Управління комунікаціями проєкту

Спеціальність: Управління проектами
Код дисципліни: 7.073.13.E.018
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Управління проєктами
Лектор: старший викладач Когут Ірина Василівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни «Управління комунікаціями проекту» — є надання комплексу знань, умінь та навичок у галузі теорії і практики стейкхолдер-менеджменту та умінь здійснювати комунікацію з ними на принципах узгодження економічних очікувань, потреб та інтересів всіх учасників проектів.
Завдання: загальні компетентності: ЗК 3. Здатність застосовувати одержані знання у реальних практичних ситуаціях у сфері менеджменту; ЗК 4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; ЗК 5. здатність спілкуватися українською та іноземною мовою в усній та письмовій формі з використанням сучасних інформаційних і комунікаційних технологій у сфері менеджменту; ЗК 6. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; ЗК 10. Здатність приймати обґрунтовані рішення у сфері менеджменту; ЗК 12. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; ЗК 13. Здатність розробляти проекти та управляти проектами і програмами; фахові компетентності: ФК 2. Поглиблені знання та розуміння теоретико-прикладної бази широкого спектру різновидів менеджменту; ФК 5. Поглиблені знання нормативно-правової бази функціонування організацій різних форм власності і видів діяльності та управління ними; ФК 6. Уміння ідентифікувати, аналізувати та оцінювати вплив факторів внутрішнього та зовнішнього середовища на діяльність організації; ФК 8. Уміння реалізовувати конкретні види управління на засадах виконання загальних функцій менеджменту, формування методів менеджменту, розроблення управлінських рішень, здійснення керівництва; ФК 10. Здатність ініціювати, розробляти та управляти проектами розвитку організацій на засадах міжособистісної взаємодії та лідерства; ФК 12. Уміння продемонструвати знання тенденцій науково-технічного прогресу та використовувати його результати у професійній діяльності у сфері менеджменту; ФК 13. Здатність обирати та практично застосовувати сучасне програмно-технічне та інформаційно-комунікаційне забезпечення у сфері менеджменту. ФКС 1. Поглиблені знання сучасної теоретико-методологічної та методико-прикладної бази управління проектами і програмами; ФКС 2. Поглиблені знання вітчизняного і міжнародного нормативно-правового забезпечення проектної діяльності; ФКС 4. Поглиблені знання і розуміння широкого спектру операцій, форм та видів проектної діяльності та взаємодії суб’єктів господарювання у бізнес-середовищі; ФКС 9. Здатність використовувати сучасне програмне та інформаційно-комунікаційне забезпечення у сфері управління проектною діяльністю; ФКС 11. Здатність забезпечувати інформаційно-документальний супровід проектної діяльності.
Результати навчання: РН1 (ЗН 1 Здатність продемонструвати поглиблені знання фундаментальних засад та сучасних тенденцій розвитку стратегічного, проектного, фінансового менеджменту) РН2 (ЗН 2 Здатність продемонструвати поглиблені знання у сфері формування та розвитку ділової кар’єри та професійної етики. РН2 (ЗН3 здатність продемонструвати знання та розуміння сучасних проблем розвитку суспільства) РН3 (ЗН 6 Здатність продемонструвати знання та розуміння параметрів і факторів впливу на розвиток організацій, уміння досліджувати бізнес-середовище, здійснювати порівняльно-аналітичний моніторинг конкурентів і постачальників, діагностувати та встановлювати напрями підвищення конкурентоспроможності організації) РН3 (ЗН 8 Здатність продемонструвати поглиблені знання сучасних методів обґрунтування проектних рішень на підставі формування та порівняння проектних альтернатив в умовах ризику, зумовленого невизначеністю бізнес-середовища та конфліктністю інтересів стейкхолдерів; РН5 (ЗН 9 Розуміння ризиків проектної діяльності, стилів лідерства і керівництва проектами і програмами, можливостей розв’язання конфліктів у команді проекту) РН6 (УМ 1 Інтегрувати та застосовувати набуті теоретичні знання на практиці, а також використовувати професійно-профільовані знання, уміння і навички для розв’язання завдань проектного менеджменту) РН7 (УМ 2 Налагоджувати, розвивати та узгоджувати взаємодію зі стейкхолдерами (партнерами, споживачами, органами державної влади і місцевого самоврядування, замовниками, постачальниками, фінансово-кредитними, транспортними, логістичними, страховими, юридичними організаціями тощо) у процесі проектної діяльності) РН8 (УМ 3 Застосовувати програмні засоби та інформаційні технології при виконанні проектів і програм) РН7 (УМ 4 Здійснювати інформаційно-документальний супровід у процесі виконання проектів і програм)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Стратегічний менеджмент • Управління командою проекту • Проектний менеджмент. кореквізити: • Управління міжнародними проектами та програмами • Прийняття проектних рішень
Короткий зміст навчальної програми: Ключовим фактором успіху будь-якого підприємства є спроможність побудувати взаємовигідні відносини з ключовими стейкхолдерами у зовнішньому і внутрішньому середовищі. Невміння побудувати такі відносини призводить до втрати ринків збуту, недофінансування процесів розвитку, відсутності мотивації у персоналу, втрати доступу до ключових ресурсів, тиску з боку державних органів і суспільства. Саме тому кожне підприємство має правильно визначати основних стейкхолдерів і узгоджувати власні дії з їхніми інтересами. Організація взаємодії із стейкхолдерами: Основи теорії стейкхолдерів. Теоретичний базис комплексу стейкхолдер-менеджменту в управлінні проектами. Класифікація стейкхолдерів. Алгоритм ідентифікації стейкхолдерів. Методика стейкхолдер-аналізу. Аналіз інтересів стейкхолдерів. Конфлікт інтересів стейкхолдерів. Розставлення пріоритетів в ході стейкхолдер-аналізу. Інструменти пріоритетизації стейкхолдерів. Організація взаємодії зі стейкхолдерами. Управління стейкхолдерами в ході взаємодії. Оцінювання результативності взаємодії зі стейкхолдерами.
