Інноваційні технології у гідротехнічному будівництві

Спеціальність: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Код дисципліни: 7.194.01.O.003
Кількість кредитів: 6.50
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент Попадюк Ігор Юрійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: є формування у майбутніх фахівців умінь і знань з сучасних методів проектування, будівництва та експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених пунктів, житлових і промислових об’єктів
Завдання: ЗК 1. Здатність до аналітичного та критичного науково-орієнтованого системного мислення. ЗК 6. Навички з розроблення та управління проектами у галузі водного господарства та інженерії довкілля. ЗК 7. Наявність належних етичних установок та вміння їх застосовувати у виробничій, організаційній, освітній та науково-дослідницькій професійній діяльності. ЗК 8. Орієнтація у професійній діяльності на збереження навколишнього середовища.
Результати навчання: ЗС 1. Знати інноваційні технології та методи у галузі водного господарства та інженерії довкілля. ЗС 2. Знати теорію та методи планування наукових досліджень, сучасні методи та способи виконання досліджень, відповідне обладнання та апаратуру. ЗС 3. Знати методологію виконання гідравлічних, гідротехнічних та інших інженерних розрахунків водогосподарських систем та їх елементів з врахуванням їх взаємозв’язку та взаємодії. ЗС 5. Знати спеціалізовані інформаційні і комунікаційні технології та сучасні комп’ютерні програмні комплекси у професійній галузі. ЗС 6. Знати принципи та методи охорони праці та цивільної безпеки у професійній галузі. ЗС 7. Знати методологію організації та технологію виконання проектів у галузі водогосподарського, природоохоронного та гідро-технічного будівництва. ЗС 8. Знати методологію управління проектами у галузі водогосподарського, природоохоронного та гідротехнічного будівництва.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Водопостачання та водовідведення Основи САПР Мережі водопостачання Мережі водовідведення Водозабірні споруди
Короткий зміст навчальної програми: Робота в системі ЕПАНЕТ Робота в системі SWMM. Роль та значення водопостачання в оздоровленні та поліпшенні умов побуту населення та в удосконаленні виробництва. Роль каналізації в охороні природи. Зв’язок каналізації з водопостачанням, благоустроєм.Основні нормативні акти з охорони вод джерел водопостачання. Система водопостачання як комплекс взаємозалежних споруд. Водогосподарський баланс, його складання. Техніко-економічне порівняння варіантів проектних рішень систем водопостачання Удосконалення роботи очисних споруд. Головні показники системи водопостачання як одного з головних. Ресурсозберігаючі технології у використанні водних ресурсів Принципи класифікації систем водопостачання підприємств. Можливість обороту та повторного використання води в різних галузях народного господарства. Значення обороту як заходу по зниженню скидів забруднених стоків у природні водоймища. Математична модель водовідної мережі. Графіки притоку. Прийомні й регулюючі резервуари, резервування й демпфірування. Основні вимоги до якості води, яка використовується для побутових потреб населення, санітарне обґрунтування цих вимог Сучасні методи підготовки питної води та очистки стічних вод Попереднє очищення природних вод шляхом фільтрування через природні бар'єри (дюни, дамби, насипи). Підготовка води за допомогою фітотехнологій. Локальне доочищення питних вод.
Опис: Новітні технології в державному регулюванні сфери водопостачання та водовідведення. Огляд мембранних технологій очистки природних вод. Новинки в галузі гідротехнічного будівництва. Знезараження води на основі хлору. Ультрафіолетове знезараження. Комбінована дезінфекція. Сучасні технології відновлення інженерних мереж. Система відновлення труб Денбі , SPR та Channeline.
Методи та критерії оцінювання: • поточне усне опитування (30%) • підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль (залік): робота здобувачів освіти під час практичних занять (30%), виконання контрольної роботи (30%), контрольні заходи у вигляді тестів (40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Асатур К. Г. Гидромеханика/ К. Г. Асатур, Б. С. Маховиков.- М.: С.-Петербург. горный ин-т, 2001.- 253с. 2. Лойцянский Л.Г. Механика жидкости и газа/ Л.Г. Лойцянский.- М., Наука.- Учебник для студ. вузов.- 1987.– 736 с. 3. Шашин В.М. Гидромеханика: Учеб. для техн. Вузов/В.М. Шашин.- М.: Высш. шк., 1990.- 384с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).