Інженерні вишукування

Спеціальність: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Код дисципліни: 7.194.01.M.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: Хміль Роман Євгенеович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладення дисципліни - це навчити студентів послідовності проектування будівель і споруд, особливо на початкових етапах створення інженерної споруди, дати поняття про задачі, які вирішує інженерна геологія, гідрогеологія, геофізика, гідрологія, економіка. В практичній роботі використовувати набуті знання при камеральній обробці отриманих результатів інженерних вишукувань.
Завдання: Завдання дисципліни - надати необхідні компетентності для реалізації заходів на етапі перед проектних робіт об'єктів гідротехнічного будівництва, а саме: ФК3. Здатність використовувати геодезичні прилади та картографічні матеріали при проектуванні, винесенні проектів в натуру і проведенні інструментального контролю якості при зведенні та реконструкції об’єктів професійної діяльності. ФК5. Здатність виконувати інженерні розрахунки параметрів водних потоків та конструктивних елементів об’єктів професійної діяльності. ФК9. Здатність здійснювати інженерні вишукування, розрахунки та проектування об’єктів професійної діяльності.
Результати навчання: 1. ПР01. Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних та природничих наук у сфері професійної діяльності. 2. ПР 04. Оволодіння робочими навичками ефективно працювати самостійно (курсове та дипломне проектування) або в групі (лабораторні роботи, включаючи навички лідерства при їх виконанні), вміння отримати бажаний результат в умовах обмеженого часу з акцентом на професійну сумлінність і виключення можливості плагіату. 3. ПР10. Оцінювати вплив кліматичних, інженерно-геологічних та екологічних особливостей території будівництва при проектуванні та зведенні будівельних об’єктів. 4. ПР11. Визначати та оцінювати навантаження та напружено-деформований стан ґрунтових основ та несучих конструкцій будівель (споруд), у тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій. 5. ПР14. Дотримуватись сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва. 6. УМ05. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності 7. УМ08. Виконувати відповідні експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою; 8. УМ09. Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення. 9. АіВ02. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; 10.АіВ03. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотримання
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Інженерна геодезія 2. Опір матеріалів 3. Будівельна механіка
Короткий зміст навчальної програми: Літосфера, її будова та архітектура. Породоутворювальні мінерали. Генетична класифікація гірських порід. Процеси внутрішньої та зовнішньої динаміки Землі. Гідрогеологічні та гравітаційні інженерно-геологічні процеси. Будівництво та захист будівель і споруд в ускладнених інженерно-геологічних умовах. Класифікація та інженерно-геологічна характеристика грунтів. Фізичні характеристики грунтів. Механічні властивості грунтів. Фази напруженого стану ґрунту.
Опис: Тема 1. Загальні відомості про інженерні вишукування. Проект і його склад. Стадії проектування. Тема 2. Економічні вишукування та економічне трасування. Тема 3. Інженерно-геологічні вишукування в будівництві. Тема 4. Гідрогеологічні вишукування. Тема 5. Інженерно-гідрометеорологічні вишукування. Тема 6. Склад, засоби і методи гідрологічних вишукувань. Тема 7. Інженерно-геодезичні вишукування. Тема 8. Вишукування для раціонального використання та охорони навколишнього середовища (ОВНС).
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%) - звіти з лабораторних робіт та захист лабораторних робіт (усно) Заліковий контроль (60%) – тестування у ВНС
Критерії оцінювання результатів навчання: Складовими: виконання лабораторних завдань згідно вимог (30 балів). Заліковий контроль включає 2 етапи: тестовий контроль у середовищі ВНС (40 балів) та усне опитування (30 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Механіка ґрунтів, основи та фундаменти : підручник / Л. М. Шутенко, О. Г. Рудь, О. В. Кічаєва та ін. ; за ред. Л. М. Шутенка ; пер. з рос. ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. – 563 с 2. Інженерна геологія (з основами геотехніки): підручник для студенів вищих навчальних закладів / кол. авт.; за заг. ред. проф. В. Г. Суярка. – Харків: Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2019. – 278 c. 3.Грунтознавство та механіка грунтів: навч. посібник/ І.Ю.Думич, Н.І. Топилко. – Львів: В-тво Львівської політехніки", 2014. – 192 с. 4. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9250
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).