Маркетинг інновацій

Спеціальність: Менеджмент інноваційної діяльності
Код дисципліни: 7.073.02.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., проф. Чухрай Наталія Іванівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання даної дисципліни надання теоретичних знань в галузі маркетингу інновацій та практичних навичок щодо формування комплексу маркетингу для нововведень на ринку; створення системи стратегічного маркетингу та забезпечення інноваційного розвитку підприємства в динамічному ринковому середовищі.
Завдання: Загальні компетентності: - Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; - Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; - Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію; - Здатність до управління організацією та її розвитком. Фахові компетентності: 1. Здатність застосовувати отримані поглиблені знання класичної та сучасної теоретико-методологічної та методико-прикладної бази управління інноваційною діяльністю підприємств, організацій, установ; 2. Здатність розкрити вплив глобалізаційних та інтеграційних процесів у міжнародному економічному просторі на інноваційну діяльність вітчизняних підприємств, організацій, установ.
Результати навчання: Програмні результати навчання: 1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; 2. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї; 3. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність; 4. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією; 5. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу). 6. Інтегрувати та застосовувати набуті теоретичні знання на практиці для розв’язання управлінських завдань у сфері інноваційної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Стратегічний менеджмент, Управління інноваційним розвитком організації. Кореквізити: Практика за темою МКР.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні і практичні аспекти прийняття маркетингових рішень при матеріалізації та комерціалізації інновацій.
Опис: Інновація як об’єкт маркетингової політики. Маркетингові дослідження ринку інновацій. Маркетингова товарна політика. Маркетинг технологічних інновацій. Цінова політика в інноваційній діяльності. Політика дистрибуції нового товару. Просування інновації на ринок.
Методи та критерії оцінювання: Бали за поточний контроль на лабораторних заняттях виставляються під час практичних занять. Бали за контрольну роботу виставляються на підставі публічного захисту контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): захист лабораторних робіт - 30 балів. Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 60 балів, усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення: 1. Чухрай Н.І. Маркетинг інновацій: Підручник. –Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2011. – 262 с. 2. Маркетинг інновацій: методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу «Маркетинг інновацій» для студентів денної та заочної форми навчання напряму підготовки 8.03060102 “Менеджмент інноваційної діяльності”. - Львів, Видавництво Львівської політехніки, 2013. - 64 с. 3. Чухрай Н.І., Карий О.І., Беспалюк Х.М., Лущак Н.С. Методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни «Маркетинг інновацій» для студентів денної та заочної форми навчання спеціальності 8.03060102 «Менеджмент інноваційної діяльності» / Укл.: Чухрай Н.І., Карий О.І., Беспалюк Х.М., Лущак Н.С. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 73с. Рекомендована література: 1. Чухрай Н.І. Управління інноваціями: навчальний посібник / Н.І. Чухрай, Л.С. Лісовська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 280 с. 2. Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость / Пер. с англ. под ред. Ю.Н. Каптуревского. – СПб: Питер, 2001. – 480 с. 3. Ламбен Жан-Жак. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива. Пер. с французского. - Спб.: Наука, 2006. -589 с. 4. Маркетинг. Менеджмент. Інновації: Монографія / за ред.. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми: ТОВ «Папірус», 2010. – 624 с. 5. Маркетинговий менеджмент: Підручник / Ф. Котлер, К.Л. Келлер, А.Ф. Павленко та інш. – К.: Вид-во «Хімджест», 2008. -720 с. 6. Чухрай Н. Товарна інноваційна політика: Підручник. – К.: Кондор, 2006. – 356 с. 7. Innovation Process Management in Ukraine: problems in commercialization of scientific and technical developments: Monograph / Yurii Vovk, Oleh Karyy, Ihor Kulyniak, Yosyf Petrovych, and other / Edited by Yurii Vovk, Oleh Karyy. – Lviv : LLC «Rastr-7», 2018. – 266 p. 8. Люльчак З.С. Маркетинг 1 / Люльчак З.С., Карий О.І. - Львів: Видавництво «Магнолія 2006», 2014 р. – 272 с. 9. Чухрай Н.І. Моніторинг інноваційного потенціалу промислового підприємства: методичні рекомендації / За наук. ред. Є.В. Крикавського, С.О. Матковського. – Львів: Державний комітет статистики України, ІРД НАН України, 2003. – 47 с. Інформаційні ресурси: 1. Офіційний сайт "Української Асоціації Маркетингу". – Режим доступу: http://uam.in.ua 2. Офіційний сайт журналу "Маркетинг и Реклама". – Режим доступу: http://www.mr.com.ua 3. Офіційний сайт журналу "Маркетинг і менеджмент інновацій". – Режим доступу: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/ 4. Журнал “Маркетинг в Україні”. – http://uam.in.ua/rus/projects/marketing-in-ua/arhive.php. 5. Журнал “Маркетинг і менеджмент інновацій”. – http://mmi.fem.sumdu.edu.ua. 6. Інтернет-портал для управлінців. – http://www.management.com.ua. 7. Офіційний сайт Української Асоціації Маркетингу. – http://uam.in.ua/ukr.