Підвищення безпеки дорожніх умов

Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Рогальський Р.Б.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є набуття студентами знань про вплив дорожніх умов на безпеку руху транспортних засобів та пішоходів. Завдання, які розв’язують студенти в процесі вивчення дисципліни, дозволяють сформувати в них уявлення про роботу дороги і умови її безпечного функціонування. Вивчення дисципліни спрямовано на забезпечення зручних і безпечних умов руху транспортних засобів на стадії проектування дороги, коли резервуються необхідні площі та передбачається стадійний розвиток дороги.
Завдання: 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК3); 2. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт (ЗК6); 4. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій; (ФК1); 5. Здатність до управління вантажними перевезеннями за видами транспорту; (ФК5); 6. Здатність до управління пасажирськими перевезеннями за видами транспорту; (ФК6); 7. Здатність до управління надійністю та ефективністю транспортних систем і технологій (ФК8); 8. Здатність проведення експертизи транспортних пригод за видами транспорту (ФК9) 9. Здатність в умовах відділу безпеки руху підприємства визначити напрямки діяльності з підвищення безпеки руху (ФКС 1.2); 10. Уміння виконувати оформлення необхідних документів при експертному аналізі дорожньо-транспортних подій та комплекс операцій з претензійно-позовної роботи (ФКС 1.3); 11. Здатність підвищувати рівень безпеки дорожнього руху на підставі існуючих вимог міжнародного та національного законодавства (ФКС 2.3).
Результати навчання: РН5 Забезпечувати безпеку людей і навколишнього середовища під час професійної діяльності та реалізації проектів у сфері транспортних систем і технологій; РН6 Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання; РН12 Керувати складними технологічними та виробничими процесами транспортних систем та технологій, у тому числі непередбачуваними і такими, що потребують нових стратегічних підходів; РН16 Оцінювати існуючі та розробити прогресивні методи дослідження транспортних процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Організація дорожнього руху • Технічні засоби організації дорожнього руху • Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху • Експлуатаційні властивості шляхів сполучення
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо підвищення безпеки дорожнього руху, ґрунтуючись на результатах проведення різноманітних досліджень показників руху та прогнозування розвитку транспортних систем. Тут детально розглядаються доцільність та оптимальність застосування різних засобів і методів регулювання руху його учасників, зокрема, застосування автоматизованих систем керуванням рухом. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення середовища руху.
Опис: Взаємний зв'язок елементів дороги та безпека руху. Характеристика елементів трасування доріг. Безпека руху на кривих в плані та профілі. Екологічні аспекти безпеки руху. Методи оцінки небезпечних ділянок доріг. Оцінка конструктивних параметрів дороги методами коефіцієнтів безпеки і шуму прискорень. Метод конфліктних ситуацій. Організація заходів з підвищення безпеки дорожніх умов. Покращання показників безпеки руху пішоходів. Управління швидкостями руху автомобілів. Регулювання використання водіями ширини проїзної частини. Оперативне інформування учасників дорожнього руху про дорожні умови. Заходи забезпечення безпеки руху.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота; • підсумковий контроль (70%, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (30%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення розрахунків (35 балів); Екзаменаційний контроль (65 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Собакарь А.О., Холмянський Я.Д., Тараненко С.М. Основи безпеки дорожнього руху: Навч. посіб. / За ред. В.М. Бесчастного. – К.: Знання, 2007. – 312с., 20с. іл. 2. Шестокас В.В., Самойлов Д.С. Конфликтные ситуации и безопасность движения в городах. – М.: Транспорт, 1987. – 207 с.: ил., табл. – библиогр: с. 202-206. 3. Дорожньо-транспорті пригоди. Критерій оцінювання дій водія / Авт.-уклад. С.О. Шевцов, К.В. Дубонос. – Х.: Факт, 2003. – 176 с.: іл. 4. Бабков М.В. Дорожные условия и безопасность движения: Учебник для ВУЗов.-М.: Транспорт, 1993.-290 с. 5. Безопасность движения на автомобильном транспорте. Пенежко Г.И. Учебник для автотранспортных техникумов. М.: «Транспорт», 1976, 216с. 6. Галаса П.В., Кисельов В.Б., Куйбіда А.С., Лахно Ю.О., Надгорний Г.М. Експертний аналіз дорожньо-транспортних пригод. – К.: «Експерт-сервіс», 1995, 193с. 7. Кременец Ю.А. Технические средства организации дорожного движения: Учеб. для вузов. / Ю.А. Кременец, М.П. Печерский, М.Б. Афанасьев. – М.: ИКЦ «Академкнига», 2005. – 279 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).