Проєктне бюджетування та фінансове планування

Спеціальність: Управління проектами
Код дисципліни: 7.073.13.E.017
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Управління проєктами
Лектор: д.е.н., проф. Ільчук П.Г.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни „Проектне бюджетування та фінансове планування” є набуття здатності студентами вирішувати спеціалізовані завдання інноваційного характеру шляхом оволодіння знань щодо фінансового планування проектів, застосування бюджетного методу управління проектом. Результатами навчання є вміння та навики формування бюджету проекту, програми, а також аналізування та оцінювання виконання бюджету в системі управління проектом.
Завдання: загальні компетентності: 1) ЗК 3. Здатність застосовувати одержані знання у реальних практичних ситуаціях у сфері менеджменту; 2) ЗК 4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; 3) ЗК 6. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; 4) ЗК 10. Здатність приймати обґрунтовані рішення у сфері менеджменту; 5) ЗК 12. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; 6) ЗК 13. Здатність розробляти проекти та управляти проектами і програмами; фахові компетентності: 1) ФК 5. Поглиблені знання нормативно-правової бази функціонування організацій різних форм власності і видів діяльності та управління ними; 2) ФК 6. Уміння ідентифікувати, аналізувати та оцінювати вплив факторів внутрішнього та зовнішнього середовища на діяльність організації; 3) ФК 8. Уміння реалізовувати конкретні види управління на засадах виконання загальних функцій менеджменту, формування методів менеджменту, розроблення управлінських рішень, здійснення керівництва; 4) ФК 9. Уміння здійснювати управління фінансово-економічними результатами діяльності організацій; 5) ФК 10. Здатність ініціювати, розробляти та управляти проектами розвитку організацій на засадах міжособистісної взаємодії та лідерства; 6) ФК 11. Здатність обирати та практично застосовувати широкий спектр інструментів у різних функціональних сферах менеджменту; 7) ФК 12. Уміння продемонструвати знання тенденцій науково-технічного прогресу та використовувати його результати у професійній діяльності у сфері менеджменту; 8) ФК 13. Здатність обирати та практично застосовувати сучасне програмно-технічне та інформаційно-комунікаційне забезпечення у сфері менеджменту. 9) ФКС 1. Поглиблені знання сучасної теоретико-методологічної та методико-прикладної бази управління проектами і програмами; 10) ФКС 2. Поглиблені знання вітчизняного і міжнародного нормативно-правового забезпечення проектної діяльності; 11) ФКС 4. Поглиблені знання і розуміння широкого спектру операцій, форм та видів проектної діяльності та взаємодії суб’єктів господарювання у бізнес-середовищі; 12) ФКС 6. Уміння здійснювати управління витратами в проектній діяльності на засадах пошуку напрямів та резервів їх оптимізування; 13) ФКС 9. Здатність використовувати сучасне програмне та інформаційно-комунікаційне забезпечення у сфері управління проектною діяльністю; 14) ФКС 11. Здатність забезпечувати інформаційно-документальний супровід проектної діяльності.
Результати навчання: РН1 (ЗН 1 Здатність продемонструвати поглиблені знання фундаментальних засад та сучасних тенденцій розвитку стратегічного, проектного, фінансового менеджменту) РН2 (ЗН 5 Здатність продемонструвати поглиблені знання з професійно-орієнтованих дисциплін та розуміння сучасних методів проактивного розвитку товарної, операційної, маркетингової, логістичної, фінансової та інших сфер діяльності організації) РН3 (ЗН 6 Здатність продемонструвати знання та розуміння параметрів і факторів впливу на розвиток організацій, уміння досліджувати бізнес-середовище, здійснювати порівняльно-аналітичний моніторинг конкурентів і постачальників, діагностувати та встановлювати напрями підвищення конкурентоспроможності організації) РН4 (ЗН 7 Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння теоретико-прикладних засад здійснення проектної діяльності, її організаційного, ресурсного, інструментального, нормативно-правового, маркетингового, логістичного, інформаційного, менеджерського супроводу) РН5 (ЗН 9 Розуміння ризиків проектної діяльності, стилів лідерства і керівництва проектами і програмами, можливостей розв’язання конфліктів у команді проекту) РН6 (УМ 1 Інтегрувати та застосовувати набуті теоретичні знання на практиці, а також використовувати професійно-профільовані знання, уміння і навички для розв’язання завдань проектного менеджменту) РН7 (УМ 2 Налагоджувати, розвивати та узгоджувати взаємодію зі стейкхолдерами (партнерами, споживачами, органами державної влади і місцевого самоврядування, замовниками, постачальниками, фінансово-кредитними, транспортними, логістичними, страховими, юридичними організаціями тощо) у процесі проектної діяльності) РН8 (УМ 3 Застосовувати програмні засоби та інформаційні технології при виконанні проектів і програм) РН7 (УМ 4 Здійснювати інформаційно-документальний супровід у процесі виконання проектів і програм) РН8 (УМ 5 Ідентифікувати витрати на виконання проекту, програми за бухгалтерськими, податковими та управлінськими підходами, групувати їх за калькуляційними статтями та економічними елементами, формувати бюджет проекту, програми)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Планування та аналізування проектів та програм Прийняття проектних рішень Проектний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни „Проектне бюджетування та фінансове планування” передбачає оволодіння знань щодо фінансового планування проектів і застосування бюджетного методу управління проектом, а також набуття практичних навиків складання фінансового бюджету проекту, аналізування та оцінювання ризиків та ефективності виконання бюджету в системі управління проектом.
