Адміністрування організаційної діяльності установи соціальної сфери

Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Код дисципліни: 7.232.01.O.007
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Шаповалова Тетяна Вікторівна, к.е.н., доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у оволодінні здобувачами освіти теорією результативного управління установами соціальної сфери у мінливих умовах соціально-економічного оточення; організацією процесу управління змінами; застосування універсального інструментарію розробки та реалізації проектів стратегічного розвитку установи; формування системи знань з теорії та методології управління якістю; принципів побудови та функціонування систем управління якістю; вивчення нормативно-правових, організаційних та економічних питань щодо управління якістю.
Завдання: Загальні компетентності Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності Здатність оптимізувати процеси прийняття управлінських рішень у вирішенні питань соціально-економічної допомоги мало захищених категорій населення. Здатність до оцінки процесу і результату професійної діяльності та якості соціальних послуг. Здатність виявляти професійну ідентичність та діяти згідно з цінностями працівника соціальної сфери. Вміння інформувати населення щодо форм, методів та засобів надання соціальної допомоги, пенсійного забезпечення та страхування. Здатність до розроблення, апробації та втілення соціальних проектів і технологій. Здатність до ефективного менеджменту організації у соціальній сфері
Результати навчання: Критично оцінювати результати наукових досліджень і різні джерела знань щодо соціального забезпечення, формулювати висновки та рекомендації щодо його впровадження. Володіння методами комунікації у застосуванні різних форм взаємодії та спільної діяльності. Застосовувати іноземні джерела при виконанні завдань науково-дослідної та прикладної діяльності, висловлюватися іноземною мовою, як усно, так і письмово. Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження. Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях. Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної допомоги. Пояснювати та надавати обґрунтовані відповіді населенню щодо форм, методів та засобів надання соціальної допомоги, пенсійного забезпечення та страхування. Виявляти потреби різних верств населення та розробляти відповідні програми соціального захисту щодо їх вирішення. Розробляти та апробувати соціальні проекти і технології.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Іноземна мова за професійним спрямуванням Фінансово-економічне забезпечення установ соціальної сфери Правові засади управління установами соціальної сфери Особистісна і комунікаційна ефективність керівника установи соціальної сфери Психологічні засади та комунікаційні технології в управлінні установами Управлінська практика Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи Виконання магістерської кваліфікаційної роботи Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Адміністрування організаційної діяльності установи соціальної сфери» буде подаватися за допомогою різних методів, включаючи лекції, дискусії, інтерактиви. Велика частина цього курсу буде виконуватися у вигляді групової аудиторної та позаудиторної роботи. Викладач надаватиме здобувачам освіти індивідуальні консультації. Також буде застосовано консультації між студентами і супервізія (професійний супровід) викладача для того, щоб цінні пропозиції, а також відчуття інших студентів були залучені у процес набуття вищезазначених компетентностей та досягнення результатів навчання.
