Виконання магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Роботомеханічні системи та комплекси
Код дисципліни: 7.131.01.O.016
Кількість кредитів: 18.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Кузьо І.В., Боровець В.М., Шоловій Ю.П., Ланець О.С., Гурський В.М., Корендій В.М., Дмитерко П.Р., Гурей В.І., Качур О.Ю., Зелінський І.Д., Гаврильченко О.В., Магерус Н. І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета даного модуля продемострувати студентами навички і вміння, які отримані в результаті навчання.
Завдання: Дослідити механізм чи пристрій пакувального обладнання, провести його розрахунок та удосконалення за певними критеріями.
Результати навчання: У результаті виконання магістерської кваліфікаційної роботи студент повинен знати: - конструктивно-функціональні особливості різноманітного транспортного та технологічного обладнання; - процедури структурного, кінематичного та силового аналізу виконавчих механізмів технологічного обладнання; - особливості розрахунку окремих деталей машин на міцність, витривалість, жорсткість, стійкість проти спрацювання тощо; - основи технологій обробки і виготовлення деталей машин; - способи та технології монтажу, експлуатації, обслуговування, та ремонту різноманітного транспортно-технологічного обладнання; - способи та методи моделювання технічних систем, постановки експериментів, аналітичного і чисельного опрацювання результатів наукових досліджень. У результаті виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи студент повинен уміти: - аналізувати конструктивно-функціональні особливості різноманітного транспортного та технологічного обладнання; - розробляти принципові, структурні, кінематичні та електричні схеми обладнання; - розробляти циклограми роботи обладнання для узгодження роботи усіх вузлів та механізмів; - проводити розрахунки деталей машин та елементів механізмів; - виконувати кінематичний, динамічний і силовий аналіз виконавчих механізмів технологічних машин; - розробляти технологічні процеси виготовлення деталей та складальних одиниць; - проводити техніко-економічне обгрунтування доцільності впровадження нових розробок у виробництво та модернізації існуючого обладнання; - аналізувати технологічне обладнання з погляду охорони праці та техніки безпеки; - моделювати і досліджувати різноманітні технічні системи, проводити експерименти, виконувати аналітичне і чисельне опрацювання результатів наукових досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: - Теоретична механіка; - Теорія машин і механізмів; - Опір матеріалів; - Деталі машин; - Електротехніка; - Електроніка та мікропроцесорна техніка; - Технологія конструкційних матеріалів; - Матеріалознавство; - Нарисна геометрія, інженерна та комп'ютерна графіка; - Основи автоматизованого проектування; - Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання; - Технологічні основи машинобудування; - Гідропневмоавтоматика; - Машини та устаткування галузі; - Експлуатація та обслуговування машин; - Основи економіки; - Основи охорони праці; - Системи 3-D моделювання; - Комп'ютерне моделювання та автоматизація інженерних розрахунків; - Системи математичного та імітаційного моделювання; - Автоматизоване проектування технологічного обладнання; - Моделювання процесів і систем.
Короткий зміст навчальної програми: Магістерська кваліфікаційна робота є роботою дослідницького характеру, виконаною студентом під керівництвом викладача кафедри за обраною темою, затвердженою у встановленому порядку. Метою виконання роботи є перевірка ступеня фахової підготовки на даному етапі навчання, його вміння і навиків самостійного вирішення проектно-конструкторських та інженерно-дослідницьких задач прикладного плану на основі певного технічного завдання. Структура і зміст магістерської кваліфікаційної роботи: 1. Вступ, в якому розкривається сутність і стан наукової проблеми (задачі) та її актуальність, описується мета і задачі досліджень, наукова новизна і практичне значення отриманих результатів. 2. Основна частина, в якій подається огляд інформаційних джерел за тематикою роботи і вибір напрямків досліджень; виклад загальної методики і основних методів досліджень; проведені теоретичні і (або) експериментальні дослідження; аналіз і узагальнення результатів досліджень. 3. Висновки, в яких представляють найбільш важливі наукові та практичні результати, одержані в магістерській кваліфікаційній роботі, які повинні містити формулювання розв'язаної проблеми (задачі), її значення для науки і практики.
