Принципи вибору сплавів та міцність матеріалів, що використовуються під час 3D-друку

Спеціальність: Матеріали та технології адитивного виробництва
Код дисципліни: 7.132.03.E.015
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Матеріалознавство та інженерія матеріалів
Лектор: Тепла Тетяна Леонідівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомити студентів спеціальності 132 «Матеріалознавство» із агальними уявлення про характеристики матеріалу, а також методологією та концепцією систематичного та об'єктивного вибору матеріалів.
Завдання: Унаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: -вільно спілкуватися державною та англійською мовами усно і письмово для обговорення професійних проблем і результатів діяльності у сфері матеріалознавства та ширшого кола інженерних питань, презентації результатів досліджень та інноваційних ідей; -приймати ефективні рішення в нових ситуаціях або непередбачених умовах з урахуванням їх можливих наслідків, оцінювати і порівнювати альтернативи, оцінювати технічні, економічні, екологічні та правові ризики; - розробляти та реалізовувати ідеї у сфері матеріалознавства та з дотичних до матеріалознавства міждисциплінарних напрямів, визначати цілі та потрібні ресурси, планувати роботи, організовувати роботу колективу виконавців, здійснювати захист інтелектуальної власності; -уміти застосовувати методи захисту об’єктів інтелектуальної власності, створених в ході професійної (науково-технічної) діяльності; -застосовувати навички презентації наукового матеріалу та аргументів для добре інформованої аудиторії; здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні концепції менеджменту та ділового адміністрування; -збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати їх. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: загальних: -здатність розробляти та управляти проєктами; -здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; -здатність працювати в міжнародному контексті. фахових: - здатність оцінювати техніко-економічну ефективність досліджень, технологічних процесів та інноваційних розробок з урахуванням невизначеності умов і вимог; - здатність розробляти та реалізовувати проєкти в сфері матеріалознавства, а також дотичні до нього міждисциплінарні проєкти; - здатність реалізовувати адитивні технології на основі нових економічних підходів, завданням яких є мінімізація негативного людського впливу на довкілля.
Результати навчання: РН 3 - Вільно спілкуватися державною та англійською мовами усно і письмово для обговорення професійних проблем і результатів діяльності у сфері матеріалознавства та ширшого кола інженерних питань, презентації результатів досліджень та інноваційних ідей. РН 5 - Приймати ефективні рішення в нових ситуаціях або непередбачених умовах з урахуванням їх можливих наслідків, оцінювати і порівнювати альтернативи, оцінювати технічні, економічні, екологічні та правові ризики. РН 7 - Розробляти та реалізовувати ідеї у сфері матеріалознавства та з дотичних до матеріалознавства міждисциплінарних напрямів, визначати цілі та потрібні ресурси, планувати роботи, організовувати роботу колективу виконавців, здійснювати захист інтелектуальної власності. і впровадження. РН 8 - Уміти застосовувати методи захисту об’єктів інтелектуальної власності, створених в ході професійної (науково-технічної) діяльності. РН 16 - Здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні концепції менеджменту та ділового адміністрування РН 18 - Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати їх
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Моделювання і деградація виробів, оптимізація їх властивостей
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна дає змогу ознайомитися із загальним уявленням про ефективність експлуатації матеріалу за заданих умов, з методологією та робочою концепцією систематичного та об’єктивного вибору матеріалів; здобути необхідні практичні навички раціонального вибору матеріалу задля оптимального поєднання експлуатаційних властивостей виробу; ознайомитися із підходом до вибору матеріалу для конкретних виробів, враховуючи їх властивості, умови експлуатації та оптимальну технологію виготовлення.
Опис: Лекційні заняття 1. Вступ. Властивості металів, кераміки та полімерів 2. Основи вибору матеріалів. Введення у бази даних властивостей матеріалів 3. Раціоналізація та критична оцінка властивостей матеріалів 4. Графіки властивостей матеріалів. Показники матеріалів 5. Вибір матеріалу та форми 6. Процеси та їх вибір для виготовлення виробів 7. Вибір екологічних матеріалів. Проведення екоаудиту 8. Техніка моделювання. Інструменти та апаратура.
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування та допуск до виконання лабораторних робіт. 2. Захист лабораторних робіт, в тому числі виконаних за індивідуальними завданнями. 3. Екзаменаційний контроль з письмовою та усною компонентами.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підготовка, виконання та захист звітів з лабораторних робіт: 2 бали за групову роботу; 3-4 бали за роботу, виконану за індивідуальним завданням. Поточний контроль - 40 балів Екземенаційний контроль - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Michael Ashby, Hugh Shercliff, David Cebon. Materials. Engineering, Science, Processing and Design. Elsevier; 2007. - 514 р. 2. Michael Ashby. Materials Selection in Mechanical Design. Elsevier; 2011. - 646 p. Додаткова література 1. David R.H. Jones, Michael F. Ashby. Engineering materials 1. An Introduction to Properties, Applications and Design. Elsevier. - 2019. – 564 p. 2. Michael F. Ashby. Materials and Sustainable Development. Elsevier. - 2016. – 312 p. 3. Michael F. Ashby.Materials and Environment. Eco-informed material choice. Elsevier. - 2013. – 616 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).