Нормативно-правове забезпечення професійної діяльності 1

Спеціальність: Фотограмметрія та дистанційне зондування
Код дисципліни: 7.193.06.M.011
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: доцент Процик Михайло Теодорович, старший викладач Бабій Любов Вячеславівна.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є висвітлення вимог чинної нормативної бази та практичне опрацювання документів законодавчого регулювання в галузі геодезії та землеустрою, які можуть бути використані при виконанні топографо-геодезичних, фотограмметричних та картографічних робіт
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою або у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних знань для вивчення супутніх освітніх програм. - Здатність здійснювати пошук та критично аналізувати інформацію з різних джерел.- - Здатність навчатися сприймати набуті знання у сфері геодезії, фотограмметрії, землеустрою, картографії та геоінформатики та інтегрувати їх з уже наявними. - Здатність здійснювати пошук та критично аналізувати інформацію з різних джерел. - Мати навички розроблення та управління проектами. - Уміння працювати як індивідуально, так і в команді. фахових: - Знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в професійній діяльності; - знання професійної та цивільної безпеки при виконанні завдань професійної діяльності; - здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування технічних рішень; - використання відповідної термінології та форм вираження у професійній діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Володіти вимогами нормативно-правових актів у сфері регулювання робіт з геоматики. 2. Знати організацію виконання, види та умови фотограмметричних та геоінформаційних робіт. 3. Знати законодавство в сфері ліцензування фотограмметричних та геоінформаційних робіт, а також матеріалів, що становлять державну таємницю. 4. Знати порядок здійснення державного контролю ведення державного обліку та міру відповідальності за порушення законодавства в сфері фотограмметричної та геоінформаційної діяльності. 5. Володіти основними засадами менеджменту, маркетингу та контролю якості в сфері фотограмметричної та геоінформаційної діяльності. 6. Знати основні принципи планування виробничо-господарської діяльності фотограмметричного виробництва. 7. Вміти виконувати розрахунок нормативної трудомісткості, вартості фотограмметричних та геоінформаційних робіт та складання кошторисів. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. Здатність продемонструвати знання та розуміння методологій проектування, відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов; 2. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі геодезії та землеустрою; 3. Здатність продемонструвати знання основ економіки та управління проектами; 4. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди; 5. Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення; 6. Здатність зрозуміло і недвозначно доносити власні обґрунтовані висновки та знання до фахівців, нефахівців та осіб, які навчаються; 7. Відповідальність за розвиток та ріст професійних знань і практичних навичок та оцінки стратегічного розвитку команди;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Геоматика та дистанційні методи дослідження території Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Програма курсу "Нормативно-правове забезпечення професійної діяльності" призначена для студентів спеціалізацій "Фотограмметрія та дистанційне зондування" та "Геоінформаційні системи та технології". При складанні програми враховувались вимоги до освітньо-професійної програми спеціальності «Геодезія та землеустрій», передбачені відповідною кваліфікаційною характеристикою, сучасними вимогами до знання та застосування нормативно-правового законодавства при виконанні професійної діяльності.
Опис: Загальні положення і зміст основних національних нормативно-правових актів України в сфері топографо-геодезичної діяльності. Загальні положення і зміст основних міжнародних нормативно-правових актів в сфері топографо-геодезичної діяльності. Види і умови здійснення топографо-геодезичних, фотограмметричних, картографічних та геоінформаційних робіт. Метрологічне забезпечення робіт. Державний нагляд за проведенням топографо-геодезичної діяльності. Галузі, види, джерела інформації, картографо-фотограмметричні матеріали та режим доступу до них. Допуск до державної таємниці. Організація і нормування праці при здійсненні топографо-геодезичних, фотограмметричних та геоінформаційних робіт. Планування виробничо-господарської діяльності підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання застосовують метод контролю, який ґрунтується на позитивному принципі, що передбачає врахування рівня досягнень студента. Об'єктом оцінювання є знання, уміння та навички, досвід творчої діяльності. До основних функцій оцінювання рівня досягнення результатів навчання віднесено контролюючу, навчальну, діагностично-коригуючу, стимулюючо-мотиваційну та виховну. Елементами контролю є система вимог і правил, види контролю, зміст контролю за різними видами, критерії стобальної системи оцінювання. Види контролю поділяють на письмові звіти з практичних робіт та їх захист; усне індивідуальне, комбіноване і фронтальне опитування; участь в ділових іграх за темою практичних занять, виконання та презентації групових проектів, виконання та захист контрольної роботи; виконання проміжних тестових завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційований залік • Виконання завдань на практичних заняттях, підготовка і презентація групових проектів, виконання та захист контрольної роботи, усне опитування, (75%), • Поточна контрольна робота, підсумковий письмовий контроль (25%). Порядок та критерії виставляння балів та оцінок визначають згідно «Стандарту забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 03.09. Положення про організацію та проведення семестрового контролю результатів навчання студентів»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Конституція України. 2. Топографо-геодезична та картографічна діяльність (законодавча та картографічна діяльність). В 2-х частинах. ч.1.-Вінниця: Антекс, 2000.-408 с., ч.2.-Вінниця: Антекс, 2002.-656с. 3. Земельний кодекс України // ВВР – 2001, № 25 – с.354. (зі змінами на 14.01.2020) 4. Закон України "Про національну інфраструктуру геопросторових даних" від 13.04.2020 5. Постанова КМУ «Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру» зі змінами від 09.12.2021
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).