Опис: Стейкходери проєкту, як основні учасники процесу комунікації проєкту Базові поняття учасників комунікаційного процесу та класифікація стейкхолдерів у проєктах. Поділ стейкхолдерів на групи зовнішньої та внутрішньої комунікації Методи збору інформації про учасників комунікаційного процесу в проєктах Методи аналізу стейкхолдерів Ефективна комунікація в проєктах Методи роботи з учасниками комунікаційного процесу
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування в процесі роботи студентів у малих групах на лекційних та лабораторних заняттях. Письмовий контроль і усна компонента на екзамені, комп’ютерне тестування, захист лабораторних робіт. Під час дистанційної роботи (у тому числі за умов карантину) передбачається співбесіда зі студентами під час проведення відеоконференцій на лекційних заняттях. Лабораторні роботи проводяться в аудиторії або (у випадку дистанційного навчання) на домашньому комп’ютері. Індивідуальні звіти з лабораторних робіт та письмові роботи пересилаються до ВНС, або на електронну пошту викладача через канал зв’язку @lpnu.ua. Дистанційні заняття проводяться на платформах MS Teams та ZOOM.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання завдань в межах лабораторних занять здобувачами освіти оцінюється у 30 балів. Виконання екзаменаційного контролю здобувачами освіти оцінюється у 70 балів. Критерії оцінювання результатів виконання екзаменаційного контролю: - оцінку 60-70 балів отримує здобувач освіти, котрий правильно та повністю виконав усі завдання екзаменаційного контролю, дав правильно та вичерпно відповіді на усі додаткові запитання викладача як в межах завдань, поставлених у даному екзаменаційному контролі так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Управління комунікаціями проекту». Допускаються незначні похибки у відповідях здобувача освіти на запитання викладача, які в цілому не ставлять під сумнів високий рівень знань здобувачем освіти усіх тем дисципліни дисципліною «Управління комунікаціями проекту» - оцінку 40-59 балів отримує здобувач освіти, котрий повністю виконав усі завдання екзаменаційного контролю, однак допустив незначні помилки у ході виконання екзаменаційного контролю або у відповідях на додаткові запитання викладача стосовно їх виконання як в межах завдань, поставлених у екзаменаційному контролю так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Управління комунікаціями проекту». Допускаються похибки у відповідях здобувача освіти на запитання викладача чи виконанні екзаменаційного контролю, які можуть призвести до помилкового підсумкового результату виконання окремих завдань або ставлять під сумнів належний рівень знань здобувачем освіти усіх тем дисципліни дисципліною «Управління комунікаціями проекту» - оцінку 1-39 балів отримує здобувач освіти, котрий не повністю виконав усі завдання екзаменаційного контролю, допустив значні помилки у ході виконання екзаменаційного контролю або у відповідях на додаткові запитання викладача як в межах завдань, так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Управління комунікаціями проекту». Допускаються значні похибки у відповідях здобувача освіти на запитання викладача чи виконанні екзаменаційного контролю, які призводять до помилкового підсумкового результату виконання окремих завдань екзаменаційного контролю та ставлять під сумнів належний рівень знань здобувачем освіти усіх тем дисципліни дисципліною «Управління комунікаціями проекту» - оцінку 0 балів отримує здобувач освіти, котрий не виконав усі завдання екзаменаційного контролю, допустив значні помилки у ході виконання екзаменаційного контролю або у відповідях на додаткові запитання викладача як в межах завдань, поставлених екзаменаційному контролі так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Управління комунікаціями проекту», які призводять до помилкового підсумкового результату виконання екзаменаційного контролю та ставлять під сумнів знання здобувача освіти матеріалу дисципліни дисципліною «Управління комунікаціями проекту» в обсягу, передбаченому вимогами робочої програми.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Поточний контроль – виконання лабораторних робіт (30 %). Підсумковий контроль (70 %, контрольний захід – екзамен): письмова компонента (60 %), усна компонента (10 %).
Рекомендована література: 1. Грабарь В. В. Анализ заинтересованных сторон проекта: методология, методика, инструменты / В. В. Грабарь, М. М. Салмаков // Теории политики, экономики и управления. – 2014. – № 2. – С. 36–43. 2. Рибак А. І. Управління зацікавленими сторонами в проектному менеджменті : [монографія] / А. І. Рибак, І. Б. Азарова. – Одеса : ОДАБА, 2017. – 145 с. 3. Смачило В. В. Процедура аналізу стейкхолдерів підприємства / В. В. Смачило, О. М. Колмакова, Ю. В. Коломієць // Економіка і суспільство. – 2017. – Вип. № 12. – С. 348–353. 4. Nickols F. The Accountability Scorecard: A Framework for Reconciling & Integrating Stakeholder Needs & Requirements. – Robbinsville, NJ: The Distance Consulting Company, 2000.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).