Мережі наступного покоління

Спеціальність: Комп'ютерні науки (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.122.01.O.030
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: к.т.н., доц. Обельовська Квітослава Михайлівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: вивчення концепцій і принципів функціонування мереж наступного покоління.
Завдання: • здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, cистемне мислення при виборі, використанні та вдосконаленні мережевих технологій; • здатність використовувати та впроваджувати сучасні мережеві технології при створенні та модернізації інформаційних технологій різного спрямування
Результати навчання: - знати мережі наступного покоління, методи забезпечення якості сервісу, технології первинних мереж, - уміння впроваджувати сучасні мережі наступного покоління при розробці інформаційних управляючих систем та технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Комп’ютерні мережі - кореквізити: інноваційні інформаційні технології
Короткий зміст навчальної програми: Концепція мереж наступного покоління (Next Generation Networks, NGN). Архітектура NGN. Методи і засоби забезпечення якості обслуговування (Quality of Services, QoS). Магістральні мережі. Технологія багатопротокольної комутації міток (Multiprotocol label switching, MPLS).
Опис: Концепція мереж наступного покоління (Next Generation Networks, NGN). Архітектура NGN. Мережі 5G, архітектура. Методи та засоби забезпечення якості обслуговування (Quality of Services, QoS). Особливості QoS в бездротових мережах. Первинні мережі. Синхронна цифрова ієрархія (Synchronous Digital Hierarchy, SDH). Мережі нового покоління SDH (NGSDH). Технологія щільного хвилевого мультиплексування (Dense Wavelength Division Multiplexing, DWDM). Оптичні транспортні мережі (Optical Transport Networks, OTN). Технологія багатопротокольної комутації міток (Multiprotocol label switching, MPLS).
Методи та критерії оцінювання: - екзамен, поточний контроль: контрольна робота, індивідуальне науково-дослідне завдання (презентація та Інтернет-огляд за обраною темою).
Критерії оцінювання результатів навчання: - індивідуальне науково-дослідне завдання- письмово-усна форма (25 балів); - контрольна робота (10 балів); - підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (65 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Заїка В.Ф., Варфоломеєва О.Г., Домрачева К.О., Гринкевич Г.О. Телекомунікаційні системи та мережі наступного покоління: навчальний посібник. – Київ: 2019. – 316 с. https://us04web.zoom.us/j/76044578672?pwd=IwYFxkBkUjemKTYSbOrqrv7kSI5L80.1 2. Kurose, James F. Computer networking: a top-down approach / James F. Kurose, Keith W. Ross.—8th ed., 2021. 3. Andrew S. Tanenbaum, Nick Feamster, David Wetherall; (2021). Computer networks, 6th ed., Pearson. 4. Computer Networks with David Wetherall: Video Lectures University of Washington (Washington) By WashingtonVideo Lectures: 92 https://cosmolearning.org/courses/computer-networks-with-david-wetherall/video-lectures/ 5. Quality of Service Overview - Cisco https://www.cisco.com/c/en/us/td/docs/ios/12_2/qos/configuration/guide/fqos_c/qcfintro.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).