Міжнародна система контрактних відносин у будівництві ФІДІК

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 8.192.00.M.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: Юрій Сідун
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення принципів і положень типових контрактів ФІДІК, а також досвіду їх практичного застосування в будівельних проектах за кордоном і в Україні.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у аспірантів компетентностей: загальних: 1. Глибинні знання концептуально-методологічних та методико-прикладних засад будівництва в історичному та сучасному ракурсах, його понятійно-категорійного апарату та практичного досвіду. 2. Ґрунтовні знання та розуміння філософської методології пізнання, ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей. 3. Здатність бути цілеспрямованим та наполегливим, самовдосконалюватись впродовж життя, усвідомлювати соціально-моральну відповідальність за результати професійної діяльності. 4. Здатність ініціювати, обґрунтовувати та управляти актуальними будівельними проєктами інноваційного характеру, взаємодіяти у колективі та виявляти лідерські здібності під час реалізації будівельних проєктів. фахових: 1. Глибинні знання в галузі наукових теорій будівництва та організації будівельного виробництва, їх застосування у процесі розв’язання теоретично- прикладних завдань. 2. Здатність застосовувати типові контракти ФІДІК, прогнозувати і розраховувати ефективність їх застосування. 3. Вміння адаптувати типові контракти до законодавства України. 4. Глибинні знання про функції і відповідальність інженера-консультанта під час реалізації інфраструктурних проєктів за системою ФІДІК.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: знання: 1. Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного доробку та практичного досвіду укладання контрактів під час реалізації інфраструктурних проєктів. 2. Здатність продемонструвати знання та розуміння впливу організаційних рішень в галузі будівництва та цивільної інженерії. 3. Здатність продемонструвати достатні знання англійської мови, необхідні для повного розуміння англомовних наукових текстів. уміння: 1. Використовувати отриманні знання та розуміння у процесі розв’язування науково-практичних задач в галузі міжнародних контрактних відносин. 2. Проводити та поєднувати системний підхід у прийнятті рішень при розв’язанні теоретичних та практичних задач вказаної галузі діяльності. комунікація: 1. Уміння спілкуватись діловою науковою та професійною мовою, застосовувати різні стилі мовлення, методи і прийоми спілкування, демонструвати широкий науковий та професійний словниковий запас. 2. Уміння застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій. автономія і відповідальність: 1. Здатність адаптуватись до нових умов і самостійно приймати організаційні рішення. 2. Здатність формулювати власні авторські висновки, пропозиції та рекомендації. 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. Практичні заняття: Інтерпретація визначень і термінів, що використовуються в контрактах Обов’язки сторін контракту одна перед другою і перед третіми особами Процедури, що регулюють взаємовідносини сторін під час виконання контракту Аналіз часових і фінансових показників контракту Порядок вирішення суперечок між сторонами. Вивчення досвіду застосування контрактів ФІДІК Складання тендерної пропозиції
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Перелік попередніх та супутніх і наступних навчальних дисциплін: Економіка і управління будівництвом; Планування, управління та організація будівництва Перелік супутніх і наступних навчальних дисциплін :Ділова іноземна мова Управління науковими проектами
Короткий зміст навчальної програми: В дисципліні висвітлено: класифікація та порівняльний аналіз типових контрактів ФІДІК. Сфера застосування типових контрактів. Роль інженера-консультанта в проєктах. Процес адаптації контракту до конкретного законодавства країни. Складання тендерної пропозиції. Адаптування типових контрактів ФІДІК до українського законодавства.
Опис: Лекційні теми: Історія Міжнародної федерації інженерів-консультантів і створення типових міжнародних будівельних контрактів. Класифікація контрактів ФІДІК і сфера їх застосування. Механізм адаптації контрактів до конкретних умов країни Загальна структура контрактів ФІДІК Роль інженера-консультанта в типових контрактах ФІДІК Огляд типових контрактів ФІДІК Тендерна пропозиція. Тендерна документація.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: • вибіркове усне опитування перед початком занять; • фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.; • фронтальна перевірка виконання домашніх завдань; • оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: • а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; • б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; • в) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації. • Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та здачі диференційованого заліку
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 30 балів. Екзамен – 70 балів. Разом за дисципліну 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Галінський О. М., Вахович І. В., Цифра Т. Ю. Міжнародна практика формування договірних відносин в будівництві / Будівельне виробництво. № 54, 2012. С.3-7 2. Непомнящий О. М. Від теорії — до практики: досвід Міждержавної гільдії інженерів -консультантів з підготовки персоналу за модулями FIDIC / Вісник Держархбудінспекції України. № 6, 2017. С. 19-21. 3. Килимник, І. І., and В. О. Білецька. "Розвиток регіональної інфраструктури: взаємодія держави, регіону та бізнесу грунтуючись на проформах ФІДІКА." Інтернет–конференції ХНУМГ ім. ОМ Бекетова (2018). 4. Цифра Т. Ю. Практичний досвід реалізації міжнародних будівельних контрактів в Україні / Будівельне виробництво. № 63, 2017. С. 78-84 5. Цененко, А. С. "Англо-саксонській FIDIC у романо-германській правовій традиції України." (2018): 175-177. 6. Цененко, А. С. "Проформи FIDIC: переваги та проблеми застосування." Інтернет–конференції ХНУМГ ім. ОМ Бекетова (2018). 7. Коляда, Т. А., and Н. О. Гвоздева. "Застосування контрактів FIDIC в Україні: стан, проблеми, перспективи." Молодий вчений 2 (2) (2018): 671-673. 8. Бібик, Ю. М., О. Л. Бельська, and С. Ю. Гайдукова. "Необхідність гармонізації вітчизняного законодавства з міжнародною практикою застосування проформ FIDIC." Дороги і мости 17 (2017): 97-101. 9. Квасніцька, О. О. "РЕГУЛЯТИВНИЙ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ КОМПОНЕНТ МІЖНАРОДНОЇ БУДІВЕЛЬНОЇ СИСТЕМИ." Наукові записки Міжнародного гуманітарного університету:[збірник].–Одеса (2013): 50. 10. Семків, М. О. "Стандарти ФІДІК як інноваційна складова відносин у будівництві." Інтернет–конференції ХНУМГ ім. ОМ Бекетова (2018). 11. Килимник, І. І., and Д. А. Горенко. "Особливості вирішення суперечок сторін контракту FIDIC з участю комітету з регулювання спорів та незалежного інженера." Інтернет–конференції ХНУМГ ім. ОМ Бекетова (2018). 12. Р А.2.1-218-05416892-494:2005 Рекомендації щодо впровадження умов контракту Фідік в дорожньому господарстві України
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).