Планування досліджень, аналіз результатів та міжособистісне спілкування

Спеціальність: Матеріали та технології адитивного виробництва
Код дисципліни: 7.132.03.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Матеріалознавство та інженерія матеріалів
Лектор: Т.М. Ковбасюк, асистент, к.т.н.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: -
Завдання: -
Результати навчання: 1. Знання методик оцінювання потенційних небезпек, які супроводжують технологічні процеси виготовлення та складання виробів, експлуатацію технологічного устаткування та оснащення у структурних підрозділах ливарних підприємств або організацій, принципів обґрунтованого вибору та застосування заходів запобігання небезпек та забезпечення професійної та цивільної безпеки.; 2. Знання сиплекс–решітчастого та квазірандомізаційного планування промислових експериментів; 3. Знання процедури ранжування факторів та параметрів оптимізації. 4. Вміння планувати експерименти для вирішення екстремальних задач; 5. Вміння вибрати оптимальну стратегію проведення експерименту; 6. Вміння обробляти та інтерпретувати результати експерименту; 7. Вміння застосовувати сучасні методи металургійного виробництва у створенні нових технологій та матеріалів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Основи автоматизованого проектування Теоретичні основи ливарного виробництва Технологія ливарної форми Супутні дисципліни: Комп’ютерні технології в ливарному виробництві Дефекти литва
Короткий зміст навчальної програми: Вивчаючи дисципліну «Організація експерименту під час моделювання та оптимізації технічних систем в металургії» студент пізнає основні принципи техніки математичного планування й оптимізації проведення експериментальних робіт під час розроблення сучасних способів металургійного виробництва й обробки конструкційних і функціональних матеріалів, набуває знання для наступної професійної діяльності. Вона формує у студента вміння та творчі навички у виборі оптимальних методів створення матеріалів різного типу: конструкційних, інструментальних, функціональних, що використовуються в металургії. Набуває необхідних практичних навиків, які дозволяють раціонально організувати експеримент в сучасних умовах металургійного виробництва, та вибирати технологію виготовлення виробу з врахуванням реальних умов експлуатації, забезпечення умов cталого розвитку, мінімальної собівартості виробів та оптимального поєднання експлуатаційних властивостей.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне та письмове опитування, виконання та захист лабораторних робіт (40%). Екзаменаційний контроль: письмово-усна форма (60%).
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Адлер Ю.П., Маркова Е.В., Грановский Ю.В. Планирование эксперимента при поиске оптимальных условий. — М.: Наука, 1976. — 131 с. 2. Хикс Ч. Основные принципы планирования эксперимента. /Пер. с англ. — М.: Мир, 1967. — 172 с. 3. Зедгинидзе И.Г. Планирование эксперимента для исследования многокомпонентных систем. — М.: Наука, 1976. — с. 4. Шведков Е.Л. Экспериментальная математическая статистика в экспериментальных задачах материаловедения. — К.: Наукова думка, 1975. — 120 с. 5. Організація експерименту: Навч. Посібник. — К.: ІЗМН, 1996. — 136 с. 6. Белай Г.Е., Домбровський В.В., Соценко О.В. Организация металлургического эксперимента. —М.: Металургія, 1992. — 186 с. 7. Львовский Е.Н. Статистические методы построения эмпирических формул: Учеб. пособие для втузов. — 2–е изд., перераб. и доп. — М.: Высш. шк., 1988. — 239 с. 8. Поршнев С.В., Беленкова И.В. Численные методы на базе Mathcad. СПб.: БХВ–Петербург, 2005.— 464 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).