Податковий консалтинг

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: к.е.н., доцент Червінська Оксана Степанівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечення та формування фахових знань та вмінь в питаннях організації та здійснення податкового консультування з актуальним проблем оподаткування, а також налагодження партнерських відносин між платниками податків та податковими органами. Надання студентам необхідних теоретичних знань, методичних рекомендацій і практичних навичок щодо організації та здійснення консультування у сфері оподаткування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: - ЗК5. Здатність приймати професійні та обґрунтовані рішення. фахових: - СК1. Здатність використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності. - СК4. Здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного і методичного інструментарію для обґрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку . - СК6. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при розв’язанні складних задач і проблем у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку. - СК7. Здатність до пошуку, використання та інтерпретації інформації, необхідної для вирішення професійних і наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку. - СК9. Здатність розробляти технічні завдання для проектування інформаційних систем у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку. - СК10. Здатність аналізувати фінансову та податкову політику на мікро- й макрорівні та обґрунтовувати напрями їх удосконалення. - СКС-2.1. Здатність здійснювати податкове адміністрування та податкове планування на основі бюджетної класифікації, податкового календаря.
Результати навчання: 1.ПР 15. Обґрунтовувати напрями удосконалення фінансової та податкової політики держави, фінансових та нефінансових корпорацій. 2.ПР 17. Використовувати інструментарій і технології сучасного менеджменту в управлінні фінансовими та нефінансовими установами (фінансового контролінгу,бюджетування, податкового моніторингу, санації, оптимізації бізнес-процесів). 3.ПР 18.Здійснювати загальний, фінансовий, податковий, операційний дью-ділідженс у рамках діяльності фінансових та нефінансових корпорацій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінансовий менеджмент Бюджетний менеджмент, Макрофінансове бюджетування Управління бюджетними ресурсами
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни «Податковий консалтинг» є економічні відносини з приводу надання консультацій у сфері оподаткування. Забезпечення набуття навичок оцінювання ефективності нарахування та сплати податків. а також порядок контролю за дотриманням вимог податкового законодавства (Податкового кодексу України) та митного законодавства (Митного кодексу України), відповідальність платників податку за порушення вимог податкового і митного законодавства, здійснення заходів контролюючими органами щодо забезпечення погашення платниками податків податкового боргу з певних податків, зборів, платежів. Теоретичні основи закладені в нормативно-правових документах – законах, наказах, положеннях, інструкціях методиках які розкривають суть податкової роботи.
Опис: Дисципліна «Податковий консалтинг» вивчає: Тема №1 1.1 Поняття податкового консалтингу, його основні принципи та завдання. 1.2 Історія виникнення податкового консультування. 1.3 Основні принципи податкового консультування. Тема № 2 2.1 Організаційно-правові основи податкового консультування в Україні 2.2 Нормативно-правові аспекти податкового консультування в Україні. Тема № 3 3.1 Організація роботи податкових органів з розгляду звернень платників податків. 3.2 Податкові консультації. Тема № 4 4.1 Порядок надання податкових роз’яснень суб’єктами податкового консультування 4.2 Консультаційно-інформаційна діяльність органів Державної податкової служби України. 4.3 Практика надання податкових консультацій іншими спеціалізованими організаціями. Тема № 5 5.1Податкові консультації щодо взяття на облік платників податків . 5.2 Загальні положення щодо обліку платників податків, зборів, платежів. 5.3 Взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів. 5.4 Облік самозайнятих осіб. Тема № 6 6.1 Особливості надання податкових консультацій платникам податків і зборів. 6.2 Податкове консультування на етапі вибору системи оподаткування суб’єктом господарювання. 