Опис: Магістерська кваліфікаційна робота є роботою дослідницького характеру, виконаною студентом під керівництвом викладача кафедри за обраною темою, затвердженою у встановленому порядку. Метою виконання роботи є перевірка ступеня фахової підготовки на даному етапі навчання, його вміння і навиків самостійного вирішення проектно-конструкторських та інженерно-дослідницьких задач прикладного плану на основі певного технічного завдання. Структура і зміст магістерської кваліфікаційної роботи: 1. Вступ, в якому розкривається сутність і стан наукової проблеми (задачі) та її актуальність, описується мета і задачі досліджень, наукова новизна і практичне значення отриманих результатів. 2. Основна частина, в якій подається огляд інформаційних джерел за тематикою роботи і вибір напрямків досліджень; виклад загальної методики і основних методів досліджень; проведені теоретичні і (або) експериментальні дослідження; аналіз і узагальнення результатів досліджень. 3. Висновки, в яких представляють найбільш важливі наукові та практичні результати, одержані в магістерській кваліфікаційній роботі, які повинні містити формулювання розв'язаної проблеми (задачі), її значення для науки і практики.
Методи та критерії оцінювання: При оцінюванні кваліфікаційної роботи за результатами публічного захисту береться до уваги рівень теоретичної, наукової та практичної підготовки Здобувача вищої освіти, а також оцінки керівника та рецензента. Оцінювання захисту кваліфікаційної роботи Здобувача вищої освіти відбувається за національною шкалою із переведенням у 100-бальну шкалу (за середнім інтервальним значенням шкали оцінювання в університеті) наступним чином: "відмінно" - 94 бали; "добре" - 80 балів; "задовільно" - 60 балів; "незадовільно" - <50 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: При оцінюванні кваліфікаційної роботи за результатами публічного захисту береться до уваги рівень теоретичної, наукової та практичної підготовки Здобувача вищої освіти, а також оцінки керівника та рецензента. Оцінювання захисту кваліфікаційної роботи Здобувача вищої освіти відбувається за національною шкалою із переведенням у 100-бальну шкалу (за середнім інтервальним значенням шкали оцінювання в університеті) наступним чином: "відмінно" - 94 бали; "добре" - 80 балів; "задовільно" - 60 балів; "незадовільно" - <50 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Анурьев В.И. Справочник конструктора-машиностроителя: в 3-х т. - М.: Машиностроение, 1980. - 467 с. 2. Павлище В.Т. Основи конструювання та розрахунок деталей машин / В.Т. Павлище. – Львів: Афіша, 2003. – 560 с. 3. Бурляй Ю.В., Сухой Л.А. Оборудование для укладки и упаковки штучных изделий в тару. - М.: Машиностроение. 1975. - 280 с. 4. Волчков И.И, Автоматы для фасовки и упаковки молока и молочных продуктов. — М.: Пищ. пром-сть, 1977. - 125 с. 5. Гавва О.М., Беспалько А.П., Волчко АЛ., Кохан O.Г. Пакувальне обладнання: Підручник. - К.: 1АЦ "Упаковка", 2010. - 744 с. 6. Гавва О.М., Беспалько А.П., Волчко АЛ. Пакувальне обладнання. Обладнання для групового пакування. -К.: ІАЦ "Упаковка", 2007. - 136 с. 7. Гавва О.М., Беспалько А.П., Волчко А.І. Пакувальне обладнання. Обладнання для пакування продукції у споживчу тару. - К.: ІАЦ "Упаковка", 2008. - 436 с 8. Гавва О.М., Беспалько А.П., Волчко А.І. Пакувальне обладнання. Обладнання для обробки транспортних пакетів. - К.: ІАЦ "Упаковка", 2006. -96 с. 9. Исполнительные механизмы машин - автоматов для упаковки изделий: Справ. / В.