Опис: Тема 1. Історична періодизація розвитку адміністративного менеджменту Етапи розвитку менеджменту. Виникнення та розвиток теорії адміністрування. Теорія адміністрації А. Файоля. Адміністративна школа менеджменту. Послідовники Файоля та їхні ідеї. Тема 2. Основні поняття адміністрування Поняття адміністративного менеджменту та його зв'язок з іншими дисциплінами. Поняття, основні елементи та функції адміністрування. Суб'єкти та об'єкти адміністративного управління. Поняття, класифікація та зміст принципів адміністративного управління. Поняття, класифікація та зміст функцій адміністративного управління. Механізм адміністрування установи. Тема 3. Адміністративні методи управління та способи адміністративного впливу в установах соціальної сфери Поняття, характеристика та види адміністративних методів управління. Організаційно-адміністративні методи управління. Організаційно-розпорядчі методи. Дисципліна, відповідальність і стягнення в організації. Форми внутрішнього та зовнішнього адміністрування. Тема 4. Системний підхід в адмініструванні організаційної діяльності в установах соціальної сфери Поняття та сутність системного підходу. Поняття, основні елементи, властивості системи та їх класифікація. Статика та динаміка систем управління. Бюрократичні системи управління та їхні типи. Тема 5. Функціональний зміст установи соціальної сфери та адміністрування її функціонування Процеси та процедури в адмініструванні установи. Адміністрування організації процесу. Моделювання функціонування установи. Адміністративний супровід циклу функціонування установи. Процедурне забезпечення функціонування установи. Тема 6. Організація процесів праці з управління установою соціальної сфери Поняття, зміст і специфіка управлінської праці. Поняття, зміст і види повноважень. Поняття, зміст і види повноважень. Формування складу та змісту повноважень. Ефективність управлінської праці. Делегування повноважень. Тема 7. Нормативно-методичні форми адміністрування в установах соціальної сфери Матричне моделювання функціональної взаємодії. Формування змісту положень про підрозділи. Розроблення, погодження та застосування посадової інструкції. Тема 8. Адміністрація в установах соціальної сфери Поняття, склад і роль адміністрації в установі. Адміністрація та підрозділи установи. Функції адміністрації в установі. Тема 9. Офісні та інформаційні технології, їх використання в управлінні установою соціальної сфери Поняття та види офісних технологій. Організація робочого місця. Організація роботи з документами в установі. Поняття та види інформаційних технологій в управлінні. Роль інформаційних технологій в управлінні. Тема 10. Модернізація та розвиток адміністрування в установі соціальної сфери Поняття та основні напрями вдосконалення адміністрування. Модернізація адміністрування в установі. Основні напрями та перспективи розвитку адміністративного менеджменту. Поняття та основні напрями вдосконалення адміністрування.
Методи та критерії оцінювання: Письмові та поєднані з усною компонентою екзамен, поточний (усний і письмовий) контроль - конспекти самостійної підготовки до занять, презентації, усні виступи, тестові завдання, контрольні роботи, індивідуальні дослідницькі завдання. Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих програмних результатів навчання магістра Освітньої програми «Управління установами соціальної фери», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ). Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до практичних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль- максимум 40 балів, в тому числі: Виконання тестових завдань- від 0 балів до 10 балів Виконання ІНДЗ - від 0 балів до 30 балів Екзамен- максимум 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Бобровська, О. Ю. (2018).Державне та регіональне управління : навчальний посібник. Дніпро ДРІДУ НАДУ. URL: http://www.dridu.dp.ua/biblioteka/doc/Derzhavne_rehionalne_upravlinnya.pdf Гаєвський, Б.А. & Гаєвська, О.Б. (2012). Соціальне управління: підручник. Київ: КНЕУ. Галушка, З.І., Антохов, А.А.,Запухляк, В.М., & Старощук, Б.Д., і ін. (2021). Менеджмент і адміністрування : підручник для магістрів. Чернівці: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича. Гордієнко, Л.Ю. (2016) Адміністративний менеджмент : навчальний посібник. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця. Гурова, О.О., (2017). Менеджмент організації : навчальний посібник. Харків: ХНАУ.URL: http://xn--e1ajqk.kiev.ua/wp-content/uploads/2019/12/gutorova_o_o_menedzhment_organizatsiyi.pdf Дєгтяр, А.О., Дєгтяр, О.А., Калашнікова, Х.І. & Гнатенко, М.К. (2021). Публічне управління та адміністрування : навчальний посібник. Харків : НАУ «ХАІ». Михайліцька, Н.Я., Верескля, М.Р. & Михайлицький, В.С. (2019). Адміністративний менеджмент: навчальний посібник. Львів: ДУВС. Монастирський, Г.Л. (2019). Теорія організації: навчальний посібник. Київ: Знання. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/37776/1/Teoriia%20orhanizatsii%202019.pdf Селютін, В. М., Яцун, Л. М., Ольшанський, О. В. (2017).Теорія організації : навчальний посібник. Харків : ХДУХТ. Чайка, Г.Л. & Чайка, О.Г. (2018). Ефективність в управлінні: Навчальний посібник. Київ: Знання Чайка, Г.Л.(217). Креативність в управлінні: Навчальний посібник. Київ: Знання
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).