Управління підприємництвом на засадах сталого розвитку

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 8.076.00.M.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Доктор економічних наук, професор Князь С.В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у молодих науковців володіння сучасними теоретичними та методичними концепціями з управління економічним розвитком підприємництва та вивчення досвіду суб’єктів підприємництва у сфері реалізації концепції сталого розвитку.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні: - оволодіння загальнонауковими (філософськими) компетентностями, спрямованими на формування системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору. фахові: - здобуття глибинних знань із спеціальності, за якою аспірант проводить дослідження, зокрема, основних концепцій, розуміння теоретичних і практичних проблем, історії розвитку та сучасного стану наукових знань за обраною спеціальністю, оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напряму в обсязі кредитів ЄКТС відповідно до стандартів вищої освіти. - здатність до критичного переосмислення і розвитку сучасних теорій, методологій, об'єктів досліджень й практик, із застосуванням системного підходу до врахування неекономічних аспектів з різних галузей знань, у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. - здатність усно та/або письмово презентувати, обговорювати, апробовувати результати досліджень, розробок, проєктів українською та іноземною мовами. - здатність застосовувати сучасні теоретично-методичні положення у сфері економічного розвитку підприємництва із урахуванням положень концепції сталого розвитку.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Мати передові концептуальні, методологічні знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності та/або на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, які є достатніми для проведення наукових, прикладних досліджень на рівні актуальних світових досягнень, отримання нових знань та/або здійснення інноваційної професійної діяльності Знання сучасних теоретичних та методичних концепції з управління економічним розвитком підприємництва, обізнаність із досвідом підприємств у сфері реалізації концепції сталого розвитку. Вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому Використання академічної української та іноземної мови у професійній діяльності та дослідженнях Уміння критично аналізувати, оцінювати і синтезувати нові та комплексні ідеї. Уміння аналізувати теоретичні положення та досвід підприємств із практичного втілення концепції сталого розвитку з метою узагальнення та виявлення базових тенденцій. Вміння управляти розвитком торговельного підприємництва із урахуванням офшорних можливостей. Уміння адаптувати і вдосконалювати управлінські процеси на основі врахування трансформації управлінських підходів, зумовленої євроінтеграційними процесами. Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Евристика та синектика Управління підприємництвом на засадах методів евристики Дослідницький семінар у галузі управління та адміністрування Синектика в системі управління позиціонуванням і просуванням товарів до споживача Методи дослідження у підприємництві, торгівлі та біржовій діяльності Моделювання біржової динаміки на засадах концепції рефлективності
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання розробки логічних та обґрунтованих послідовностей систем, механізмів, моделей, тощо для конкретних економічних об’єктів у сфері економічного розвитку підприємництва на засадах концепції сталого розвитку та застосовування одержаних знань з різних предметних сфер підприємництва для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у щодо сталого розвитку підприємництва.
Опис: Логічні та обґрунтовані послідовності, системи, механізми, моделі, тощо для конкретних економічних об’єктів у сфері економічного розвитку підприємництва на засадах концепції сталого розвитку Сучасні теоретичні та методичні концепції з управління економічним розвитком підприємництва Теоретичні положення і практичні рекомендації щодо сталого розвитку підприємництва Суб’єкти підприємництва у сфері реалізації концепції сталого розвитку Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота на практичних заняттях (10 балів): -розв’язок задач, ситуаційних вправ, кейсів (10 балів); - опитування, тестування (10 балів) Разом за поточний контроль 30 балів Письмова компонента 50 балів Усна компонента 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з дисципліни з “Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку” для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання / Укл.: Князь С.В., Бець М.Т. – Львів, 2020. 2. Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни “Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку ” для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання / Укл.: Князь С.В., Бець М.Т. – Львів, 2020. 3. Методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни “ Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку ” / Укл.: Князь С.В., Бець М.Т. – Львів, 2020. Рекомендована література Базова Левчук, К.О., Романюк, Р.Я., 2022. СТАЛИЙ РОЗВИТОК МІСТА ЯК КЛЮЧОВИЙ ФАКТОР РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ КРАЇНИ. Математичне моделювання 131–140. doi:10.31319/2519-8106.1(46)2022.258455 Махначова Н. М., Ременюк Я. А. Усвідомлення сталого розвитку: крос-культурний підхід (бельгія, вірменія, Україна). Державне управління: удосконалення та розвиток. 2022. № 1. – URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=2607 Аверкина, М., & Коваленко, А. (2022). ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕОРЕТИЧНИХ АСПЕКТІВ КОНЦЕПЦІЇ СТІЙКОГО РОЗВИТКУ. Молодий вчений, 2 (102), 63-68. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-2-102-13 Стратегічні орієнтири та пріоритетні напрями сталого розвитку сільських громад і територій в Україні в умовах децентралізації влади / Патика Н.І., Булавка О.Г. // Економіка АПК. - 2021. - № 8 - С. 91 Допоміжна Гой І.В., Смолянська Т.П. Підприємництво: навчальний посібник К.: ЦУЛ, 2013.  Кузьмін О.Є., Мала Н.Т., Мельник О.Г., Саніна О.Р. Менеджмент: навчальний посібник Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. Clark, Burton R. Sustaining Change in Universities. Continuities in Case Studies and Concepts. The Society for Research into Higher Education & Open University Press England: McGraw-Hill, 2004. Інформаційні ресурси Методологічні засади управління сталим розвитком. - Режим доступу: https:// er.nau.edu.ua/.../МЕТОДОЛОГІЧНІ%20ЗАСАДИ%20УПРАВЛІННЯ%20СТАЛИ Про стратегію сталого розвитку Україна 2020. - Режим доступу: https:// zakon.rada.gov.ua/go/5/2015 Реалізація принципів концепції сталого розвитку. - Режим доступу: https:// dspace.oneu.edu.ua/.../Реалізація%20принципів%20концеп
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).