Управління ланцюгом постачань

Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.O.005
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Ковалишин Володимир Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни «Управління ланцюгом постачань» є ознайомити студентів з станом і перспективами розвитку ланцюгів постачань в логістичних системах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральних: 1. Здатність особи розв’язувати складні задачі і проблеми транспортної галузі у сфері професійної (наукової) діяльності за певним видом транспортних систем і технологій та у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень і здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Загальних: 1. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); 2. Здатність розробляти проекти та управляти ними; 3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Фахових: 1. Здатність до управління ланцюгами поставок та логістичними центрами; 2. Здатність до управління вантажними перевезеннями за видами транспорту; 3. Здатність врахувати вплив митних процедур при формуванні транспортних технологій; 4. Здатність використовувати та впроваджувати нові технології формування вантажних одиниць на складах та у транспортних вузлах, моделювати їх варіації; 5. Уміння організовувати та управляти вантажними перевезеннями, включаючи створення та удосконалення функціонування маршрутів. 6. Здатність визначати вимоги до системи інформаційної підтримки технологічного процесу перевезень, організації систем вантажних перевезень.
Результати навчання: – Приймати ефективні рішення у сфері транспортних систем і технологій з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів, генерувати і порівнювати альтернативи, оцінювати потрібні ресурси і обмеження, аналізувати ризики. – Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання. – Розробляти технології вантажних та пасажирських перевезень за видами транспорту на основі досліджень і релевантних даних. – Розробляти і застосовувати сучасні технології транспортно-експедиторського обслуговування. – Аналізувати та оцінювати ефективність ланцюгів поставок і логістичних центрів, здійснювати розрахунки відповідних показників. – Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для аналізу, розробки та удосконалення транспортних систем та технологій. – Оцінювати існуючі та розробити прогресивні методи дослідження транспортних процесів. Методи навчання і викладання: Лекції, практичні та лабораторні роботи – рецептивний метод, репродуктивний метод, еврастичний метод, метод проблемного викладу; Самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль – виконання та захист практичних і лабораторних робіт, усне та фронтальне опитування, проміжне тестування; Підсумковий (екзаменаційний) контроль – виконання трирівневого тесту
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Моделювання систем доставки вантажів, • Прогнозування транспортних потоків.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо параметрів руху матеріальних потоків в логістичних системах, характеристик та складових мікро- та макрологістичних систем, взаємодії ланок інформаційних та матеріальних потоків у логістичних системах, основ теорії транспортних потоків, характеристик технічних засобів для здійснення перевезень та параметрів технологічного процесу здійснення перевезень.
Опис: Стратегії ланцюгів постачань. Організаційні стратегії для ланцюгів постачань. Операційні стратегії при побудові сегментарних ланцюгів постачань. Моделювання ланцюгів постачань. Мережеві графи та моделі логістичних систем. Інтегроване управління транспортуванням в ланцюгах постачань. Імітація функціонування ланцюга постачань за допомогою мереж Петрі. Системи визначення ефективності ланцюгів постачань. Інтеграція в масштабах ланцюгів постачань. Планування роботи ланцюгів постачань. Стратегічний сорсінг і e-сорсінг. Взаємодія на галузевому рівні із застосуванням ECR. Стратегія застосування інформаційних систем в ланцюгах постачань. Віртуальні ланцюги постачань. Ланцюги постачань як механізми трансформаційних перетворень.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до практичних та лабораторних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС; 2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань; 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних та лабораторинх завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних та лабораторних робіт, усне опитування (40%) • підсумковий компонента (50 %, контрольний захід, екзамен); -усна форма (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Cascetta, E. (2009). Transportation Systems Analysis. Models and Applications. Springer. doi: https://doi.org/10.1007/978-0-387-75857-2. 2. Eiichi Taniguchi, Tien Fang Fwa, Russell G. Thompson (2013). Urban Transportation and Logistics (Health, Safety, and Security Concerns). CRC Press. ISBN: 9781482209112. 3. Hyndman, R. J. and Athanasopoulos, G., 2018. Forecasting: principles and practice. Second edition. www.otexts.org. Допоміжна 1. Nuzzolo, A., Crisalli, U., Comi, A. (2008). A demand model for international freight transport by road. European Transport Research Review, 1 (1), 23–33. doi: https://doi.org/10.1007/s12544-008-0003-0. 2. Gatta, V., Marcucci, E., Nigro, M., Serafini, S. (2019). Sustainable urban freight transport adopting public transport-based crowdshipping for B2C deliveries. European Transport Research Review, 11 (1). doi: https://doi.org/10.1186/s12544-019-0352-x. 3. Zhuk, M. M., Pivtorak, H. V. (2019). The evaluation the flow attracted by external transport hub in Lviv. Scientific Notes of Taurida National V.I. Vernadsky University. Series: Technical Sciences, 6 (2), 162–169. doi: https://doi.org/10.32838/2663-5941/ 2019.6-2/29
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Управління ланцюгом постачань (курсовий проєкт)

Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Ковалишин Володимир Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни «Управління ланцюгом постачань» є ознайомити студентів з станом і перспективами розвитку ланцюгів постачань в логістичних системах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральних: 1. Здатність особи розв’язувати складні задачі і проблеми транспортної галузі у сфері професійної (наукової) діяльності за певним видом транспортних систем і технологій та у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень і здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Загальних: 1. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); 2. Здатність розробляти проекти та управляти ними; 3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Фахових: 1. Здатність до управління ланцюгами поставок та логістичними центрами; 2. Здатність до управління вантажними перевезеннями за видами транспорту; 3. Здатність врахувати вплив митних процедур при формуванні транспортних технологій; 4. Здатність використовувати та впроваджувати нові технології формування вантажних одиниць на складах та у транспортних вузлах, моделювати їх варіації; 5. Уміння організовувати та управляти вантажними перевезеннями, включаючи створення та удосконалення функціонування маршрутів. 6. Здатність визначати вимоги до системи інформаційної підтримки технологічного процесу перевезень, організації систем вантажних перевезень.
