Управління підприємствами автомобільного транспорту

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 7.274.01.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: д.т.н., проф. Кіндрацький Богдан Ілліч
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття студентами знань і вмінь розв’язувати складні науково-прикладні задачі та вирішувати практичні проблеми підприємств/установ галузі автомобільного транспорту, або у навчальних процесах ЗВО і наукових програмах НДІ, що передбачає застосування теорій та методів управління підприємствами автомобільного транспорту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: ЗК-3. Здатність бути критичним і самокритичним, виявляти ініціативу та підприємливість. ЗК-5. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. фахових: ФК-1. Знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів у галузі автомобільного транспорту. ФК-5. Володіння методами стратегічного та оперативного планування роботи автомобільного транспорту.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати типи транспортних підприємств та їх роль в єдиній транспортній системі України; 2. Знати складові і види систем управління підприємствами автомобільного транспорту, функції та методи управління; 3. Вміти застосувати методи аналізу діяльності підприємств автомобільного транспорту, реалізувати методику SWOT-аналізу його зовнішнього і внутрішнього середовища; 4. Мати уяву про методи і процедури прогнозування і планування, структуру та характеристику розділів бізнес-плану; 5. Вміти застосовувати процедури організування управління підприємствами автомобільного транспорту, виявляти недоліки існуючої на підприємстві структури управління та за потреби її коригувати; 6. Вміти реалізувати відповідні види контролю та дії регулювання (стабілізуючі, розпорядницькі, дисциплінарні); 7. Знати сучасні мотиваційні механізми заохочення персоналу до ефективної праці; 8. Вміти виявляти конфліктні ситуації та управляти ними.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Підприємства автомобільного транспорту Організація та безпека руху автотранспортних засобів Управління якістю та сертифікація автомобілів
Короткий зміст навчальної програми: Систематизовано знання в предметній сфері управління підприємствами автомобільного транспорту; наведено складові і види систем управління; детально розглянуто методи і процедури реалізації загальних функцій управління (аналізу, прогнозування, планування, організування, мотивування, контролю, регулювання) з врахуванням специфіки діяльності підприємств автомобільного транспорту; охарактеризовано роль керівника в управлінні транспортних підприємств. Теоретичні знання і практичні навички спрямовані на підготовку магістрів, які одночасно є професіоналами в предметній галузі і нестандартно мислячими, творчими особистостями.
Опис: Підприємства автомобільного транспорту як об’єкт управління. Система управління підприємствами автомобільного транспорту: сутність, складові, види та їх реалізація. Аналіз діяльності підприємств автомобільного транспорту. Прогнозування і планування діяльності підприємств автомобільного транспорту. Процеси і процедури організації управління підприємствами автомобільного транспорту. Контроль і регулювання діяльності підприємств автомобільного транспорту. Мотивація та стимулювання персоналу. Роль керівника в управлінні транспортним підприємством.
Методи та критерії оцінювання: Контрольні заходи, які проводяться в університеті, визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів щодо вищої освіти й забезпечують своєчасне коригування навчального процесу. Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Управління підприємствами автомобільного транспорту» використовуються такі види контролю: вхідний, поточний і підсумковий. Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять (лекції і практичні заняття) з метою перевірки рівня підготовки студентів за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю — забезпечення зворотного зв’язку між викладачами та студентами, управління навчальною мотивацією студентів. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем — для коригування методів і засобів навчання, так і студентами — для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, тестування, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі. Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю, який проводиться відповідно до навчального плану у вигляді семестрового екзамену в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчального матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни. Форма проведення семестрового контролю — комп’ютерне тестування та усна компонента. Зміст і структура екзаменаційних білетів (контрольних завдань), критерії оцінювання визначаються рішенням кафедри автомобільного транспорту та зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни й доводяться до відома студентів на першому занятті.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль (30%): усне опитування, захист розрахунково-графічної роботи, виконання практичних завдань; екзаменаційний контроль (70%): 60% – тестова компонента та 10% – усна компонента
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Зінь Е.А. Управління автомобільним транспортом: навч. посіб. / Е.А. Зінь. - Рівне: НУВГП, 2011. - 326 с. 2. Дмитрієв І.А. Транспортне підприємсництво: навч. посіб. / І.А. Дмитрієв, Я.С. Левченко – Х.: ФОП Бровін О.В., 2018. - 308 с. 3. Білорус Т.В. Практикум з менеджменту: навчальний посібник. – К.: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2020. – 185 с. 4. Менеджмент організацій: навч. посіб. / Укладачі: Л.Є. Довгань, І.П Малик, Г.А.Мохонько, М.В. Шкробот. – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. – 271 с. 5. Назарчук Т.В. Менеджмент організацій: навч. посіб. / Т.В.Назарчук, О.М. Косіюк. – К.: Центр учбової літератури, 2016. – 560 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).