6.3 Порівняння загальної та спрощеної системи оподаткування. 6.4 Роз’яснення порядку формування та подання податкової звітності. Тема № 7 7.1 Податкове консультування для мінімізації правопорушень і спорів 7.2. Податкове консультування при мінімізації ухилень від оподаткування. Тема № 8 8.1 Оптимізація податкового навантаження платника податків і зборів 8.2. Відповідальність платників податків за податкові правопорушення Тема № 9 9.1 Зарубіжний досвід організації податкового консультування 9.2 Особливості податкового консультування в європейських країнах. 9.3 Зарубіжний досвід інформаційного співробітництва податкових органів і податкових консультантів. 9.4 Трансфертне ціноутворення як об’єкт моніторингу зарубіжних та національних податкових консультантів. Тема № 10 10.1Система дью - ділідженс при проведення податкового аудиту в Україні 10.2 Правові засади функціонування податкового аудиту в Україні та інших державах.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи здобувача: - Тестування; - Виконання та захист (усне опитування) лабораторних робіт; - Виконання індивідуального завдання ( за варіантом); - Захист індивідуального завдання (усне опитування) ; 2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент) Письмова компонента: - Завдання 1-го рівня – тести; - Завдання 2-го рівня – тести; - Завдання 3-го рівня – розв’язати задачу; Усна компонента: - Дискусія з проблемного питання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти ДФН Форми поточного контролю: Тестування за темами 10*0,5 бал = 5 балів Виконання та захист лабораторних завдань 5*5 бал = 25 балів Виконання індивідуального завдання 5 балів Захист індивідуального завдання (усне опитування) 5 балів Разом за ПК 40 балів Екзаменаційний контроль: На екзамені здобувач може отримати максимум 60 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент. Письмова компонента - екзаменаційний білет, який складається із завдань трьох рівнів, що оцінюються за окремою шкалою: Рівень1 – тести 2 тестів*3 бал = 6 балів; Рівень 2 – тести 7 тестів*4бали =28 балів; Рівень 3 – Розв’язати задачу – 11 балів Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 15 балів за відповідь на запитання екзаменатора
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Закон України «Податковий Кодекс України» від 02.12.2010 р. № 2755-VI ( із змінами та доповненнями внесеними згідно із Законами України.). 2. Закон України «Митний Кодекс України» від 13.03. 2012 р., № 4495 -VI). (Із змінами, внесеними згідно із Законами України.) 3. Паранчук С. В. Податковий менеджмент. Навчальний посібник / С. В. Паранчук, А. С. Мороз, О. С. Червінська., Н.Г.Синютка. Львів. Вид-во Львівської політехніки, 2017. – 294с. 4.Bondarchuk M. Theoretical and practical aspects of modern scientific research: колективна монографія / M. Bondarchuk, O. Vivchar, M. Lyvdar, С. В. Паранчук, О. П. Волошин, І. С. Скоропад, О. С. Червінська. – Sherman Oaks: GS Publishing Services, 2022. – 257 c. 5. Бондарчук М. К. Scientific research of the XXI century. Volume 1: колективна монографія / М. К. Бондарчук, С. В. Паранчук, О. С. Червінська, Н. В. Вишницький. – Sherman Oaks, California: GS publishing service, 2021. – 430 c. 6.Alieksieiev I., Paranchuk S., Chervinska O. Monitoring of tax and non-tax flows // Economics, Entrepreneurship, Management. – 2020. – Vol. 7, No. 1. – P. 1–9. 7.Червінська О.С., Папірник С. Є. Аналіз податку на прибуток підприємств в Україні та перспектив його трансформації // Наука , технології , інновації: тенденції розвитку в Україні та світі : матеріали міжнародної студентської наукової конференції, 17 квітня, 2020 р., Харків, Україна. – Т. 1. – 2020. – C. 8–12. 8.Алєксєєв І. В., Паранчук С. В., Червінська О. С. Податкові і неподаткові потоки об'єднаних територіальних громад // Проблеми економіки. – 2019. – № 3 (41). – С. 186–193 9.Алєксєєв І. В., Паранчук С. В., Червінська О. С. Суб'єкти та ефективність податкового контролю // Регіональна економіка. – 2019. – № 3. – С. 98–105. 10. Алєксєєв І. В., Паранчук С. В., Червінська О. С. Податкові і неподаткові потоки у забезпеченні конкурентоспроможності виробничого комплексу ОТГ // Конкурентоспроможність та інновації: проблеми науки та практики: Матеріали міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Харків, 14 листопада 2019 р.). – 2019. – C. 113–116.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).