Розробка систем комп'ютерного проєктування

Спеціальність: Комп'ютерні науки (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.122.02.O.043
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: Кривий Ростислав Зіновійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – “Розробка систем комп’ютерного проектування” – вивчення методології розробки складних програмних комплексів і їх складових частин, а також вивчення стадій та етапів розробки програмних засобів, починаючи з попереднього обслідування проектуючої організації і закінчуючи здачею готового випробуваного програмного засобу замовнику з наступним його супроводженням.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК1 уміння спілкуватися другою мовою; ЗК2 здатність навчатися; ЗК3 уміння спілкуватися усно та в письмовій формі першою мовою; ЗК4 здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; ЗК5 уміння ідентифікувати, формулювати та розв’язувати задачі; ЗК6 уміння застосовувати знання в практичних ситуаціях; ЗК7 уміння приймати обґрунтовані рішення; ЗК8 уміння проводити дослідження на відповідному рівні; ЗК9 уміння працювати в команді; ЗК10 знання та розуміння предметної області та розуміння фаху; ЗК11 уміння спілкуватися з нефахівцями однієї галузі; ЗК12 уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати; ЗК13 уміння розробляти та керувати проектами; ЗК14 уміння працювати самостійно.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: - знати архітектуру САПР; знати основи побудови програмних комплексів і їх компоненти; знати проблеми і принципи створення САПР; - уміти вибирати склад програмно-технічного комплексу САПР; синтезувати структуру САПР і проводити аналіз і верифікацію проектів САПР.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Основи автоматизованого проектування складних об’єктів і систем; - кореквізити: Методи та засоби об’єктно-орієнтованого проектування.
Короткий зміст навчальної програми: Архітектура САПР, Наскрізні та інтегровані САПР. синтез структури САПР, аналіз і верифікація проектів САПР, Ієрархічні рівні, аспекти і стадії розробки САПР. проблеми розробки ПМК і ПТК. Проектування програмного забезпечення (ПЗ) САПР. Математичне і програмне забезпечення багатопроцесорних систем
Опис: Архітектура САПР і управління процесом проектування. Принципи системної організації САПР Програмно-технічні і програмно-методичні комплекси САПР. Наскрізні та інтегровані САПР. Синтез структури САПР. Ієрархічні рівні, аспекти і стадії розробки САПР. Розробка, відладка, випробування, ввід в дію і експлуатація САПР. Аналіз і верифікація проектів САПР. Задачі аналізу САПР і її частини. Проектування програмного забезпечення (ПЗ) САПР. Цикл життя ПЗ. Технологія розробки програмного забезпечення. Математичне і програмне забезпечення багатопроцесорних систем. Паралельні алгоритми для багатоваріантного аналізу і оптимізації. Розробка ПМК проектних процедур.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): лабораторні робіти і контрольні роботи Підсумковий контроль (70%, екзамен): тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 30 Екзаменаційний контроль - письмова компонента - 60 - усна компонента - 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Разработка САПР. В10 кн.Под ред. А.В.Петрова. – М.:Высшая школа.-1990 • И.П. Норенков. Автоматизированное проектирование. – М.: МГТУ. – 2002. • А.А. Тимченко. Основи системного проектування та системного аналізу складних об’єктів.:В 2кн. – К.: Либідь. -2000.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).