Системне управління інноваційною діяльністю

Спеціальність: Управління інноваційною діяльністю
Код дисципліни: 7.073.10.E.015
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Д.е.н., доц. Шуляр Роман
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни - навчити студентів конкретних способів системного аналізу та інструментів прийняття інноваційних рішень.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; ЗК4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) ; ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. спеціальних: СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління. ФСК1.1. Управляти інноваційними програмами та проектами бізнес-структур, проводити комплексний аналіз інноваційної діяльності підприємства, установи, організації з позиції системного підходу на основі використання сучасних методик і комп’ютерних технологій ФСК1.2. Планувати фінансові результати і показники інноваційної діяльності за сучасними методиками з урахуванням галузевих, регіональних, корпоративних особливостей та прогнозів ФСК1.3. Формувати інноваційну політику підприємства, визначати методи її реалізації
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПРН5. Проектувати ефективні системи управління організаціями. ПРН7. Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах. ПРН9. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті. ПРН12. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач. ПРН13. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу. ПРН15. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Фінансовий менеджмент. - кореквізит: Інформаційно-управлінські системи в бізнес-структурах.
Короткий зміст навчальної програми: Сприйняття організації як управлінської системи і системного аналізу у контекстні інноваційної діяльності та організаційних змін формує в управлінців набір засобів для підготовки і обґрунтуванню інноваційних рішень. Організування інновацій передбачає формалізованої оцінки системи взаємодії між структурними підрозділами у формі інформаційної системи, різних видів організаційних форм та структур). Функцією керуючої підсистеми інноваційної організації є системний та інноваційний аналізи. Їх мета - виявлення резервів та потенціалу підвищення економічної ефективності. Системне управління створює базу для моделювання і прийняття оптимальних інноваційних управлінських рішень. Основні завдання системного управління - визначення актуального стану інноваційної діяльності; дослідження процесів і їх властивостей в організації, порівняння із відомими моделями організації та систем; виявлення відхилень та змін у реалізуванні інноваційної діяльності; встановлення факторів, що спричинили зміни; прогнозування тенденцій розвитку тощо. Виконання цих завдань у системному управлінні вимагає підходів до інноваційного та системного аналізувань. Системне управління передбачає застосування принципу аналізу і синтезу складових частин аналізованих процесів, предметів з метою вивчення їх властивостей інноваційних процесів та розгляд їх взаємозв'язку і взаємозалежності; принципу виділення провідної ланки або ранжування факторів із постановкою інноваційних цілей і встановлення способів їх досягнення; принципу забезпечення порівнянності варіантів та умов застосування об’єктів аналізу; принципу оперативності та своєчасності аналізу; принципу кількісної визначеності передбачає кількісне вираження параметрів й оптимізації альтернативних варіантів управлінського рішення, принципів зв’язків між підсистемами і елементами управління і ступеня невизначеності та ризику під час прийняття управлінського рішення.
Опис: Загальні поняття теорії систем і системного аналізу. Сутність і принципи системного підходу до інноваційної діяльності. Поняття системи Формальне визначення поняття системи. Проблеми системного аналізу. Моделювання як метод системного управління інноваціями Моделювання задач системного аналізу. Змістовна постановка задачі моделювання. Загальна структура математичних моделей системного аналізу Основні етапи математичного моделювання. Класифікація математичних моделей системного аналізу. Моделювання систем в умовах визначеності. Наявність декількох цілей – багатокритеріальні системи. Експертні оцінки, рангова кореляція і конкордація. Моделювання систем в умовах невизначеності. Основні поняття математичної статистики. Схеми і закони розподілу випадкових подій та величин. Методи непараметричної статистики. Кореляція випадкових величин. Лінійна регресія. Елементи теорії статистичних рішень. Мінімаксний критерій. Критерій Байєса Критерій Неймана-Пірсона. Критерій послідовних рішень. Регуляризація задачі прийняття рішень Методи аналізу великих систем. Методи аналізу великих систем, факторний аналіз. Планування експериментів. Контроль і моніторинг виконання інноваційних рішень Виконання інноваційних рішень Контроль за виконанням інноваційних рішень Моніторинг виконання інноваційних рішень
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): лабораторні, самостійні та індивідуальні роботи, опитування; - підсумковий контроль (70%): екзамен та відповідь.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль –виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Залік – письмове опитування, тестовий контроль Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Залік – письмове опитування, тестовий контроль Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Залік – письмове опитування, тестовий контроль
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: азова 1. Роїк, О. М. Р 65 Системний аналіз. Навчальний посібник / О. М. Роїк, А. А. Шиян, Л.О. Нікіфорова – Вінниця : ВНТУ, 2015. – 83 с 2. Приймак В. М. Прийняття управлінських рішень: Навчальний посіб¬ник.- К.: Атіка, 2018.- 240 с. Допоміжна 3. Аршинова О.І. Системний аналіз: навчальний посібник / О.І. Аршинова, А.В. Шевченко. – К.: НАУ, 2018. – 128ст.1 4. Бідюк П.І., Щербань Ю.Ю., Щербань В.Ю., Демківський Є.О. Системи підтримки прийняття рішень — проектування та реалізація. К.: КНУТД, 2019. -112 с. 5. Никифорук Б.В. Системний підхід до прийняття управлінських рішень. – Львів Українська академія друкарства, 20017. – 229 ст. Інформаційні ресурси 1. Системний аналіз і прийняття інноваційних рішень: http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=10056 2. Спеціальність системний аналіз: http://edu.lp.edu.ua/napryamy/6040303-systemnyy-analiz 3. Інформаційний портал : http://www.znannya.org/?view=group:system_analysis
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).