А. Благодарский, М.С. Зиновьева. Н.С. Хатенцева. - М.: Машиностроение, 1980. - 320 с. 10. Кононюк А.Е., Басанько В.А. Довідник конструктора обладнання харчових виробництв. - К.: Техніка, 1981. - 320 с 11. Красов Б.В. Монтаж и ремонт оборудования предприятий молочной промышленности. - М.: Пищ. пром-сть, 1973. - 305 с. 12. Марчевський В.М. Конструкторська документація курсових і дипломних проектів: Навчальний посібник. - К.: Норіта-плюс, 2006. - 280 с. 13. Машины для фасования пищевых жидкостей в бутылки / Ц.Р. Зайчик, В.А. Трунов, В.К. Яшин. - М.: Агропромиздат, 1989. - 239 с 14. Никитин B.C., Бурашников Ю.М. Охрана труда на предприятиях пищевой промышленности. - М.: Агропромиздат, 1991. — 350 с. 15. Орлов П.И. Основы конструирования: Справ. - метод, пособ.: В 2-х кн. - М: Машиностроение, 1988. 16. Основы расчета и конструирование заверточных и укладочных автоматов / Б.Е. Бройдо, Ю.В. Бурляй, Ф.Г. Рафаильский и др. - М.: Машиностроение, 1969. - 208 с. 17. Пакетоформирующие машины / А.П. Кривопляс, А,А, Кукибный, А.П. Беспалько и др. - М.: Машиностроение, 1982. - 239 с. 20. Погрузочно-разгрузочное и транспортное оборудование в перерабатывающей промышленности: Справ./А.И. Соколенко, Й.И. Сторижко, В.П. Яресько и др. - К.: Урожай, 1990-150 с. 21. Погрузочно - разгрузочные и транспортные операции на линях разлива пищевых продуктов / А.И. Соколенко, М,И. Юно, А.И. Ковалев и др. -М.: Агропромиздат, 1986. - 175 с. 22. Ридэль А.Э., Ридэль Э.И. Пакетоформирующие и пакеторазборные машины-автоматы. - М.: Машиностроение, 1969. - 109 с. 23. Современное оборудование для упаковки пищевых продуктов / Ю.В. Бурляй, Л.А. Сухой, В.Ю. Жидонис и др. - М.: Пищ. пром.- сть, 1978. -240 с. 24. Соколенко АЛ. Моделювання процесів пакування / АЛ. Соколенко, В.Л. Яровий. Підручник. - Вінниця: Нова книга. - 2004. - 272 с. 25. Соколенко А.И. Справочник специалиста пищевых производств / А.И. Соколенко, А.И.Украинец, В.Л.Яровой и др. Справочник. - К.: АртЭк. -2001. - 304 с. 26. Соколов В.И. Основы расчёта и конструирование машин и аппаратов пищевых производств. - М.: Машиностроение. - 1983. - 447 с. 27. Термінологічний словник пакувальника / Сторіжко ИЛ., Гавва О.М., Беспалько А.П., Волчко АЛ. Київ: ІАЦ "Упаковка", 1999. - 80 с. 28. Харламов СВ., Шувалов В.М. Автоматическая расфасовка пластичных пищевых продуктов. - М.: Пищ. пром-сть, ] 969. - 115 с. 29. Харламов СВ. Конструирование технологических машин пищевых производств: Учебн. пособие для вузов. - Л.: Машиностроение. 1970. - 224 с. 30. Чернов М.Е. Упаковка сыпучих продуктов: Учебное пособие. -М.: ДеЛи, 2000. -163 с. 31. Підйомно-транспортні машини: Розрахунки підіймальних і транспортувальних машин: Підручник / В.С. Бондарєв, О.І. Дубинець, М.П. Колісник та ін. – К.: Вища шк., 2009. – 734 с. 32. Кузьо І. В. Теоретична механіка: підруч. для студ. вищ. техн. навч. закл. / За заг. ред. І. В. Кузьо. – Харків : Фоліо, 2017. – 780 с. 33. Кіницький Я. Т. Теорія механізмів і машин: Підручник. – К.: Наукова думка, 2002. - 660 с. 34. Писаренко Г.С. Опір матеріалів / Г.С. Писаренко, О.Л. Квітка, Е.С. Уманський. – К.: Вища школа, 2004. – 655 с. 35. Малащенко В.О. Деталі машин. Збірник завдань та прикладів розрахунків / В.О. Малащенко, В.Т. Павлище. – Львів: Видавництво «Новий Світ – 2000», 2009. – 136 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).