Принципи створення сплавів

Спеціальність: Матеріалознавство
Код дисципліни: 8.132.00.M.024
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Матеріалознавство та інженерія матеріалів
Лектор: Тетяна Тепла
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна призначена для ознайомлення студентів з основними питаннями принципу створення сплавів, методологічними основами вибору матеріалів, структурними елементи наукового дослідження, основними етапами наукового дослідження, оформлення результатів наукових розробок тощо.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: загальних: 1) здатність на основі знання теоретичних та прикладних засад матеріалознавства, прогнозувати тенденції його розвитку (ЗК1) фахових: 1) Здобуття глибинних знань із матеріалознавства, зокрема засвоєння основних концепцій, розуміння теоретичних і практичних проблем, історії розвитку та сучасного стану наукових знань в галузі матеріалознавства, оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напряму (ФК1); 2) Розуміння механізмів впливу експлуатаційних чинників на деградацію матеріалів та оволодіння методами оцінки пошкоджуваності виробів. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: 1) Знання засад використання спеціалізованого програмного забезпечення для раціонального вибору матеріалів та технологій виготовлення виробів, прогнозування та оптимізації їх властивостей з урахуванням економічних показників та конкурентоздатності виробництва . 2) Знання основних тенденцій та напрямів створення нових матеріалів різної природи, основ сучасних методів виробництва конструкційних, інструмеентальних та функціональних матеріалів.
Результати навчання: РН1 -
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни 1. Аналітичні та чисельні методи досліджень в галузі механічної інженерії 2. Методи дослідження в матеріалознавстві
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна дає змогу ознайомитися із загальним уявленням про ефективність експлуатації матеріалу за заданих умов, з методологією та робочою концепцією систематичного та об’єктивного створення матеріалів; здобути необхідні практичні навички раціонального створення матеріалу задля оптимального поєднання експлуатаційних властивостей виробу; ознайомитися із підходом до створення матеріалу для конкретних виробів, враховуючи їх властивості, умови експлуатації та оптимальну технологію виготовлення.
Опис: Лекції Принципи вибору матеріалів конкретного призначення. Схема вирішення завдань з вибору матеріалів Комплексна методика створення матеріалів. Критерії вибору оптимального матеріалу конкретного призначення. Узагальнені правила наукового створення та вибору матеріалів Практика вибору матеріалу конкретного призначення
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування та допуск до виконання практичних робіт. 2. Захист практичних робіт, в тому числі виконаних за індивідуальними завданнями. 3. Екзаменаційний контроль з письмовою та усною компонентами.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: 50 балів Екзаменаційний контроль: 50 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Michael Ashby, Hugh Shercliff, David Cebon. Materials. Engineering, Science, Processing and Design. Elsevier; 2007. - 514 р. 2. Michael Ashby. Materials Selection in Mechanical Design. Elsevier; 2011. - 646 p. Додаткова література 1. David R.H. Jones, Michael F. Ashby. Engineering materials 1. An Introduction to Properties, Applications and Design. Elsevier. - 2019. – 564 p. 2. Michael F. Ashby. Materials and Sustainable Development. Elsevier. - 2016. – 312 p. 3. Michael F. Ashby.Materials and Environment. Eco-informed material choice. Elsevier. - 2013. – 616 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).