцінювання: - спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю; - усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване); - письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань: ессе, презентації, рефератів, тестових завдання
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзаменаційни котроль: - поточний контроль (50 балів) оціювання роботи на практичних заняттях, тестування за навчальними модулями, виконання і захист індивідуальної дослідницької самостійної роботи; - екзаменаційний контроль - письмова компонента (35 балів), усна компонента (15 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII [Електронний ресурс] // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст.2004) - Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/en/1556-18 2. Про освіту: Закон України від 05 вересня 2017 р. № 2145-19 [Електронний ресурс] // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38-39, ст. 380. - Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page 3. Ієвлєв О. М. Професійно-педагогічна мобільність викладача: навчальний посібник / О. М. Ієвлєв. – Львів, Львівська область: Видавництво "Львівська політехніка", 2020. – 136 c. 4. Сушенцева Л. Л. Основи професійної мобільності : навчально-методичний посібник / Лілія Леонідівна Сушенцева ; Інститут ПТО НАПН України. - Кривий Ріг : Видавничий дім, 2011. - 162 с. 5. Управління професійним розвитком учителів: навч.-метод. посіб. / Л. А. Мартинець. – Вінниця: ДонНУ, 2016. – 87 с. 6. Ієвлєв О. М. Професійно-педагогічна мобільність майбутнього викладача: теорія і практика: монографія / О. М. Ієвлєв. – Хмельницький: ФОП Бідюк Є. І., 2020. – 211 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).