Опис: Сутність, завдання та методи фінансового планування Етапи фінансового планування проектів та його види Інформаційне забезпечення фінансового планування та методи оцінювання фінансового стану суб’єктів господарської діяльності Планування капіталу суб’єктів господарської діяльності Джерела фінансування та аналізування беззбитковості проектів Проектне фінансування Загальна характеристика бюджетного методу управління проектом Особливості проектного бюджетування
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування в процесі роботи студентів у малих групах на лекційних та лабораторних заняттях. Письмовий контроль і усна компонента на екзамені, комп’ютерне тестування, захист лабораторних робіт. Під час дистанційної роботи (у тому числі за умов карантину) передбачається співбесіда зі студентами під час проведення відеоконференцій на лекційних заняттях. Лабораторні роботи проводяться в аудиторії або (у випадку дистанційного навчання) на домашньому комп’ютері. Індивідуальні звіти з лабораторних робіт та письмові роботи пересилаються до ВНС, або на електронну пошту викладача через канал зв’язку @lpnu.ua. Дистанційні заняття проводяться на платформах MS Teams та ZOOM.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання завдань в межах лабораторних занять (та контрольних робіт для ЗФН) здобувачами освіти оцінюється у 30 балів. Виконання екзаменаційного контролю здобувачами освіти оцінюється у 70 балів. Критерії оцінювання результатів виконання екзаменаційного контролю: - оцінку 60-70 балів отримує здобувач освіти, котрий правильно та повністю виконав усі завдання екзаменаційного контролю, дав правильно та вичерпно відповіді на усі додаткові запитання викладача як в межах завдань, поставлених у даному екзаменаційному контролі так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування». Допускаються незначні похибки у відповідях здобувача освіти на запитання викладача, які в цілому не ставлять під сумнів високий рівень знань здобувачем освіти усіх тем дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування» - оцінку 40-59 балів отримує здобувач освіти, котрий повністю виконав усі завдання екзаменаційного контролю, однак допустив незначні помилки у ході виконання екзаменаційного контролю або у відповідях на додаткові запитання викладача стосовно їх виконання як в межах завдань, поставлених у екзаменаційному контролю так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування». Допускаються похибки у відповідях здобувача освіти на запитання викладача чи виконанні екзаменаційного контролю, які можуть призвести до помилкового підсумкового результату виконання окремих завдань або ставлять під сумнів належний рівень знань здобувачем освіти усіх тем дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування» - оцінку 1-39 балів отримує здобувач освіти, котрий не повністю виконав усі завдання екзаменаційного контролю, допустив значні помилки у ході виконання екзаменаційного контролю або у відповідях на додаткові запитання викладача як в межах завдань, так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування». Допускаються значні похибки у відповідях здобувача освіти на запитання викладача чи виконанні екзаменаційного контролю, які призводять до помилкового підсумкового результату виконання окремих завдань екзаменаційного контролю та ставлять під сумнів належний рівень знань здобувачем освіти усіх тем дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування» - оцінку 0 балів отримує здобувач освіти, котрий не виконав усі завдання екзаменаційного контролю, допустив значні помилки у ході виконання екзаменаційного контролю або у відповідях на додаткові запитання викладача як в межах завдань, поставлених екзаменаційному контролі так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування», які призводять до помилкового підсумкового результату виконання екзаменаційного контролю та ставлять під сумнів знання здобувача освіти матеріалу дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування» в обсягу, передбаченому вимогами робочої програми.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Поточний контроль Мах = 30 Екзамен Письмова компонента - 60 Екзамен Усна компонента - 10
