HR менеджмент

Спеціальність: Адміністративний менеджмент
Код дисципліни: 7.281.01.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: к.е.н., Познякова Олена Ігорівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни «HR-менеджмент» є набуття студентами теоретичних знань та практичних навичок управління персоналом та стратегією кадрового розвитку в установах, організаціях і компаніях. Під час вивчення дисципліни студенти вивчають поняття та особливості управління людськими ресурсами, кадрову політику та стратегію, сутність лідерства та управління, організацію процесу мотивації, засоби і методи навчання персоналу, підходи до оцінки ефективності роботи HR підрозділу.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. сутності роботи з людськими ресурсами; 2. створення та підтримання дієвої системи мотивації; 3. організації роботи підрозділу управління людськими ресурсами; 4. знати засоби та механізми регулювання управлінських систем; 5. організації та проведення навчань та підвищення кваліфікації персоналу; 6. оцінки та контролю заходів управління людськими ресурсами. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК02. Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо. ЗК06. Здатність до професійного спілкування іноземною мовою. фахових: СК01. Здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти. СК02. Здатність організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери.
Результати навчання: РН01. Знати теоретичні та прикладні засади вироблення й аналізу публічної політики, основ та технологій прийняття управлінських рішень. РН 1.1. Володіння достатніми знаннями в галузях, пов’язаних публічним управлінням та адмініструванням, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію в сфері прийнятті публічних рішень установи, організації та визначати ключові тенденції їх розвитку; РН 1.2. Отримання знань для організації комунікаційної взаємодії та вирішення конфліктних ситуацій у процесі формування та реалі¬зації конкурентної політики за допомогою сучасних інформаційних, комунікаційних та інноваційних технологій ; РН 1.4. Знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі публічного управління та адміністрування;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Публічна служба та управління персоналом
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «HR-менеджмент» передбачає оволодіння знань з методів та методик роботи з персоналом на підприємствах, в установах та організаціях. Під час її вивчення студенти отримають знання та поглиблять свої навики щодо: історичних аспектів та сучасних знань науки управління персоналом; сучасної інтерпритації організації системи мотивації, обігу інформації та комунікацій в процесі роботи з людськими ресурсами; сучасних вимог до керівництва та лідерства, розроблення та запровадження сучасних методик навчання персоналу, підходів до визначення та оцінювання ефективності HR-менеджменту, а також методів та засобів організації навчань та тренінгів.
Опис: HR-менеджмент як наука Кадрова політика в організації Організаційні складові HR Мотивація: теорія та практика Навчання і розвиток персоналу Організація системи управління людськими ресурсами Сучасні методики управління людськими ресурсами
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності аспірантів до занять у таких формах: • вибіркове усне опитування перед початком занять; • фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.; • фронтальна перевірка виконання домашніх завдань; • оцінка активності аспіранта у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.; • захист індивідуального науково-дослідного завдання . Контрольні запитання поділяються на: • а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; • б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; • в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; • г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; • д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення (наприклад, вивчених хімічних явищ). Під час контролю знань та умінь студентів дотримуюсь таких вимог: • індивідуальний характер контролю; • своєчасність та систематичність контролю; • об’єктивність та справедливість оцінювання; • врахування вікових особливостей студентів; • обґрунтоване та аргументоване оцінювання робіт та відповідей; • урізноманітнення форм та видів контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль являє собою іспит у письмовій формі з усною компонентою відповідно до затверджених на засіданні кафедри АФМ екзаменаційних завдань, з метою оцінки знань і навиків студента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Блохін П.В. Роль HR менеджменту у розвитку компанії. Матеріали 1 Міжнародної науково-практичної конференції, Конкурентні стратегії розвідку України в глобальній економіці / Київ: МУФ, –2018, –9с. URL: iuf.edu.ua/wp-content/uploads/images/stories/confe...onferenceiuf2018.pdf (дата звернення 17.06.2020) 2. HR-менеджмент: проблеми, стратегії та перспективи: [Колективна монографія] / За заг. ред. І.Б. Швець. – Донецьк : ДВНЗ «ДонНТУ», 2013. – 176 с. 3. HR-менеджмент у публічному управлінні / О. Руденко, С. Штурхецький, О. Шершнєва, Н. Філіпова. – К. : Вид-во «Кондор», 2017. – 124 с. 4. Балабанова Л.В. Управління персоналом: [Підручник] / Л.В. Балабанова, О.В. Сардак. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 468 с. 5. Балабанова Л.В. Управління персоналом: [навч. посіб.] / Л.В. Балабанова, О.В. Сардак. – К.: Професіонал, 2006. – 512 с. 6. Блюм М.А. HR-менеджмент в системе управления коммерческим предприятием: [Монография] / М.А. Блюм, О.В. Коробова, Т.М. Уляхин. – Тамбов : ООО «Консалтинговая компания Юком», 2016. – 95 с. 7. Виноградський М.Д. Управління персоналом: [Навч. посіб.] / М.Д. Виноградський, А.М. Виноградська, О.М. Шкапова. – [2-ге видання]. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 502 с. 8. Грэхем Х.Т. Управление человеческими ресурсами / Х. Грэхем, Р. Беннетт. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 598 с. 9. Саллівен Д. Стратегічна роль HR-служби, розуміння ролі управління людськими ресурсами в контексті моделі «П’ять рівнів вкладу HR». URL: http://www.management.comua/hrm/hrml25.html. (дата звернення 18.06.2020) 10. Жуковська В.М. Управління персоналом. Практикум: [навч. посіб.] / В.М. Жуковська, І.П. Миколайчук; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. – К.: Академвидав, 2006. – 606 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).