Методи та засоби технічного захисту інформації (курсова робота)

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.02.E.107
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: д.т.н., професор Пархуць Любомир Теодорович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення даної дисципліни – ознайомлення зі шляхами та способами несанкціонованого перехоплення інформації та вивчення основних методів і засобів захисту інформації.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти таких компетентностей: загальних: – аналізувати приміщення щодо можливих джерел та шляхів витоку інформації; – виконувати пошук засобів несанкціонованого перехоплення інформації; фахових: – користуватися технічними засобами, що використовуються для несанкціонованого перехоплення інформації; – виконувати захист приміщень від несанкціонованого перехоплення інформації.
Результати навчання: – знати основі джерела та шляхи витоку інформації; – способи несанкціонованого перехоплення інформації; – основні технічні засоби, що використовуються для несанкціонованого перехоплення інформації; – методи та засоби захисту інформації; – основні технічні засоби, що використовуються для захисту інформації від несанкціонованого перехоплення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Основи інформаційної безпеки - Системи технічного захисту інформації - Технічні засоби охорони об’єктів
Короткий зміст навчальної програми: В ході вивчення дисципліни на основі відкритих публікацій у вітчизняній і зарубіжній літературі даються класифікація та опис методів і засобів захисту інформації від витоку через технічні канали при її обробці технічними засобами, а також методів і засобів захисту акустичної (мовної) інформації. Особлива увага приділена аналізу технічних характеристик і способів застосування засобів пошуку електронних пристроїв перехоплення. Розглянуто питання ліцензування діяльності в області захисту інформації, сертифікації засобів захисту інформації, а також атестування об’єктів інформатики й організації захисту інформації на об’єктах ТЗПІ.
Опис: В ході вивчення дисципліни на основі відкритих публікацій у вітчизняній і зарубіжній літературі даються класифікація та опис методів і засобів захисту інформації від витоку через технічні канали при її обробці технічними засобами, а також методів і засобів захисту акустичної (мовної) інформації. Особлива увага приділена аналізу технічних характеристик і способів застосування засобів пошуку електронних пристроїв перехоплення. Розглянуто питання ліцензування діяльності в області захисту інформації, сертифікації засобів захисту інформації, а також атестування об’єктів інформатики й організації захисту інформації на об’єктах ТЗПІ.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. В.А.Хорошко, А.А.Чекатов. Методы и средства защиты информации. Киев, "ЮНИОР", 2003. –504с. 2. Г.А.Максименко, В.А.Хорошко. Методы выявления, обработки и идентификции сигналов радиозакладных устройств. Киев, ООО „ПолиграфКонсалтинг", 2004. –317с. 3. В.В.Домарьов. Безопасность информационных технологий. Методология создания системы защиты. "DiaSoft". – Київ. 2002. –688с. 4. Ю.Ф.Каторин, Е.В.Куренков, А.В.Лысов, А.Н.Остапенко. Антишпионские штучки. Энциклопедия промышленного шпионажа. "Полигон", Санкт-петербург. 1999. –512с. Сучков Д.И. Пректирование печатнх плат в САПР PCAD 4.5. Обнинск, "Микрос", 1992. 5. В.В.Домарьов. Защита информации и безопасность компьютерных систем. "DiaSoft". Київ. 2002. –480с. 6. Ленков С.В., Перегудов Д.А., Хорошко В.А. Методы и средства защити информации. Т1 – Несанкционированное получение информации. Киев, "Арий", 2008, – 464с. 7. Ленков С.В., Перегудов Д.А., Хорошко В.А. Методы и средства защити информации. Т2 – Информационная безопасность. Киев, "Арий", 2008, – 344с. 8. Пархуць Л.Т., Костяк М.Ю. Методи і засоби захисту інформації. Конспект лекцій. Частина 1. "Захист інформації від витоку по технічних каналах". НУ"ЛП", Львів, 2021. – 84 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).