Історичні парадигми та сучасні теорії менеджменту

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 8.073.00.M.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Дарміць Р.З.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоїти необхідні базові знання щодо історичних парадигм та сучасних теорій менеджменту, об’єктивні закони і принципи її функціонування, отримати знання щодо умов, методів та інструментів менеджменту, а також розвинути уміння та навички прийняття раціональних управлінських рішень у процесі професійного зростання і самовдосконалення.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати види планування та організаційних структур управління (ОСУ). 2. Знати Історичні парадигми та сучасні теорії менеджменту. 3. Вміти розробляти раціональні управлінські рішення. 4. Вміти обрати форму влади і стилі керівництва менеджеру. 5. Вміти оцінити ефективність системи менеджменту організації.
Результати навчання: 1. Оволодіння понятійно-категоріальним апаратом у сфері менеджменту, зокрема знати і розуміти сутність таких понять як “управління”, “діяльність”, “процес”, „менеджмент”, „підприємство і організація”, «функції менеджменту», «методи менеджменту», «управлінське рішення», «керівництво» тощо; 2. Розуміння особливостей управлінських процесів в організації, їх взаємодії у середині організації та взаємозв’язку зі змінним зовнішнім середовищем. 3. Здатність визначати необхідні управлінські дії для досягнення поставлених цілей, планувати управлінські процеси. 4. Уміння будувати організаційну структуру управління або ж проаналізувати її відповідність дійсній ситуації, створювати належну систему контролю і самоконтролю. 5. Знання і уміння вибору форм і систем оплати праці з метою якнайкращого мотиваційного впливу для різних посадових осіб та категорій працівників, оцінювати результативність їх роботи, володіти загальною атмосферою колективу. 6. Знання основних етапів процесу вироблення раціонального управлінського рішення. 7. Уміння вибирати і оцінювати ефективність стилю керівництва в організації. 8. Доводити і спростовувати, робити правильні висновки, обґрунтовувати рішення, коректно вести дискусію, логічно правильно поводити себе у полеміці тощо.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: кореквізит: - "Міжнародний менеджмент"; - "Конфліктологія".
Короткий зміст навчальної програми: Сутність менеджменту і його місце в системі управління підприємством. Історія розвитку менеджменту. Організація як об’єкт управління. Функції та технологія менеджменту. Планування як загальна функція менеджменту. Організування як загальна функція менеджменту. Мотивування як загальна функція менеджменту. Контролювання як загальна функція менеджменту. Регулювання як загальна функція менеджменту. Методи менеджменту. Управлінські рішення. Інформація і комунікації в менеджменті. Керівництво та лідерство. Відповідальність та етика у менеджменті. Організаційні зміни та ефективність менеджменту.
Опис: Сутність і значення менеджменту Історія розвитку менеджменту Організації та процес менеджменту Функції, технологія і методи менеджменту Управлінські рішення Інформація і комунікації у менеджменті Керівництво, лідерство та етика у менеджменті Організаційні зміни та ефективність менеджменту
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%), з них: - 20% - виконання та захист лабораторних робіт; - 10% - виконання ситуаційних завдань, розв’язування задач, усне опитування. Підсумковий контроль (70%): іспит (письмова та усна компонента).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист лабораторних/наукових робіт = 30 балів Письмова компонента контрольного заходу = 60 балів Усна компонента контрольного заходу = 10 балів Всього = 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кузьмін О.Є. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація: навч. посібник / О.Є.Кузьмін, О.Г.Мельник, І.С.Процик, С.Б.Романишин, Р.З. Дарміць. – 2-ге вид., випр. та доп. – Львів: видавництво Львівської політехніки, 2015. – 208с. 2. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. Теоретичні та прикладні засади менеджменту: Навчальний посібник. – Львів: НУ «Львівська політехніка», 2003. – 352с. 3. Менеджмент: практичні і лабораторні заняття. Навчальний посібник. Для студентів всіх форм навчання галузей знань „Менеджмент і адміністрування” (дисципліна „Основи менеджменту”) та „Економіка і підприємництво” (дисципліна „Менеджмент”) / Укл.: О.Є. Кузьмін, І.С. Процик, Х.С. Передало, Р.З. Дарміць. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2008. – 100 с. 4. Мескон М.Х., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента: Пер. с англ. – М.: Дело, 1992. – 702с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).