Рекомендована література: Давиденко Н. М. Бюджетування суб'єктів господарювання: навч. посіб. / Н. М. Давиденко, А. В. Буряк, З. М. Тітенко ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. - Київ : Компринт, 2020. - 430 с Фінансовий менеджмент: підручник / [М. І. Крупка та ін.] ; за ред. д-ра екон. наук, проф. М. І. Крупки ; Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. - Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2019. - 438 с. Конспект лекцій з дисципліни «Проектне бюджетування та фінансове планування» [Електронний ресурс] / П. Г. Ільчук – Львів, 2021. Поліщук С. В. Організація інтегрованої системи бюджетування на підприємствах машинобудування [Текст] : монографія / С. В. Поліщук, П. В. Круш, О. П. Кавтиш ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - Київ : НТУУ "КПІ", 2016. - 267 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктне бюджетування та фінансове планування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Управління проектами
Код дисципліни: 7.073.13.E.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Управління проєктами
Лектор: д.е.н., проф. Ільчук П.Г.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни „Проектне бюджетування та фінансове планування” є набуття здатності студентами вирішувати спеціалізовані завдання інноваційного характеру шляхом оволодіння знань щодо фінансового планування проектів, застосування бюджетного методу управління проектом. Результатами навчання є вміння та навики формування бюджету проекту, програми, а також аналізування та оцінювання виконання бюджету в системі управління проектом.
Завдання: загальні компетентності: 1) ЗК 3. Здатність застосовувати одержані знання у реальних практичних ситуаціях у сфері менеджменту; 2) ЗК 4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; 3) ЗК 6. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; 4) ЗК 10. Здатність приймати обґрунтовані рішення у сфері менеджменту; 5) ЗК 12. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; 6) ЗК 13. Здатність розробляти проекти та управляти проектами і програмами; фахові компетентності: 1) ФК 5. Поглиблені знання нормативно-правової бази функціонування організацій різних форм власності і видів діяльності та управління ними; 2) ФК 6. Уміння ідентифікувати, аналізувати та оцінювати вплив факторів внутрішнього та зовнішнього середовища на діяльність організації; 3) ФК 8. Уміння реалізовувати конкретні види управління на засадах виконання загальних функцій менеджменту, формування методів менеджменту, розроблення управлінських рішень, здійснення керівництва; 4) ФК 9. Уміння здійснювати управління фінансово-економічними результатами діяльності організацій; 5) ФК 10. Здатність ініціювати, розробляти та управляти проектами розвитку організацій на засадах міжособистісної взаємодії та лідерства; 6) ФК 11. Здатність обирати та практично застосовувати широкий спектр інструментів у різних функціональних сферах менеджменту; 7) ФК 12. Уміння продемонструвати знання тенденцій науково-технічного прогресу та використовувати його результати у професійній діяльності у сфері менеджменту; 8) ФК 13. Здатність обирати та практично застосовувати сучасне програмно-технічне та інформаційно-комунікаційне забезпечення у сфері менеджменту. 9) ФКС 1. Поглиблені знання сучасної теоретико-методологічної та методико-прикладної бази управління проектами і програмами; 10) ФКС 2. Поглиблені знання вітчизняного і міжнародного нормативно-правового забезпечення проектної діяльності; 11) ФКС 4. Поглиблені знання і розуміння широкого спектру операцій, форм та видів проектної діяльності та взаємодії суб’єктів господарювання у бізнес-середовищі; 12) ФКС 6. Уміння здійснювати управління витратами в проектній діяльності на засадах пошуку напрямів та резервів їх оптимізування; 13) ФКС 9. Здатність використовувати сучасне програмне та інформаційно-комунікаційне забезпечення у сфері управління проектною діяльністю; 14) ФКС 11. Здатність забезпечувати інформаційно-документальний супровід проектної діяльності.
