Комп'ютерне проєктування технологічного обладнання (курсовий проєкт)

Спеціальність: Комп'ютерний інжиніринг в машинобудуванні
Код дисципліни: 7.133.06.E.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: доцент Топільницький Володимир Григорович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування навиків комп’ютерного проектування технологічного обладнання галузевого машинобудування та його складових частин засобами сучасних CAD систем. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент набуває здатності продемонструвати результати навчання: знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання; здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні; аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК8. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК): СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності. СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку. СКЗ. Здатність створювати нові техніку і технології в галузі механічної інженерії. Фахові компетентності спеціалізації (ФКС): 1.2. Здатність використовувати та впроваджувати нові методи і системи автоматизованого проектування машин. 1.5. Здатність проводити комп’ютерне моделювання та симуляцію роботи технологічного обладнання та машин. 1.7. Здатність розраховувати та конструювати, як окремі вузли і механізми технологічного обладнання, так і технологічні машини в цілому. 1.10. Здатність ефективно використовувати системи автоматизованого проектування та розрахунків в галузі.
Результати навчання: РНЗ. Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання. РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні. РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Автоматизовані технологічні комплекси Комп'ютерний інжиніринг технологічних машин та обладнання
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти набуває теоретичних та практичних знань з проектування технологічного обладнання галузевого машинобудування та його складових частин засобами сучасних CAD систем та комп’ютерної техніки. В межах курсу він проектує в середовищі CAD систем окремі деталі, вузли та одиниці технологічного обладнання, яке застосовується в галузевому машинобудуванні. Лабораторною частиною курсу передбачено проектування засобами САПР тривимірних та двовимірних моделей складових елементів технологічного обладнання з отриманням їх складань в готові одиниці обладнання.
Опис: Принципи комп’ютерного проектування технологічного обладнання засобами CAD систем. Способи отримання тривимірних та двовимірних моделей його частин. Проектування корпусних твердотільних деталей технологічного обладнання. Комп’ютерне проектування корпусних деталей та елементів технологічного обладнання з листового матеріалу. Створення їх тривимірних моделей. Автоматичне формування розгорток з оформленням їх двовимірних моделей. Перетворення твердотільної тривимірної моделі деталі в листове тіло. Формування «Nest» розгорток. Створення параметричних тривимірних моделей технологічного обладнання. Параметризація готової моделі. Комп’ютерне проектування несучих рам технологічного обладнання. Генератор рам CAD системи. Способи вибору профілів рам, їх встановлення в проект, формування з’єднань, редагування готової тривимірної моделі. Автоматизований розрахунок на міцність елементів технологічного обладнання засобами CAD системи. Низхідне та висхідне проектування, формування складань та візуалізація тривимірних моделей технологічного обладнання. Комп’ютерне проектування приводів технологічного обладнання. Автоматизований розрахунок механічних передач з автоматичним генеруванням їх тривимірних моделей. Візуалізація руху механічних передач та робочих елементів технологічного обладнання. Генератор компонентів технологічного обладнання CAD системи. Автоматизоване проектування елементів вузлів обладнання. Використання параметричних бібліотек при проектуванні стандартизованих елементів технологічного обладнання CAD систем. Комп’ютерне проектування трубопровідних систем технологічного обладнання.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень (40 балів) Екзаменаційний контроль письмова компонента 40 балів усна компонента 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Топільницький В.Г. «Автоматизованого проектування». Навчально- методичний комплекс. Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка». Е41-172-190/2021 від 13.05.2021 р. Сертифікат № 04002. Адреса: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10684. 2. Топільницький В. Г. Основи автоматизованого проектування в AUTODESK INVENTOR PROFESSIONAL. Частина 1: навчальний посібник / В. Г. Топільницький, Д. П. Ребот. – Львів: «Сполом», 2022. – 188 c. 3. Дмитрів В. Системи автоматизованого проектування. AUTODESK INVENTOR: навчальний посібник / В. Дмитрів, І. Дмитрів, Р. Городняк, М. Карп, Е. Клімов. – Львів: «Сполом», 2022. – 284 c. 4. Топільницький В.Г. «Основи автоматизованого проектування». Навчально- методичний комплекс. Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка». Е41-172-13/2014 від 09.12.2014 р. сертифікат № 00989 http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=3465. Рекомендована література 1. Топільницький В. Г. Основи автоматизованого проектування в AUTODESK INVENTOR PROFESSIONAL. Частина 1: навчальний посібник / В. Г. Топільницький, Д. П. Ребот. – Львів: «Сполом», 2022. – 188 c. 2. Дмитрів В. Системи автоматизованого проектування. AUTODESK INVENTOR: навчальний посібник / В. Дмитрів, І. Дмитрів, Р. Городняк, М. Карп, Е. Клімов. – Львів: «Сполом», 2022. – 284 c. 3. Topilnytskyy V. Basic principles of the finite element method in mechanical engineering field: навчальний посібник / V. Topilnytskyy, S. Liaskovska, D. Rebot, О. Velyka, M. Boiko. – Drohobych: POSVIT, 2021. – 154 c. 4. Топільницький В. Г. Теоретичні та прикладні основи методу скінченних елементів у машинобудуванні: навчальний посібник / В. Г. Топільницький, С. Є. Лясковська, О. Т. Велика, М. В. Бойко. – Дрогобич: Посвіт, 2020. – 156 c. 5. Korendiy V. Systems of 3D modelling: навчальний посібник / V. Korendiy, R. Zinko, D. Muzychka, V. Topilnytskyy. – Kamyanske: DSTU, 2019. – 151 c. 6. Р.В. Зінько, В.Г. Топільницький «Системи 3Д моделювання». Львів: Галицька Видавнича спілка, 2017.- 150с. 7. Топільницький В.Г., Бойко М.В., Велика О.Т., Лампіка Р.В., Основи автоматизова¬ного проектування. Конспект лекцій. –Львів, НУ „Львівська політех¬ніка”, ка¬фе¬дра електронного машино¬бу¬дування, 2005. – 208 с. Інформаційні ресурси 1. Топільницький В.Г. «Автоматизованого проектування». Навчально- методичний комплекс. Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка». Е41-172-190/2021 від 13.05.2021 р. Сертифікат № 04002. Адреса: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10684. 2. Топільницький В.Г. «Основи автоматизованого проектування». Навчально- методичний комплекс. Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка». Е41-172-13/2014 від 09.12.2014 р. сертифікат № 00989 http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=3465
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).