Результати навчання: – Приймати ефективні рішення у сфері транспортних систем і технологій з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів, генерувати і порівнювати альтернативи, оцінювати потрібні ресурси і обмеження, аналізувати ризики. – Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання. – Розробляти технології вантажних та пасажирських перевезень за видами транспорту на основі досліджень і релевантних даних. – Розробляти і застосовувати сучасні технології транспортно-експедиторського обслуговування. – Аналізувати та оцінювати ефективність ланцюгів поставок і логістичних центрів, здійснювати розрахунки відповідних показників. – Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для аналізу, розробки та удосконалення транспортних систем та технологій. – Оцінювати існуючі та розробити прогресивні методи дослідження транспортних процесів. Методи навчання і викладання: Лекції, практичні та лабораторні роботи – рецептивний метод, репродуктивний метод, еврастичний метод, метод проблемного викладу; Самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль – виконання та захист практичних і лабораторних робіт, усне та фронтальне опитування, проміжне тестування; Підсумковий (екзаменаційний) контроль – виконання трирівневого тесту
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Моделювання систем доставки вантажів, • Прогнозування транспортних потоків.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо параметрів руху матеріальних потоків в логістичних системах, характеристик та складових мікро- та макрологістичних систем, взаємодії ланок інформаційних та матеріальних потоків у логістичних системах, основ теорії транспортних потоків, характеристик технічних засобів для здійснення перевезень та параметрів технологічного процесу здійснення перевезень.
Опис: Стратегії ланцюгів постачань. Організаційні стратегії для ланцюгів постачань. Операційні стратегії при побудові сегментарних ланцюгів постачань. Моделювання ланцюгів постачань. Мережеві графи та моделі логістичних систем. Інтегроване управління транспортуванням в ланцюгах постачань. Імітація функціонування ланцюга постачань за допомогою мереж Петрі. Системи визначення ефективності ланцюгів постачань. Інтеграція в масштабах ланцюгів постачань. Планування роботи ланцюгів постачань. Стратегічний сорсінг і e-сорсінг. Взаємодія на галузевому рівні із застосуванням ECR. Стратегія застосування інформаційних систем в ланцюгах постачань. Віртуальні ланцюги постачань. Ланцюги постачань як механізми трансформаційних перетворень.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до практичних та лабораторних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС; 2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань; 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних та лабораторинх завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних та лабораторних робіт, усне опитування (40%) • підсумковий компонента (50 %, контрольний захід, екзамен); -усна форма (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Cascetta, E. (2009). Transportation Systems Analysis. Models and Applications. Springer. doi: https://doi.org/10.1007/978-0-387-75857-2. 2. Eiichi Taniguchi, Tien Fang Fwa, Russell G. Thompson (2013). Urban Transportation and Logistics (Health, Safety, and Security Concerns). CRC Press. ISBN: 9781482209112. 3. Hyndman, R. J. and Athanasopoulos, G., 2018. Forecasting: principles and practice. Second edition. www.otexts.org. Допоміжна 1. Nuzzolo, A., Crisalli, U., Comi, A. (2008). A demand model for international freight transport by road. European Transport Research Review, 1 (1), 23–33. doi: https://doi.org/10.1007/s12544-008-0003-0. 2. Gatta, V., Marcucci, E., Nigro, M., Serafini, S. (2019). Sustainable urban freight transport adopting public transport-based crowdshipping for B2C deliveries. European Transport Research Review, 11 (1). doi: https://doi.org/10.1186/s12544-019-0352-x. 3. Zhuk, M. M., Pivtorak, H. V. (2019). The evaluation the flow attracted by external transport hub in Lviv. Scientific Notes of Taurida National V.I. Vernadsky University. Series: Technical Sciences, 6 (2), 162–169. doi: https://doi.org/10.32838/2663-5941/ 2019.6-2/29
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).