Економіка водного господарства

Спеціальність: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Код дисципліни: 6.194.00.O.042
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доц. Гавриляк Анатолій Степанович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримання здобувачами освіти базових знань та практичних навичок ефективного господарювання у водному господарстві
Завдання: Інтегральна компетентність (ІК) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми у сфері гідротехнічного будівництва, водної інженерії та водних технологій, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування теорій та методів природничих та інженерних наук. загальні компетентності: ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини й громадянина України. ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.. ЗК9. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК10. Прагнення до збереження навколишнього середовища. фахові компетентності: ФК 19. Здатність розраховувати техніко-економічні показники запроектованих і функціонуючих об’єктів професійної діяльності
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - демонструвати знання і розуміння економічних понять, наукових економічних теорій та методів; - демонструвати розуміння впливу економічних рішень у суспільному, соціальному й екологічному контексті; - володіти поглибленими знаннями з економіки водного господарства; - уміння оцінювати існуючу сировинну та виробничу базу будівельної індустрії та здійснювати розрахунки їх потреби; - уміння вести пошук, збирати, систематизувати й нагромаджувати потрібну для виконання посадових обов’язків нормативно-правову, соціально-економічну, науково-методичну, довідкову та іншу інформацію. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН1 Здатність оцінювати існуючу сировинну та виробничу базу будівельної індустрії та здійснювати розрахунки їх потреби. РН11 Виконувати техніко-економічне обґрунтування конструктивних рішень, інженерних заходів, технологічних процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: •Водна інженерія •Водні технології • Технологія та організація будівельних робіт • Експлуатація водогосподарських споруд
Короткий зміст навчальної програми: Змістом навчальної дисципліни «Економіка водного господарства» є вивчення основних економічних законів розвитку водного господарства та основних принципів економічної роботи у підприємствах водного господарства. «Економіка водного господарства» як навчальна дисципліна формує систему знань здобувачів щодо прийняття оптимальних проектних, технічних і господарських рішень, удосконалення форм і методів економічної роботи на підприємстві. Навчальна дисципліна включає такі теми: економіка водного господарства як предмет вивчення; інвестиції у водне господарство; економічна ефективність інвестицій у водному господарстві; основні фонди водного господарства; оборотні засоби водного господарства; ціна й ціноутворення на продукцію у водному господарстві; система кошторисних норм, цін і ціноутворення в будівництві; собівартість продукції у водному господарстві; Прибуток і рентабельність підприємств водного господарства; персонал підприємства; фінансові та нематеріальні ресурси підприємства.
Опис: Економіка водного господарства як предмет вивчення. Інвестиції у водне господарство. Економічна ефективність інвестицій у водному господарстві. . Основні фонди водного господарства. Оборотні засоби водного господарства. Ціна й ціноутворення на продукцію у водному господарстві. Система кошторисних норм, цін і ціноутворення в будівництві. Собівартість продукції у водному господарстві Прибуток і рентабельність підприємств водного господарства Персонал підприємства. Продуктивність праці. Оплата праці на підприємстві Фінансові та нематеріальні ресурси підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань на практичних заняттях: вибіркове усне опитування на початку практичного заняття; участь у дискусіях з проблемних питань у межах дисципліни; - оцінювання рівня виконання та захисту контрольної роботи ( правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи); - оцінювання підсумкового контрольного тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів за 100-бальною шкалою: Вибіркове усне опитування на початку практичного заняття - 5 балів Участь у дискусіях з проблемних питань у межах дисципліни - 5 балів Контрольна робота - 50 балів Підсумкове контрольне тестування - 40 балів Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Конспект лекцій з навчальної дисципліни „Економіка водного господарства” для студентів спеціальності 194 «Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології» /Укл.: А.С.Гавриляк, Т.О.Петрушка. - Львів, 2019. - 101 с. 2. Конспект лекцій з навчальної дисципліни „Економіка водного господарства” для студентів за напрямом підготовки 6.060103«Гідротехніка (водні ресурси)» / О.А. Стахів, О.І. Левун, Рівне: НУВГП, 2013, - 95 с. 3. Економіка і організація діяльності водогосподарських підприємств: навч. Посібник спец. 7.050.107 «Економіка підприємства» спеціалізації «Економіка водного господарства» / Гордійчук А.С., Стахів О.А.-Рівне: РДТУ, 2000.-272с. 4. Економіка підприємства. Ємельянов О.Ю., Загорецька О.Я., Мельник В.М., Гудзь О.І.,Тарасовська О.Б., :Конспет лекцій для студентів інституту економіки та менеджменту. Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2018. – 219 с. 5. Луців Б.Л., Кравчук І.С., Сас Б.Б. Інвестування: Підручник. - Тернопіль: Економічна думка, 2014. - 544 с. 6. Економіка водного господарства / практикум А.С.Гавриляк, Т.Б.Данилович, - Львів: Видавництво ПП "Новий Світ-2000", 2023. – 144 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).