Економічні інструменти управління проєктами і програмами розвитку соціально-економічних систем

Спеціальність: Управління персоналом та економіка праці
Код дисципліни: 7.051.02.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Данилович Т.Б., канд. економ. наук, доцент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування та розвиток системи знань і вмінь студента у сфері управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем та практичне застосування універсального інструментарію управління проектами і програмами для досягнення ефективного функціонування й розвитку соціально-економічних систем мікро-, мезо- та макрорівня.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК1.Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК2.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК4.Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК6.Здатність розробляти та управляти проєктами. ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). Спеціальні (фахові, предметні) компетентності спеціальності (ФК): ФК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження. ФК9.Здатність застосовувати науковий підхід до формування та виконання ефективних проєктів у соціально-економічній сфері. ФК10.Здатність до розробки сценаріїв і стратегій розвитку соціально-економічних систем.
Результати навчання: - здатність продемонструвати поглиблені знання філософії управління проектами; - знання і розуміння проектного та програмного підходів в управлінні розвитком соціально-економічних систем; - знання і розуміння методологій та інструментарію управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем; - уміння формувати та обґрунтовувати вибір проекту, програми, портфелю до реалізації та його концепцію; - уміння проводити оптимізацію параметрів проекту; - уміння приймати проектні рішення, базуючись на набутих знаннях та отриманих навиках у сфері управління проектами; - уміння використовувати економічні інструменти управління ресурсами, витратами та проектним бюджетом. - уміння користуватись найбільш поширеними у бізнес-структурах програмними продуктами, такими, як MS Project, Project Expert, Audit Expert, Jira Atlassian.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: немає Кореквізити: Фінансовий менеджмент у бізнесі. Конкурентоспроможність бізнесу.
Короткий зміст навчальної програми: У результаті вивчення навчальної дисципліни у студента повинна сформуватись цілісна системи знань та набуття навичок практичного застосування економічних інструментів управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем усіх рівнів. У процесі навчання студенти отримають поглиблене розуміння філософії управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем, методологій та інструментарію, зможуть сформувати та обґрунтувати вибір проекту, програми, портфелю до реалізації; навчаться здійснювати вибір економічних інструментів управління проектами та програмами розвитку соціально-економічних систем; проводити оптимізацію параметрів проекту; відпрацьовувати специфічні функції управління проектами на рівні вимог міжнародних стандартів; застосовувати методології фінансово-економічного прогнозування та планування проектів розвитку; здійснювати фінансово-економічне оцінювання проектів; застосовувати інструменти для покращення фінансово-економічного стану суб’єкта економіки; оцінювати фінансово-економічну доцільність окремих господарських рішень з позицій інтересів власника та кожного із учасників проекту розвитку соціально-економічних систем усіх рівнів; вирішувати оптимізаційні задачі управління проектами; приймати проектні рішення, базуючись на набутих знаннях та отриманих навиках у сфері управління проектами. На лабораторних заняттях студенти оволодіють інструментальними засобами, які дають можливість планувати проекти та програми; контролювати успішність їх виконання; покращувати фінансово-економічний стан суб’єкта економіки; здійснювати ситуаційний аналіз проектів та програм розвитку; розробляти моделі фінансово-економічних прогнозів та планів проектів; визначати стійкість проекту, враховуючи вплив різних факторів; тиражувати сценарії для змінних параметрів; об’єднувати проекти в програми та аналізувати їхній вплив на діяльність соціально-економічних систем мікро-, мезо- та макрорівня.
Опис: Введення в економічні інструменти управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем. Проектний та програмний підходи в управлінні розвитком розвитку соціально-економічних систем. Методологія та інструментарій управління проектами і програмами. Методи обґрунтування та вибору проектів. інструментарій формування та оптимізації програм і портфелів. Інструменти планування та контролю проектів та програм розвитку соціально-економічних систем. Основні методи тайм-менеджменту. Економічні інструменти управління ресурсами, витратами та проектним бюджетом. Економічні інструменти ризик-менеджменту. Економічні інструменти управління якістю проекту.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики знань є поточний та підсумковий (екзаменаційний) контроль. У процесі поточного контролю методами діагностики знань є: оцінювання виступів студентів та їхньої активності під час ділових та імітаційних ігор на лекційних заняттях; перевірка виконання лабораторних робіт, захист звітів про виконання лабораторних робіт; перевірка, обговорення та захист індивідуального науково-дослідного завдання. Екзаменаційний контроль: оцінювання письмової та усної компоненти
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100%): - виконання та захист лабораторних робіт (24%); - виконання та захист індивідуального науково-дослідного завдання (16%); - ділові та імітаційні ігри на лекційних заняттях (5%); -підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Горбаченко С. А. Проектний менеджмент: навчально-методичний посібник для підготовки здобувачів вищої освіти галузі знань 12 «Інформаційні технології» / С.А. Горбаченко. - Одеса: НУ "ОЮА", 2020. - 263 с. 2. Основи управління проєктами / пер. з англ. Я. Машико. — Харків: Вид-во «Ранок»: Фабула, 2020. — 272 с. 3. Практикум з управління проектами [Текст]: навч. посіб. / В.В. Козик, І.Є. Тимчишин; Нац. ун-т «Львів. політехніка». — Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2012. — 179 с. 4. Фандрейзинг. Навчальний посібник для посадових осіб місцевого самоврядування / О. Кобзарев / Асоціація міст України – К., ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. – 84 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).