ІТ-право

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 7.121.01.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Крикавська І.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «ІТ право» є: опанування здобувачами освіти основних питань сфери ІТ права щодо регулювання правовідносин у цифровому середовищі, системне опрацювання здобувачами освіти правового регулювання електронних документів, електронного документообігу та електронного цифрового підпису; електронної комерції; електронних грошей та криптовалюти; охорони авторських і суміжних прав у цифровому середовищі; комп’ютерної програми та компіляції даних; договірних зобов’язань у цифровому середовищі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти комптентностей: - інтегральні компетентності: 1. Здатність ефективно розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми інноваційного характеру під час професійної діяльності, пов’язаної зі всіма аспектами виробництва програмного забезпечення від початкових стадій створення специфікації до супроводу системи після здачі в експлуатацію; - загальні компетентності: 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; 2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним: Знати: – і застосовувати сучасні професійні стандарти і інші нормативно-правові документи з інженерії програмного забезпечення - джерела правового регулювання ІТ відносин в Україні; – правові засади створення та функціонування Інтернет-сайту; – здійснення авторських і суміжних прав в ІТ сфері; – особливості правового режиму комп’ютерної програми та компіляції даних як об’єктів ІТ права; – особливості здійснення електронної комерції; – порядок укладення та зміст договорів щодо розпорядження правами інтелектуальної власності в ІТ сфері. Вміти: – самостійно орієнтуватися у чинному законодавстві, яким врегульовано відносини у ІТ сфері, та у спеціальній літературі; – вірно давати належну правову і соціально-економічну оцінку юридичним конструкціям та правильно користуватися правовою термінологією сфери ІТ права; – виокремлювати та аналізувати коло відносин, які регулюються нормами ІТ права; – самостійно вирішувати колізійні питання, пов’язані із застосуванням правових норм у сфері ІТ права та розв’язувати ситуаційні завдання у межах запропонованої конкретної практичної ситуації, та складати відповідні юридичні документи, спираючись на здобуті знання, вміння та навики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методи та засоби наукових досліджень в інженерії програмного забезпечення (+КР)
Короткий зміст навчальної програми: «ІТ право» – навчальна дисципліна, що орієнтує здобувачів освіти на поглиблене вивчення актуальних питань ІТ права, набуття практичних навичок роботи з нормативно-правовими актами, що регулюють правовідносини у цифровому середовищі. Вивчення дисципліни дозволить сформувати у здобувачів освіти повне і об’єктивне уявлення про правове регулювання сфери інформаційних технологій. В межах навчальної дисципліни «ІТ право» формуються знання здобувачів освіти про правове регулювання: відносин у ІТ сфері; електронних документів, електронного документообігу та електронного цифрового підпису; електронної комерції; електронних грошей та криптовалюти; охорони авторських і суміжних прав у цифровому середовищі; комп’ютерної програми та компіляції даних; договірних зобов’язань у цифровому середовищі. Глибоке засвоєння здобувачами освіти основних положень цієї навчальної дисципліни, з використанням чинного законодавства, є необхідною умовою формування кваліфікованих фахівців у сфері ІТ.
Опис: 1. Загальні положення ІТ права. Правовідносини у цифровому середовищі 2. Електронні документи, електронний документообіг, електронний цифровий підпис 3. Електронна комерція 4. Електронні гроші та криптовалюта як продукти інформаційних технологій 5. Охорона авторських і суміжних прав у цифровому середовищі 6. Комп’ютерна програма та компіляція даних (бази даних) як об’єкти правової охоронии 7. Договірні зобов’язання у цифровому середовищі
Методи та критерії оцінювання: Лекції, семінарські заняття – евристичний метод, метод проблемного викладу, робота в парах (малих групах), мікрофон, акваріум та інші. Поточний контроль – вибіркове усне опитування, виступи на семінарах, контрольна робота, тести, задачі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Кожне практичне (семінарське) заняття оцінювання від 0 до 5 балів з урахуванням повноти і правильності виконання завдань. Таким чином: за 6 практичних (семінарських) занять студент може набрати максимум 30 балів (для денної форми навчання); за 1 практичне (семінарське) заняття студент може набрати максимум 10 балів (для заочної форми навчання). Критерії поточного оцінювання знань студентів на практичних заняттях: 5 балів виставляється за знання всього навчального матеріалу та вміння системно, послідовно та логічно його викладати, включаючи аргументовані відповіді на поставлені запитання, вміння обґрунтувати, аргументувати власні висновки та застосовувати теоретичні положення під час розв’язання задач. 4 бали виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу, включаючи аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання задач. 3 бали виставляється за поверхневі знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання задач. 2 бали виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу, помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання задач. 1 бал виставляється за незнання більшої частини навчального матеріалу, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння відтворювати основні поняття та застосувати теоретичні положення під час розв’язання задач. Неготовність до заняття також підлягає відповідній оцінці і студенту виставляється «0» балів. Отримані у такому разі «0» балів потребують відпрацювання. Письмова контрольна робота виконується усіма студентами згідно Методичних вказівок до виконання контрольних робіт та оцінюється в 30 балів; Підсумкова залікова робота проводиться у письмовій формі на 7 семінарському занятті оцінюється максимум в 40 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Харитонов Є. О., Харитонова О. І. ІТ право: сутність та поняття: монографія. Київ: Фенікс, 2017. 316 с. 2. Харитонов Є. О., Харитонова О. І. ІТ право та інформаційна безпека: монографія. Київ: Фенікс, 2017. 176 с. 3. Харитонов Є. О., Харитонова О. І. ІТ-право: теорія і практика: навч. посібник. Вид. 2-ге випр.та допов. Київ: Фенікс, 2019. 472 с. 4. Харитонов Є. О., Харитонова О. І. Актуальні проблеми цивілістики у цифрову добу: монографія. Одеса: Видавництво «Юридична література», 2018. 248 с. 5. Харитонов Є.О., Харитонова О.І., Давидова І.В., Некіт К.Г., Кулініч О.О., Радейко Р.І., Сафончик О.І., Фасій Б.В. Актуальні проблеми цивілістики у цифрову добу: онлайнові соціальні мережі: монографія. Одеса: Видавництво «Юридична література», 2018. 176 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).