Інноваційні аспекти розвитку харчових технологій

Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 8.181.00.O.003
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Косів Руслана Богданівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування та поглиблення аспірантами знань і розумінь науково-практичних основ харчових технологій, які необхідні для продукування інноваційних наукових ідей та вирішення комплексних проблем в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності у галузі харчових технологій.
Завдання: Здатність розв’язувати комплексні проблеми у харчових технологіях на основі системного наукового та загального культурного світогляду з дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, що формують нові знання у сфері харчових технологій та/або дотичних до них міждисциплінарних напрямах. Здатність критично аналізувати та оцінювати сучасний стан і тенденції розвитку харчових технологій. Здатність виявляти, ставити та розв’язувати задачі дослідницького характеру, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у харчовій промисловості.
Результати навчання: Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень і математичного та/або комп’ютерного моделювання, наявні літературні дані. Використовувати сучасні інструменти та технології пошуку, оброблення та аналіз інформації з проблем харчових технологій, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та/або складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи. Мати передові концептуальні та методологічні знання, демонструвати дослідницькі навички в сфері харчових технологій та на межі предметних галузей, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень з метою отримання нових знань та/або здійснення інновацій на рівні сучасних світових досягнень науки і техніки. Критично аналізувати результати власних досліджень у сфері харчових технологій і результати інших дослідників у контексті усього комплексу значущих знань щодо досліджуваної проблеми, забезпечувати захист інтелектуальної власності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Інноваційні аспекти розвитку харчових технологій» ознайомлює аспірантів із перспективними напрямами розвитку технологій напоїв бродіння; фундаментальними теоретичними основами технологічних, зокрема біотехнологічних, процесів; науково-практичними основами новітніх технологій напоїв бродіння.
Опис: Перспективні напрями розвитку технологій напоїв бродіння. Нові види сировини й інгредієнтів у технологіях напоїв. Наукові основи й сучасні технології отримання екстрактів зі злакових культур і фруктів у технологіях напоїв. Основи кінетики ферментативних реакцій. Науково-теоретичні основи процесів бродіння в технологіях напоїв. Основи біотермодинаміки. Основи кінетики біотехнологічних процесів. Смакові й ароматичні сполуки напоїв бродіння. Наукові основи й сучасні способи стабілізації напоїв бродіння. Науково-практичні основи бродіння висококонцентрованого сусла в технологіях напоїв. Науково-практичні основи технологій слабоалкогольних і безалкогольних напоїв бродіння.
Методи та критерії оцінювання: письмово-усний контроль, підсумковий контроль (залік)
Критерії оцінювання результатів навчання: письмово-усний контроль (30%); підсумковий контроль (залік): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Інноваційні технології продуктів бродіння і виноробства: підручник / С. В. Іванов, В. А. Домарецький, В. Л. Прибильський [та ін.]. – К.: НУХТ, 2012. – 487 с. 2. Шиян, П. Л. Інноваційні технології спиртової промисловості. Теорія і практика: монографія / П. Л. Шиян, В. В. Сосницький, С. Т. Олійнічук. – К.: Видавничий дім «Асканія», 2009. – 424 с. 3. Кунце В. Технология солода и пива: 3-е изд., пер. с нем. – СПб.:Изд-во «Профессия», 2009. – 1032 с. 4. Ли. Э., Пигготт Дж. Спиртные напитки: Особенности брожения и производства / Э. Ли, Дж. Пигготт (ред.); перевод с англ. под общ. Ред. А.Л.Панасюка. – СПб.:Изд-во «Профессия», 2006. – 552 с. 5. Физико-химические основы биотехнологии. Биотермодинамика: учеб. пособие / А. Н. Огурцов, О. Н. Близнюк. – Харьков : НТУ «ХПИ», 2011. – 256 с. 6. Бейли Дж., Оллис Д. Основы биохимической инженерии. Пер. с англ. в 2-х частях. Ч.1. – М.: Мир, 1989. – 692 с. 7. Chris Boulton, David Quain. Brewing Yeast and Fermentation. – John Wiley & Sons, Ltd, 2006. – 646 s. 8. Baxter, E. Denise, and Paul S. Hughes. Beer: Quality, safety and nutritional aspects. – Royal Society of Chemistry, 2001. – 136 s. 9. Alcoholic Beverages: Volume 7: The Science of Beverages / Alexandru Mihai Grumezescu, Alina Maria Holban. – Woodhead Publishing, 2019. – 549 s. 10. Non-Alcoholic Beverages Volume 6: The Science of Beverages / Alexandru Mihai Grumezescu, Alina Maria Holban. – Woodhead Publishing, 2019. – 559 s.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).