Менеджмент у соціальній роботі

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 7.231.01.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.біол.н. , доц. Козак М.Я.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів теоретичних знань з основ менеджменту, підготовка студентів до ефективного та кваліфікованого адміністрування соціальних послуг та програм соціального добробуту
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: - загальних: • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК4) - фахових: • Здатність планувати і реалізовувати керівництво соціальними закладами на рівні структурних підрозділів та невеликих організацій (ФКС2.8)
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання - Планувати і реалізовувати керівництво соціальними закладами на рівні структурних підрозділів та невеликих організацій (ПР 2.8) • знати: теоретичні витоки менеджменту у соціальній роботі; основні концепти і теорії менеджменту у соціальній роботі; специфіку менеджменту в організаціях, що надають соціальні послуги. • уміти: аналізувати критично теоретичні підходи у менеджменті у соціальній роботі; застосовувати основні принципи сучасного менеджменту в організаціях, що надають соціальні послуги; • мати уявлення про основні напрямки розвитку і перспективи практичного менеджменту в організаціях, що надають соціальні послуги.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теорії соціальної роботи; • Соціальна робота з групами і громадами ; • Соціальна робота з різними группами клієнтів
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Менеджмент у соціальній роботі» передбачає аналіз міждисципліної сфери знань, синтез існуючих підходів, концептів та теорії Програма розрахована на 30 лекційних та 30 практичних (семінарських) годин. Семінарські заняття мають закріпити теоретичні знання студентів, привчити їх самостійно аналізувати і порівнювати існуючий інструментарій соціальної роботи, самостійно складати алгоритм управлінської діяльності менеджера соціальної роботи, враховуючи конкретну проблемну ситуацію. Предметом курсу є менеджмент соціальної роботи. Головними методологічними принципами вивчення курсу виступають: науковість, системність, комплексність, доступність, практичність, логічність, наочність.
Опис: Контекст існування організацій, які надають соціальні послуги; Організації, що надають соціальні послуги та їхнє оточення; Організаційна структура; Організаційні зміни та розвиток; Організаційний дизайн; Адміністрування та менеджмент організацій, що надають соціальні послуги; Фінансовий менеджмент в організаціях, що надають соціальні послуги; Управління людськими ресурсами; Управління груповими процесами в організаціях; Управління волонтерами; Організаційні технології та інформаційні системи
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання бакалавра зі спеціальності «Соціальна робота», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ). 2. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до лабораторних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 3. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Критерії оцінювання результатів навчання: • усне опитування, участь в дискусіях, презентація індивідуального завдання (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Тернавська Т.А., Раєвська Я.М., Мельник Ж.В. Менеджмент соціальної роботи: навчально-методичний посібник для студентів галузі знань 23 Соціальна робота. Кам’янець-Подільський: Видавець Панькова А.С., 2020. 262 с 1. Cournoyer, B. (1994). Basic communication skills for work with groups. In B.R. Compton and B. Galaway, Social work processes (5th ed.) Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing. 2. Hasenfeld, Y. (1983). Human service organizations. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. 3. Kettner, P.M. (2002). Achieving excellence in the management of human service organizations. Boston, MA: Allyn and Bacon. 4. Lewis, J.A., Lewis, M.D., Packard, T., & Souflee, Jr., F. (2001). Management of human service programs (3rd ed.). Belmont, CA: Wadsworth/Thomson Learning.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).