Аерокосмічні знімальні системи і ДЗЗ

Спеціальність: Космічний моніторинг Землі
Код дисципліни: 7.103.01.E.015
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: професор Бурштинська Христина Василівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Аерокомічні знімальні системи і ДЗЗ – дисципліна формування магістрів із космічного моніторингу Землі. Вона входить в комплекс теоретичних знань і практичних навичок фахівця. Знати теорію та технологію аерокосмічного знімання з допомогою фотографічної, оптико-електронної, телевізійної, радіотеплової, лазерної, радіолокаційної апаратури; вміти використовувати дані з аерокосмічних знімальних систем для розв'язання різних тематичних завдань; мати навики використання бортової апаратури для зовнішнього орієнтування знімків;
Завдання: загальні компетентності: - Здатність розв’язувати складні наукові задачі та практичні проблеми, включно з прийняттям рішень щодо відбору даних та вибору методів досліджень при вивченні геосфер (відповідно до спеціалізації) у різних просторово-часових масштабах із використанням комплексу міждисциплінарних даних та в умовах недостатності інформації, невизначеності умов та вимог. фахові компетентності: 1. Здатність використовувати технічні прийоми вводу та редагування просторових даних. 2. Здатність проектувати бази геопросторових даних космічного моніторингу на основі уніфікованої моделі.
Результати навчання: 1. Здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області геодезії та землеустрою Лекції, лабораторні заняття: словесний метод, наочний метод, практичний метод, самостійна робота – репродуктивний, проблемно-пошуковий методи, метод стимулювання обов’язку й відповідальності Метод контролю – виконання лабораторних робіт та розрахунково-графічної роботи, захист робіт, тестові завдання, усне опитування. 2. Здатність продемонструвати базові знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі геодезії, картографії та землеустрою. 3. Системне розуміння базових аспектів та концепцій геодезії та землеустрою. 4. Розуміння різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій. 5. Здатність критично оцінювати отримані результати діяльності та аргументовано захищати прийняті рішення 6. Здатність застосовувати знання та розуміння для розв’язання якісних та кількісних задач, оцінювання, інтерпретації та синтезу інформації даних Лабораторні заняття, розрахунково-графічна робота: словесний метод, наочний метод, практичний метод, самостійна робота – репродуктивний метод, проблемно-пошуковий метод, метод стимулювання обов’язку й відповідальності. Метод контролю, метод самоконтролю, метод корекції, метод самокорекції – виконання лабораторних та розрахунково-графічної роботи, захист робіт, тестові завдання, усне опитування. 7. Уміння застосовувати сучасні методи, зокрема інформаційні технології. 8. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів 9. Володіти навичками взаємодії з іншими людьми, уміння роботи в групах. 10. Володіти навичками спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов. 11. Відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Космічний моніторинг Землі, Супутникова навігація
Короткий зміст навчальної програми: В курсі “Аерокосмічні знімальні системи та ДЗЗ” студенти вивчають особливості повітряного та космічного знімання з метою отримання зображення земної поверхні. Зокрема домінантну увагу надано отриманню та обробці фотографічних, телевізійних, оптико-електронних, радіотеплових, радіолокаційних та лазерних зображень, методам визначення передавальних можливостей зображень. Важливе місце в курсі займають питання інтеграції інформації для розв’язання різноманітних народногосподарських завдань, зокрема: контроль атмосферних змін, пошук корисних копалин, топографічне картування, оцінювання сільського та лісового потенціалу, моніторинг надзвичайних ситуацій.
Опис: Задачі і зміст дисципліни “Аерокосмічні знімальні системи і ДЗЗ”. Історичний розвиток аерокосмічного знімання. Космічні літальні апарати (КЛА). Фотографічні та телевізійні знімальні системи. Знімальні системи на приладах з зарядовим зв’язком. Сканувальні знімальні системи. Інформаційні можливості використання космічних зображень для розв'язання прикладних задач.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться у вигляді усного опитування під час захисту лабораторних, контрольних та розрахунково-графічних робіт. Семестровий контроль передбачено у вигляді письмової компоненти за теоретичною і практичною складовою та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт – 30 балів контрольна робота – 50 балів усне опитування – 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бурштинська Х.В. Аерофотографія: Підручник.-Львів: Вид. ЛАГТ, 1999, - 356 с. 2. Бурштинська Х.В., Станкевич С.А. Аерокосмічні знімальні системи: Підручник Видавництво НУ ”Львівська політехніка”, 2013.-376 с. 4. Дорожинський О.Л. Тукай Р. Фотограмметрія. Підручник. Видавництво – НУ «Львівська політехніка», 2008.-330 с. 5 Дорожинський О.Л, Бурштинська Х.В. Фотограмметріяі дистанційне зондування. Підручник в 2-ох книгах .Видавництво – НУ «Львівська політехніка», 2019.- Навчально-методичне забезпечення 1. Методичні вказівки до лабораторної роботи «Визначення передавальних знімальних систем», - / Укл.: Х.В. Бурштинська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011.-16с. 2. Методичні вказівки до лабораторної роботи «Створення синтезованих знімків за багато спектральними космічними зображеннями», / Укл.: Х.В. Бурштинська, В.М. Шевчук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011.-12с. 3. Методичні вказівки до лабораторної роботи «Дослідження руслових процесів з використанням матеріалів дистанційного зондування та ГІС-технологій», / Укл.: Х.В. Бурштинська, В.М. Шевчук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016.-12с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).