Результати навчання: РН1 (ЗН 1 Здатність продемонструвати поглиблені знання фундаментальних засад та сучасних тенденцій розвитку стратегічного, проектного, фінансового менеджменту) РН2 (ЗН 5 Здатність продемонструвати поглиблені знання з професійно-орієнтованих дисциплін та розуміння сучасних методів проактивного розвитку товарної, операційної, маркетингової, логістичної, фінансової та інших сфер діяльності організації) РН3 (ЗН 6 Здатність продемонструвати знання та розуміння параметрів і факторів впливу на розвиток організацій, уміння досліджувати бізнес-середовище, здійснювати порівняльно-аналітичний моніторинг конкурентів і постачальників, діагностувати та встановлювати напрями підвищення конкурентоспроможності організації) РН4 (ЗН 7 Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння теоретико-прикладних засад здійснення проектної діяльності, її організаційного, ресурсного, інструментального, нормативно-правового, маркетингового, логістичного, інформаційного, менеджерського супроводу) РН5 (ЗН 9 Розуміння ризиків проектної діяльності, стилів лідерства і керівництва проектами і програмами, можливостей розв’язання конфліктів у команді проекту) РН6 (УМ 1 Інтегрувати та застосовувати набуті теоретичні знання на практиці, а також використовувати професійно-профільовані знання, уміння і навички для розв’язання завдань проектного менеджменту) РН7 (УМ 2 Налагоджувати, розвивати та узгоджувати взаємодію зі стейкхолдерами (партнерами, споживачами, органами державної влади і місцевого самоврядування, замовниками, постачальниками, фінансово-кредитними, транспортними, логістичними, страховими, юридичними організаціями тощо) у процесі проектної діяльності) РН8 (УМ 3 Застосовувати програмні засоби та інформаційні технології при виконанні проектів і програм) РН7 (УМ 4 Здійснювати інформаційно-документальний супровід у процесі виконання проектів і програм) РН8 (УМ 5 Ідентифікувати витрати на виконання проекту, програми за бухгалтерськими, податковими та управлінськими підходами, групувати їх за калькуляційними статтями та економічними елементами, формувати бюджет проекту, програми)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Планування та аналізування проектів та програм Прийняття проектних рішень Проектний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни „Проектне бюджетування та фінансове планування” передбачає оволодіння знань щодо фінансового планування проектів і застосування бюджетного методу управління проектом, а також набуття практичних навиків складання фінансового бюджету проекту, аналізування та оцінювання ризиків та ефективності виконання бюджету в системі управління проектом.
Опис: Сутність, завдання та методи фінансового планування Етапи фінансового планування проектів та його види Інформаційне забезпечення фінансового планування та методи оцінювання фінансового стану суб’єктів господарської діяльності Планування капіталу суб’єктів господарської діяльності Джерела фінансування та аналізування беззбитковості проектів Проектне фінансування Загальна характеристика бюджетного методу управління проектом Особливості проектного бюджетування
Методи та критерії оцінювання: Захист курсового проекту
Критерії оцінювання результатів навчання: оцінюється за національною шкалою і 100-бальною шкалою та переводиться у шкалу ECTS відповідно до такої шкали переведення: 100–88 балів – оцінка А (“відмінно”) виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу модуля, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практич¬них задач; 87–80 балів – оцінка В (“дуже добре”) виставляється за знання навчального матеріалу модуля вище від середнього рівня, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей), вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 79–71 бал – оцінка С (“добре”) виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу модуля, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70–61 бал – оцінка D (“посередньо”) виставляється за посередні знання навчального матеріалу модуля, малоаргумен¬това¬ні відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 60–50 балів – оцінка Е (“задовільно”) виставляється за слабкі знання навчального матеріалу модуля, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викла¬дення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – оцінка FX (“незадовільно” з можливістю повторного складання екзамену чи заліку) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положен¬ня під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – оцінка F (“незадовільно” з обов’язковим повторним вивченням модуля) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відпо¬відях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання прак¬тичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Давиденко Н. М. Бюджетування суб'єктів господарювання: навч. посіб. / Н. М. Давиденко, А. В. Буряк, З. М. Тітенко ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. - Київ : Компринт, 2020. - 430 с Фінансовий менеджмент: підручник / [М. І. Крупка та ін.] ; за ред. д-ра екон. наук, проф. М. І. Крупки ; Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. - Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2019. - 438 с. Конспект лекцій з дисципліни «Проектне бюджетування та фінансове планування» [Електронний ресурс] / П. Г. Ільчук – Львів, 2021. Поліщук С. В. Організація інтегрованої системи бюджетування на підприємствах машинобудування [Текст] : монографія / С. В. Поліщук, П. В. Круш, О. П. Кавтиш ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - Київ : НТУУ "КПІ", 2016. - 267 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).