Експериментальні та теоретичні дослідження сучасних конструкцій та споруд

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 8.192.00.M.015
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: д.т.н., професор Кущенко Володимир Миколайович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – здобуття глибинних знань із спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія», зокрема засвоєння основних концепцій, розуміння теоретичних і експериментальних методів дослідження роботи будівельних конструкцій, а також історії розвитку та сучасного стану наукових знань за спеціальністю. Оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напряму.
Завдання: загальні компетентності: 1. Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у в галузі будівництва і цивільної інженерії на міжнародному та національному рівні; 2. Здатність бути цілеспрямованим та наполегливим, самовдосконалюватись впродовж життя, усвідомлювати соціально-моральну відповідальність за одержані наукові результати; фахові компетентності: 1. Здатність ідентифікувати, формулювати та вирішувати актуальні наукові та прикладні проблеми у сфері будівництва та цивільної інженерії; 2. Здатність обирати та ефективно використовувати методи і методологію наукових досліджень, уміло використовувати фізичні та математичні експерименти при виконанні наукових досліджень; 3. Набуття професійно-орієнтованих комунікативних мовленнєвих компетенцій (лінгвістична, соціолінгвістична та прагматична) для забезпечення їхнього спілкування в знайомому академічному та професійному середовищі;
Результати навчання: результати навчання: 1. Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у будівництві та цивільній інженерії; 2. Здатність продемонструвати глибинні знання і розуміння класичної та сучасної методологічно-методичної бази наукових досліджень у будівництві, особливостей наукового пізнання, критеріїв науковості знань; особливостей та наслідків конвергенції наук та сучасних технологій; 3.Використовувати отриманні знання та розуміння у процесі розв’язування науково-практичних задач в області теоретичних досліджень, враховуючи методологічні особливості.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Філософія і методологія науки; • Нелінійні задачі механіки будівельних конструкцій та інженерних мереж; • Будівельна механіка; • Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та інженерних систем; • Спеціальні розділи будівельної механіки; • Динаміка будівельних конструкцій та споруд.
Короткий зміст навчальної програми: Об’єкт і предмет експериментальних досліджень в будівельних науках . Класифікація експериментальних методів дослідження будівельних конструкцій. Експериментальні дослідження реальних об’єктів. Експериментальні дослідження на фізичних моделях. Експериментальні дослідження на макетах. Експериментальні дослідження на аналогових моделях. Оптимізація експерименту. Інтерпретація результатів експериментальних досліджень.
Опис: Розділ 1. Сучасна методологія дослідження будівель і споруд Тема 1.1. Системний підхід стосовно дослідження сучасних будівель і споруд. Тема 1.2. Основні етапи наукового дослідження. Основи організації наукових досліджень. Розділ 2. Методологія теоретичних досліджень Тема 2.1. Об’єкт і предмет теоретичних досліджень в будівельних науках. Тема 2.2. Аналітичні методи. Тема 2.3. Імовірнісні методи. Тема 2.4. Методи оптимізації Тема 2.5. Теорія вирішення винахідницьких задач. Тема 2.6. Чисельні методи. Комп’ютерне моделювання. Розділ 3. Методологія експериментальних досліджень Тема 3.1. Класифікація експериментальних методів дослідження будівельних конструкцій. Тема 3.2. Експериментальні дослідження реальних об’єктів. Тема 3.3. Експериментальні дослідження на фізичних моделях і макетах. Тема 3.4. Інтерпретація результатів експериментальних досліджень
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань з дисципліни «Експериментальні та теоретичні дослідження сучасних конструкцій будівель і споруд» проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового екзамену, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль з дисципліни «Експериментальні та теоретичні дослідження сучасних конструкцій і будівель і споруд» включає такі форми оцінювання: Оцінювання під час заняття: - опитування або тестування знань аспірантів під час лекцій з теоретичного матеріалу – 2 бали за кожне заняття протягом семестру 7 занять); - оцінка виконання завдань(задач)під час практичних занять – 2 бали за кожне виконання завдань під час заняття протягом семестру (7 занять), Оцінювання самостійної роботи (звіт): - оцінка виконаної індивідуальної роботи – 40 балів. Бали виставляються за правильне виконання реферату та його захисту. Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань аспірантів, що проводився протягом семестру.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 68. Екзамен - 32.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методика та організація наукових досліджень/С.Е. Важинський, Т.І. Щербак. – Суми: СумДПУ ім. Макаренка, 2016 – 260 с. 2. Колесніков О.В. Основи експериментальних наукових досліджень. 2-ге вид. навч. Посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 123 с. 3. Основи методології та організації наукового дослідження: Навч. посібник для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнктів/за ред. А.Є. Конверського. – К.: Центр учбової літератури, 2010 – 352 с. 4. Шарапов О.Д., Дербенцев В.Д., Семьонов Д.Є. Системний аналіз: Навч. – метод. посібн. Для самостійного вивчення дисципліни. К.: КНЕУ, 2003 – 154 с. 5. Романюк М.М. Загальна і спеціальна бібліографія: Навчальний посібник. – 2-ге вид. – Львів: Світ, 2003. – 96 с. 6. Городецкий А.С., Шмуклер В.С. и др. Информационные технологии расчёта и проектировния строительных конструкций. К.Х., 2003.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).